Hvilken kampsport kan børn starte allerede i 5 års alderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.864 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. december 2011

Anonym trådstarter

Vil gerne have min søn starter til kampsport, ligesom i kina osv, hvor de starter som meget små, og bliver rigtig dygtige til det. Jeg har en familie baggrund hvor min far har været pro træner i diverse former for kampsports, så det er noget jeg virkelig brænder for min dreng skal. 

Men i hvilke kampsports må de starte allerede i 5-6 års alderen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

Vil gerne have min søn starter til kampsport, ligesom i kina osv, hvor de starter som meget små, og bliver rigtig dygtige til det. Jeg har en familie baggrund hvor min far har været pro træner i diverse former for kampsports, så det er noget jeg virkelig brænder for min dreng skal. 

Men i hvilke kampsports må de starte allerede i 5-6 års alderen? 

Jeg synes, du skal kontakte de lokale klubber og spørge, om de træner børn i den alder. Det kommer nok an på klubben, træneren og barnets modenhed.

Anmeld

11. december 2011

Malthesmoar

Malthe er 5år og har gået til karate!?

Var han MEGET glad for, holdet blev desværre lukket pga for lidt tilmeldte

Anmeld

11. december 2011

Fru Hansen

Min datter prøvede judo da hun lige var fyldt 6 år.

Det var dog ikke en stor succes fordi holdet gik fra 6-10 år. Og det var ikke altid der var nogle at øve med på hendes egen vægt/højde. Hun endte med at stoppe efter bare en måneds tid, dvs. 8 trænings-gange.

Mit råd ville være at ringe til klubberne og forhøre dig. Dernæst ville jeg også vurdere hold-størrelse og graden af disciplin. I den klub vi kom i var der to forskellige trænere (på hver deres dag ). Den ene var lidt for blød og der var for meget fjol og spildtid på holdet. Spildtid skal forstås som tid hvor han stod og diskuterede med de der tøser på 8-10 år om de nu skulle stå til højre eller venstre ... osv Imens stod resten af holdet bare og kiggede og ventede på at komme i gang.

Den anden træner var udemærket og med en fornuftig grad af disciplin og børne-tække. Men hans hold var tilgengæld så stort at de næsten ikke kunne være i lokalet når de skulle øve kamp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.