Hvordan udtales ordet: "Lamaze" ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

Pige2009

Amandas-mor skriver:

Min veninde og jeg har blodigt diskuteret det i dag nemlig.

Jeg siger at det udtales: " Lamaze" Altså med trykket på de fremhævede bogstaver.

Min veninde siger at det udtales: "La majze" Altså håber det giver mening, men har prøvet at stave det sådan som hun siger at det udtales.

Hvem har ret?

Jeg skriver så jeg udtaler det: Lamæis og med lang udtale af mææææiiis Sådan siger de i hvert fald i både Ønskebørn og Babysam Odense

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Happiness

Trolde_mor skriver:

Har kun hørt det udtalt som Lamæise

Sådan plejer jeg også at kalde det

Anmeld

12. december 2011

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Forbinder det med det engelske/amerikanske ord for fødselsforberedelse - Lamaze Class, så har altid forbundet det med det og udtalt det derefter :-) Hvis det giver mening.

Der er mange fordanskninger af sådanne ord ligesom Palmolive :-)

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

12. december 2011

Tona

Chrizta skriver:

Forbinder det med det engelske/amerikanske ord for fødselsforberedelse - Lamaze Class, så har altid forbundet det med det og udtalt det derefter :-) Hvis det giver mening.

Der er mange fordanskninger af sådanne ord ligesom Palmolive :-)

Nemlig. Det har jeg også altid tænkt

Anmeld

12. december 2011

Tona

FrkLarsen skriver:

Jeg har altid sagt lamaze og det vil jeg sige fremover, også selvom det ikke er korrekt 

Ha ha...sådan har jeg det også. Jeg kan sleeeet ikke finde ud af nu at kalde det noget andet

Anmeld

12. december 2011

Benjamins'mor

Jeg siger LAmaze.

Anmeld

12. december 2011

Tona

Baagøe skriver:

Jeg skriver så jeg udtaler det: Lamæis og med lang udtale af mææææiiis Sådan siger de i hvert fald i både Ønskebørn og Babysam Odense

Ja, det var også det min veninde sagde. Hun havde også hørt det udtalt sådan i et par butikker

Anmeld

12. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg siger LAMaze .. Altså lam som dyret

Anmeld

12. december 2011

Hasselnødden

Amandas-mor skriver:

Min veninde og jeg har blodigt diskuteret det i dag nemlig.

Jeg siger at det udtales: " Lamaze" Altså med trykket på de fremhævede bogstaver.

Min veninde siger at det udtales: "La majze" Altså håber det giver mening, men har prøvet at stave det sådan som hun siger at det udtales.

Hvem har ret?

Lamaze

Anmeld

13. december 2011

Tona

Mange tak for alle de gode svar...det ser ud til at der heller ikke helt er enighed om det herinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.