Skriver som ano, da jeg egentlig er lidt flov over min reaktion
Jeg er 37+0 med mit 3. barn og glæder mig så meget til at lillebror kommer til verden, det gør vi allesammen herhjemme
og vi er såååå klar
har styr på det meste til både jul og baby... så han kan bare komme an
men her de sidste par dage, er jeg blevet enormt hormonella og det er egentligt lidt fjollet
jeg flyttede hjemmefra som 16-årig (32 år nu)og har altid klaret mig selv, også med de 2 store børn, hvor jeg aldrig har fået hjælp af mine forældre, de har arbejdet og jeg har klaret det fint (hvis jeg selv skal sige det) de har heller aldrig givet udtryk for at de har ønsket at hjælpe, og de gange jeg har bedt om hjælp, har de haft 1000 andre vigtigere ting..
nå, men nu er begge mine brødre for 1 års tid siden blevet fædre til nogle skønne unger, og der gik vores mor da heeelt i selvsving, købte autostol, masser af legetøj, puslepude, klapvogn, højstol osv osv (til at have når hun passer de små)
det var der intet af da mine var små, men jeg tænkte ikke over det og klarede den da fint uden
.. men nu kører tankerne på højtryk, og føler pludselig ikke jeg og mine børn er lige så meget værd for min mor, og jeg er blevet SÅ ked af det
fx. spurgte jeg om jeg måtte ringe hvis jeg pludselig går i fødsel og om hun så ville komme og være ved de store, men nejnej, tænkt nu hvis hendes mand skulle bruge bilen senere, eller hun blev kaldt på arbejde
men de smider straks hvad de har i hænderne og tager fri hvis mine brødre har brug for hjælp (min mor tog fx. fri i fredags og kørte 1½ time for at hente min niece, så min svigerinde kunne koge suppe??)
jeg forstår det bare ikke, hvorfor vil hun ikke hjælpe mig?? sagde bare at vi fandt en anden løsning hvis/når jeg går i fødsel..
min mand mener at hun har ´glemt´ at jeg er hendes datter og ikke hendes mor, og han har nok lidt ret, fra jeg var ret lille, er det mig der har lagt øre til når hun var træt at min far, bror, sit arbejde, sin mor osv. osv... og da jeg boede hjemme måtte jeg tit diskutere med min far på min mors vegne, de blev skilt kort efter jeg flyttede hjemmefra, og jeg havde længe dårlig samvittighed, fordi jeg troede at det gik galt for dem fordi jeg ikke var der til at mægle...
og så er der den skide stork...
jeg har ikke fået en stork da jeg fik de to store børn..
men begge mine brødre fik da deres koner fødte (sådan en der står udenfor med en sløjfe på) og som bare betyder så meget lige nu.... nogle fine hjemmelavede storke med små dukker og det hele

i princippet er jo nok min mors omsorg og anerkendelse jeg søger og så er storken bare blevet et symbol for mig..
Jeg kan bare mærke at jeg vil blive såååååå skuffet hvis jeg ikke får en stork denne gang, og jeg græder en del over det lige for tiden...
men jeg kan jo heller ikke sige til hende at jeg gerne vil have en stork, for det mister jo lissom sin betydning, hvis jeg skal bede om det...
men inderst inde er jeg hunderæd for at jeg ikke får en
og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at overvinde den angst..
Min mand har rådet mig til at se tiden an, og hvis jeg ikke får en stork, syns han at jeg/vi skal tage en snak med min mor... bare ikke sikker på at hun vil forstå
Det var vist en lidt rodet omgang, men håber det er til at finde hoved og hale i...
hvad syns i jeg skal gøre?? sige at jeg ønsker mig en stork, vente og se tiden an eller noget helt 3.???
den ulykkelige