Hvorfor fortæller han mig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvorfor fortæller han mig det? Se nedstående :)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.000 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. december 2011

Anonym trådstarter

Hejsa piger

Jeg er lige anonym pga historien.

Jeg går pt på skole under uddannelse. Når jeg er færdig på skolen til foråret, er det meningen jeg skal tilbage til samme sted, hvor jeg har været i praktik. Der har jeg ca. været i 1½ år.

For et halvt års tid siden søgte min chef en ansat, der kunne erstatte mig, mens jeg var væk på skole.

Her forleden dag, fortalte min chef mig, at han overvejede at fyre vedkommende, da han ikke synes at vedkommende levede op til "kravene" og nævnte en masse ting, som han flere gange havde påpeget overfor den ansatte, som den ansatte så ikke havde gjort alligevel, også skyldt skylden på mig eller nogle andre ansatte, i stedet for at tage ansvar, for at vedkommende måske havde lavet en fejl eller andet..

Jeg har tænkt over dette nogle dage.. Og jeg har spekuleret over, hvorfor min chef fortæller mig dette? Er det fordi han har tillid til mig, søger min mening, er generelt én der snakker med alle andre om problemet, før han snakker med personen selv, eller måske noget helt andet?

Jeg synes selvfølgelig det er rigtig rart at blive betroet til på den måde, men samtidig kan jeg ikke lade være med at tænke "hvad nu hvis det var mig, han snakkede med en anden om?"

Såeh, hvad tror i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

hekran

Hvis det oprindelig var din stilling, så kan jeg forestille mig, at du er den, der bedst kender kravene. Derfor har han måske lige vendt tingene med dig

Anmeld

13. december 2011

wamse

Jeg synes det er en total kedelig egenskab, at man omtaler denne persons fejl og mangler overfor andre, og synes det er dårlig ledelsesstil 

Jeg tænker, at hvis han gør det omkring 1 ansat, hvorfor skulle han ikke gøre det overfor andre

Anmeld

13. december 2011

Anonym trådstarter

Marita skriver:

Hvis det oprindelig var din stilling, så kan jeg forestille mig, at du er den, der bedst kender kravene. Derfor har han måske lige vendt tingene med dig

Jeg har været der meget længere end vedkommend, og det var egentlig meningen at h*n bare skulle afløse mig, indtil jeg kom tilbage - men så besluttede min chef at h*n skulle blive der selv når jeg kom tilbage.. Så mig og vedkommende arbejdede sammen.

Nu har chefen jo så åbenbart ombestemt sig lidt, idét at h*n ikke var så selvstændig som chefen havde regnet med.

Anmeld

13. december 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg synes det er en total kedelig egenskab, at man omtaler denne persons fejl og mangler overfor andre, og synes det er dårlig ledelsesstil 

Jeg tænker, at hvis han gør det omkring 1 ansat, hvorfor skulle han ikke gøre det overfor andre

Kan godt følge din tankegang, for det er jo lidt sådan jeg selv tænker.. Men chefen har jo givet udtryk for sin utilfredshed flere gange overfor vedkommende. 

Ja ved det ikke.. Synes det er en svært situation.

Anmeld

13. december 2011

M (:

Måske han går til dig, så du har mulighed for at give udtryk for, om "hun er værd at samle på", altså om det vil være en ressource eller en unødvendig udgift at lade jer samarbejde? 

Når det er sagt, synes jeg det er usmageligt af chefen at diskutere en evt. fyring med kollegaer bag hendes ryg..

Anmeld

13. december 2011

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Måske han går til dig, så du har mulighed for at give udtryk for, om "hun er værd at samle på", altså om det vil være en ressource eller en unødvendig udgift at lade jer samarbejde? 

Når det er sagt, synes jeg det er usmageligt af chefen at diskutere en evt. fyring med kollegaer bag hendes ryg..

Ja det er rigtig.. Har jo også selv tænkt lidt på 'hvad nu hvis det var mig' 

Anmeld

13. december 2011

M (:

Anonym skriver:

Ja det er rigtig.. Har jo også selv tænkt lidt på 'hvad nu hvis det var mig' 

Ja, den er svær..

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hejsa piger

Jeg er lige anonym pga historien.

Jeg går pt på skole under uddannelse. Når jeg er færdig på skolen til foråret, er det meningen jeg skal tilbage til samme sted, hvor jeg har været i praktik. Der har jeg ca. været i 1½ år.

For et halvt års tid siden søgte min chef en ansat, der kunne erstatte mig, mens jeg var væk på skole.

Her forleden dag, fortalte min chef mig, at han overvejede at fyre vedkommende, da han ikke synes at vedkommende levede op til "kravene" og nævnte en masse ting, som han flere gange havde påpeget overfor den ansatte, som den ansatte så ikke havde gjort alligevel, også skyldt skylden på mig eller nogle andre ansatte, i stedet for at tage ansvar, for at vedkommende måske havde lavet en fejl eller andet..

Jeg har tænkt over dette nogle dage.. Og jeg har spekuleret over, hvorfor min chef fortæller mig dette? Er det fordi han har tillid til mig, søger min mening, er generelt én der snakker med alle andre om problemet, før han snakker med personen selv, eller måske noget helt andet?

Jeg synes selvfølgelig det er rigtig rart at blive betroet til på den måde, men samtidig kan jeg ikke lade være med at tænke "hvad nu hvis det var mig, han snakkede med en anden om?"

Såeh, hvad tror i?

Avs..den var godt nok svær. 

Jeg har valgt "Noget andet", for jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg skal mene.

Måske er det bare en kringlet udmelding til dig om, at dine chancer er store, når du er færdig, så din stilling stadig står åben???

Ja helt ærligt...jeg ville være lige så meget i tvivl som du eller nej..jeg ville vide det, hvis jeg stod over for manden, men kan ikke bedømme det på denne her afstand.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. december 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Avs..den var godt nok svær. 

Jeg har valgt "Noget andet", for jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg skal mene.

Måske er det bare en kringlet udmelding til dig om, at dine chancer er store, når du er færdig, så din stilling stadig står åben???

Ja helt ærligt...jeg ville være lige så meget i tvivl som du eller nej..jeg ville vide det, hvis jeg stod over for manden, men kan ikke bedømme det på denne her afstand.

Kærligst
Sussie

Nej det tror jeg ikke, det handler om, for jeg har faktisk været sikret et job i lang tid.. Længere tid før den nye  ansatte kom på arbejdspladsen.

Nu du skriver om at du kunne bedømme det, hvis du stod overfor personen... Så tænkte jeg lige lidt mere.. Og havde slet ikke indtryk af at chefen ville sladre.. Han har altid forsøgt at holde mig opdateret om ting der foregår, uanset om det var nogle der skulle ansættes, eller nogle han ikke havde valgt at ansætte, hvilke tiltag de havde prøvet at tage, eller om forretningen gik godt/skidt... Så måske var det bare en opdatering 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.