Koge klejner???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.506 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. december 2011

birthee

Kan man koge klejner i vand??? Og er der nogle der har god opskrift???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Mother-love

Det tror jeg ikke man kan. For vandet bliver ikke lige så varmt som olie gør. Men du kan da prøve hehe

Anmeld

12. december 2011

SussieThyssen

birthee skriver:

Kan man koge klejner i vand??? Og er der nogle der har god opskrift???

Nej det kan du bestemt ikke...så vil du bare få "melboller" ud af det i stedet

Så du må altså have fat i palminen eller svinefedtet og få kogt dem der

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. december 2011

Dustmuz

Undskyld min direktehed her..

men i MIT hoved..
hvis man prøver at koge klejner i vand, så er man gået fra forstanden.. hehe

en klejne er en Dej som er proppet med palmin eller svinefedt og helst gerne i en frituregryde.. Så smager de bedst..

men som Sussie også skriver, hvis man koger dem i vand, så for man melboller.. men du kan da prøve og koge suppe på dem hehe

PS: håber der ikke komme nogen mails fra div. admins

Anmeld

12. december 2011

SussieThyssen

Dustmuz skriver:

Undskyld min direktehed her..

men i MIT hoved..
hvis man prøver at koge klejner i vand, så er man gået fra forstanden.. hehe

en klejne er en Dej som er proppet med palmin eller svinefedt og helst gerne i en frituregryde.. Så smager de bedst..

men som Sussie også skriver, hvis man koger dem i vand, så for man melboller.. men du kan da prøve og koge suppe på dem hehe

PS: håber der ikke komme nogen mails fra div. admins

Nåja...du slipper med en løftet finger

Anyway..for at uddybe det, så er det jo rent fedt de bliver puttet i..hvilket faktisk svarer til en stegning....i virkeligheden koger man dem ikke, sådan som man siger..de bliver dybstegt, ligesom man gør med fx blæksprutteringe og pommesfrittes.
Det er derfor de bliver brune

Anmeld

12. december 2011

Dustmuz

SussieThyssen skriver:

Nåja...du slipper med en løftet finger

Anyway..for at uddybe det, så er det jo rent fedt de bliver puttet i..hvilket faktisk svarer til en stegning....i virkeligheden koger man dem ikke, sådan som man siger..de bliver dybstegt, ligesom man gør med fx blæksprutteringe og pommesfrittes.
Det er derfor de bliver brune

YES (stjæler Sussies finger)

tjaa du har jo ret.. men de smager stadig godt hehe

men pomfritter smager også godt.. hehe

Anmeld

12. december 2011

SussieThyssen

Dustmuz skriver:

YES (stjæler Sussies finger)

tjaa du har jo ret.. men de smager stadig godt hehe

men pomfritter smager også godt.. hehe

Hov hov..hvad skal jeg så gøre, hvis jeg har brug for at løfte fingeren en anden gang?? Skal jeg så bare stå og vifte med hånden???
Så aflevér lige (børste)

Men-men..ja det smager godt..omend det feder alt for meget (så godt man kun får klejner en gang om året) dvs nu koster 500 g palmin jo næsten 40 kr, så man tænker sig jo nok lige om en ekstra gang inden man køber ind til klejner

Anmeld

12. december 2011

FrkT

Ej altså, undskyld, men kunne simpelthen ikke lade vær med at bryde totalt ud i grin herhjemme.... 

Nej du kan ikke koge klejner i vand, vandet kan for det første slet ikke blive varmt nok, og for det andet fungerer vand og fedtstof (svinefedt, palmin eller olie) slet ikke på samme måde. Vandet trænger mere ind i elementet (i dette tilfælde klejnen), hvor fedtstoffet trænger kun ind i ydersiden af elementet og gør det sprødt i stedet for vandet... dvs at vandet KOGER klejnen hvor fedtet STEGER den  Derfor burde det faktisk ikke hedde koge klejner men stege klejner i stedet for! 

Anmeld

12. december 2011

Dustmuz

SussieThyssen skriver:

Hov hov..hvad skal jeg så gøre, hvis jeg har brug for at løfte fingeren en anden gang?? Skal jeg så bare stå og vifte med hånden???
Så aflevér lige (børste)

Men-men..ja det smager godt..omend det feder alt for meget (så godt man kun får klejner en gang om året) dvs nu koster 500 g palmin jo næsten 40 kr, så man tænker sig jo nok lige om en ekstra gang inden man køber ind til klejner

Tjaaa.. det var jo en god ide, så kan det være du bliver set hehe..

men hvis du vil have den, må du selv komme til Århus og hente den

tjaa.. jeg fatter ikke de der politikere.. De tænker vitterligt med den de sidder på..
Og de sidder dælme tungt på den..
Vores trafik minister, har ikke engang et kørekort.. altså
hvordan skal de ikke lige ende..
Vores økonomi minister er uddannet præst.. HJÆÆLP
Få dog lige styr på de folk derovre..

Så jeg forstår sådanset godt at de er dyrt at handle i DK..
og deres seneste påbud, den der fedt skat TIL GRIIIIN hehe..

Anmeld

12. december 2011

birthee

tak for gode råd og humor  men har altså bare engang hørt at man kunne koge det i vand... hvad så med olie???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.