Hjælp til dato på billeder, der skal fremkaldes :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. december 2011

Madam Blå

Så er jeg ENDELIG ved at lægge billeder fra diverse kameraer ind på computeren. Men hvordan i al verden får jeg gjort sådan, at datoen står i bunden af billedet? Lige som i "gamle dage" hvor der stod dato på billederne, når man fik dem fremkaldt ved fotohandleren..

Skal jeg virkelig til at gøre det ved hvert enkelt billede? Er der ikke på nogen måde at man kan sætte det til altid at være der?

Vil jo gerne have dato på dem, så vi engang om ti år ved hvor gammel lillepigen var, og ikke skulle gætte sig til om hun var ti dage eller seks uger på billedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

JeNoVa

Madam Blå skriver:

Så er jeg ENDELIG ved at lægge billeder fra diverse kameraer ind på computeren. Men hvordan i al verden får jeg gjort sådan, at datoen står i bunden af billedet? Lige som i "gamle dage" hvor der stod dato på billederne, når man fik dem fremkaldt ved fotohandleren..

Skal jeg virkelig til at gøre det ved hvert enkelt billede? Er der ikke på nogen måde at man kan sætte det til altid at være der?

Vil jo gerne have dato på dem, så vi engang om ti år ved hvor gammel lillepigen var, og ikke skulle gætte sig til om hun var ti dage eller seks uger på billedet

Du skal vist indstille dit kamera til at indsætte dato (og tidspunkt) før billederne er taget. Hvis billederne allerede er taget, må du nok indsætte det manuelt.

Anmeld

11. december 2011

Madam Blå

JeNoVa skriver:

Du skal vist indstille dit kamera til at indsætte dato (og tidspunkt) før billederne er taget. Hvis billederne allerede er taget, må du nok indsætte det manuelt.

Godt tænkt!

Det kan jeg bare ikke finde ud af. Ved du om man kan det på alle kameraer? Har et efterhånden gammelt sony cyber-shot.

Anmeld

11. december 2011

JeNoVa

Godt tænkt!

Det kan jeg bare ikke finde ud af. Ved du om man kan det på alle kameraer? Har et efterhånden gammelt sony cyber-shot.

Det vil jeg tro, man kan gøre på de fleste digitale kameraer. Du kan prøve at gå til Menu - Indstillinger - Dato/Tid. Jeg kender ikke menuen på dit kamera, men det skulle vist ikke være så indviklet.

Anmeld

11. december 2011

Madam Blå

JeNoVa skriver:

Det vil jeg tro, man kan gøre på de fleste digitale kameraer. Du kan prøve at gå til Menu - Indstillinger - Dato/Tid. Jeg kender ikke menuen på dit kamera, men det skulle vist ikke være så indviklet.

Hihi - jeg må se om jeg kan finde den brugsforvirring For det lader ikke til, at man kan på mit kamera.

Det kan da heller ikke passe, at jeg er den første, der ikke gider manuelt at skrive dato på alle billederne, inden man får dem fremkaldt. Der må da være opfundet et program der selv kan hente de oplysninger, og skrive dem på Dovenskab leder jo tit til nemme måder at gøre ting på

Hvis ikke så ved jeg da hvad jeg skal lave de næste maange dage!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.