Navne skift... Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2011

K&S

Molly8 skriver:

Tillykke med dét!

Sjovt nok er jeg selv stjernelykkelig over, at min mand endelig ville dele sit efternavn med mig og kalde mig sin kone..

Jeg havde dog nået, at ændre mit eget navn inden. Det gøres nemmest over nettet og koster 450 kr. Dog ikke pr. person, når hele familien får ændret samtidig. (Det er gratis ved bryllup)

Til gengæld har jeg ikke fået ændret pas og kørekort. Passet skal skiftes alligevel næste år, men gad vide, hvor længe, jeg kan  undgå at skulle have nyt kørekort?

I andre, der er blevet gift og har fået nyt navn: Fik I nyt kørekort med det samme?

Du vælger selv om du ønsker at skifte kørekort - det koster dog 150 kroner, hvis du ønsker et nyt kørekort

Du får derimod et nyt sygesikringsbevis helt automatisk efter vielsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

K&S

bøgelund skriver:

jeg skulle ikke betale for at få min kærestes navn, fordi vi har et barn sammen.. så er det åbentbart gratis.. er det MÅSKE os hvis man er gift, og ikke fik det ændret i den forbindelse..

Okay, det vidste jeg ikke...!

Vi skiftede vores i forbindelse med bryllup og fik der at vide at det koster et gebyr, hvis det skal ændres uden en vielse.

Anmeld

11. december 2011

bøgelund

K&S skriver:

Okay, det vidste jeg ikke...!

Vi skiftede vores i forbindelse med bryllup og fik der at vide at det koster et gebyr, hvis det skal ændres uden en vielse.

ja vi troede også at vi skulle betale.. jeg ville gerne hedde det samme som kæresten og vores datter.. men vi var ikke lige klar på bryllup.. men der er åbentbart nogle menner.. bla hvis man så har barn sammen.. så vi slap..  

Anmeld

11. december 2011

Sara.

K&S skriver:

Ja, så kan I sagtens beholde passene

Vi blev gift for 4 år siden og vi har stadig pas og kørekort med de "gamle" efternavne

Det vigtigste er bare, at pas og billet stemmer overens

Okay :-) det er da smart at det ikke skal laves om...

Det kan jo også blve halvdyrt hvis man blive gift og skilt osv...

Anmeld

11. december 2011

K&S

Sara. skriver:

Okay :-) det er da smart at det ikke skal laves om...

Det kan jo også blve halvdyrt hvis man blive gift og skilt osv...

Anmeld

11. december 2011

K&S

bøgelund skriver:

ja vi troede også at vi skulle betale.. jeg ville gerne hedde det samme som kæresten og vores datter.. men vi var ikke lige klar på bryllup.. men der er åbentbart nogle menner.. bla hvis man så har barn sammen.. så vi slap..  

Anmeld

13. december 2011

Molly8

K&S skriver:

Du vælger selv om du ønsker at skifte kørekort - det koster dog 150 kroner, hvis du ønsker et nyt kørekort

Du får derimod et nyt sygesikringsbevis helt automatisk efter vielsen

Neej, godt, du siger det. Jeg troede jeg skulle betale fuld pris. Mon jeg kan nå det endnu, da jeg blev gift i juni?

Anmeld

13. december 2011

K&S

Molly8 skriver:

Neej, godt, du siger det. Jeg troede jeg skulle betale fuld pris. Mon jeg kan nå det endnu, da jeg blev gift i juni?

Kørekort eller sygesikring?

Sygesikring får du automatisk uden gebyr - kørekort koster vist altid 150 kroner

Anmeld

14. december 2011

Molly8

K&S skriver:

Kørekort eller sygesikring?

Sygesikring får du automatisk uden gebyr - kørekort koster vist altid 150 kroner

Åh, jeg var sikker på, at kørekort kostede 450. - Så skulle jeg da have haft skiftet mit gamle store for længe siden..

Anmeld

14. december 2011

K&S

Molly8 skriver:

Åh, jeg var sikker på, at kørekort kostede 450. - Så skulle jeg da have haft skiftet mit gamle store for længe siden..

Jeg mener helt bestemt, jeg blev oplyst 150 kroner, men kan ikke finde priser nogle steder, så måske jeg fylder dig med løgn

Prøv at spørge i borgerservice, de må have styr på det...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.