børn og smykker, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.548 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. december 2011

gonefishing

Ja jeg er faktisk meget i tvivl. Altså det er jo meget normalt at give f.eks. børnesmykker i dåbsgave.

Men jeg kender både forældre der har sagt: "du får huller i ørene når du er 10år", og så er der dem der har huller i ørene når de kommer i børnehave.

Men hvornår fik Jeres børn smykker, hvilken alder var de? og hvornår kom de i brug?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mener du huller i ørerne og guldsmykker, eller også plastic perle halskæder osv?? Min datter får ikke huller i ørerne foreløbigt, men hun har et par halskæder, hun godt kan lide at have på. (plastic).

Anmeld

12. december 2011

Ciss

Min datter fik et guldkors på dåbsdagen, og en armlænke med et vedhæng til 1-årsdagen.

De ting er indtil nu kun kommet i brug ved større festlige anledninger herhjemme, hvor jeg har kontrol, og kan finde det igen, hvis hun tager det af, uden at jeg ser det. Hun er knapt fire år nu.

I tillæg har hun nogen ikke-dyre smykker, som hun får lov at pynte sig med ellers, hvis hun ønsker. Bare ikke i børnehaven, for så er jeg da sikker på, at det er væk/ødelagt, før dagen er omme.

Det er ikke så ofte hun pynter sig, men hvis hun ser, at jeg gør det, vil hun også.

Jeg har huller i ørene, og det har bedsteveninden i børnehaven også. Men jeg kommer ikke til at lade hende få det, før hun er gammel nok til at forstå konsekvenserne af det og til at rense og pleje det selv. I tillæg skal hun være gammel nok til at hun forstår, hvordan man får det og kan takle den del af processen. Foreløbig er der længe til......

Anmeld

12. december 2011

Tona

Flodkilling skriver:

Ja jeg er faktisk meget i tvivl. Altså det er jo meget normalt at give f.eks. børnesmykker i dåbsgave.

Men jeg kender både forældre der har sagt: "du får huller i ørene når du er 10år", og så er der dem der har huller i ørene når de kommer i børnehave.

Men hvornår fik Jeres børn smykker, hvilken alder var de? og hvornår kom de i brug?

Til min datter har vi overvejet et børnearmbånd i 1-års gave. Det skulle dog så kun bruges til særlige lejligheder.

Jeg ville aldrig lade hende have smykker på dagligt i flere år endnu. Og jeg ville slet ikke lade hende få huller i ørerne før hun var gammel nok til at forstå konsekvenser og tackle oplevelsen det er at få hullerne lavet og at det gør ondt bagefter osv. I min verden er det måske omkring 10 års alderen tidligst. Men det afhænger selvfølgelig af hvor modent barnet er. Nogle er måske klar før. Det skal omvendt heller ikke gå som med mine forældre, der lodret forbød mig at få huller i ørerne så længe jeg var under 18  Det første jeg gjorde da jeg flyttede hjemmefra var at få lavet hul i ørerne!  

Anmeld

12. december 2011

gonefishing

PT skriver:

Mener du huller i ørerne og guldsmykker, eller også plastic perle halskæder osv?? Min datter får ikke huller i ørerne foreløbigt, men hun har et par halskæder, hun godt kan lide at have på. (plastic).

alle typer smykker. både huller i ørene, halskæder og armbånd.

Min datter er 1 år og overvejer et armbånd til hende f.eks. men jeg kan ikke lade være med at tænke på om det alligevel kommer til at ligge i skuffen, indtil hun er 4år?

Anmeld

12. december 2011

henh01

Min datter fik huller i ørene da hun blev 4 år. Halskæder osv var vel også deromkring. Det er dog meget sjældent hun tager noget på - men det hænger heller ikke sammen med leg i min verden

Anmeld

12. december 2011

SussieThyssen

Flodkilling skriver:

Da de fik navn.
Pigerne fik små guldarmbånd, som de gik med til de var vokset ud af dem..og vel at bemærke havde dem på permanent, så de skulle klippes af, omkring 10-11 års alderen.
Min søn havde en halskæde på indtil han var en 3-4 år tror jeg.
Jeg har også selv gået med faste armbånd hele mit liv, de eneste tidspunkter de har været af, har været på sygehuset.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.