5 årig med ble

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.508 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. december 2011

Anonym trådstarter

Min prinsesse bruger stadig ble om natten. Men er helt blefri om dagen og har været det siden hun var 2 et halvt år og der er ingen problemer om dagen. Har snakket med lægen om det og hin vil have jeg skal prøve nogle piller mod det. Er der nogen der har erfaring med piller i mod det ( kan ikke huske hvad der de hedder ) . Er der andre der har børn på hendes alder der stadig bruger nat ble ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg var selv meget længe om at blive blefri om natten, men fik ingen piller mod det. Mine forældre brugte i samarbejde med Sp et ringe apparat til mig. Det lå under mit lagen, og når det blev vådt, ringede det, og så vidste jeg, jeg skulle ud på toilettet. Jeg tissede kun en nat, efter jeg fik det. Du kan evt forhøre dig om sådan et? personligt er jeg ikke meget for bare at give piller mod alt

Anmeld

11. december 2011

M&M's Mor

Jeg ville personlig IKKE give piller mod det og slet ikke når hun ikke er mere end 5 år...er jo meget forskelligt fra barn til barn hvornår de er klar til at smide bleen om det er dag eller nat...her er min datter som bliver 4 år i næste mdr lige begyndt selv at sige hun ikke vil have ble på til natten så hun har fået lov at prøve de sidste par nætter uden og hun har så ikke fået andet end en lille mundtår af vand efter aftensmad, ud og tisse af inden sengetid og så har vi sagt hun skal huske at sige til hvis hun skal tisse som det sidste inden vi har sagt godnat og 1 nat stod hun op og ud på toilettet og de andre nætter har hun først skulle tisse da hun stod op om morgen...

Anmeld

11. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Min prinsesse bruger stadig ble om natten. Men er helt blefri om dagen og har været det siden hun var 2 et halvt år og der er ingen problemer om dagen. Har snakket med lægen om det og hin vil have jeg skal prøve nogle piller mod det. Er der nogen der har erfaring med piller i mod det ( kan ikke huske hvad der de hedder ) . Er der andre der har børn på hendes alder der stadig bruger nat ble ?

Jeg synes du skal give hende et år mere iden du begynder at lave særlige foranstaltninger..nogle børn skal helt hen omkring 6-7 årsalderen før ders hjerne begynder at producere nok af det hormon, der gør dem renlige om natten.

Min søn var også over 6 år før det kom, men faktisk kom det til gengæld også nærmest lige pludseligt.
Vores gamle familielæge, holdt på at mange børn rent faktisk vokser fra sengevæderiet der...og det holdt stik med vores.

Vi fortsatte stille og roligt med at tage ham ud og tisse af inden vi selv gik i seng, og sørgede for, at han ikke fik for meget at drikke efter aftensmadtid og den slags..og vupti, så kom det lige pludseligt fra den ene dag til den anden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. december 2011

Steph_Laurits

Min ældste niece på 8 får piller mod det.

Det er en pille hun skal have til at ligge under tungen, som så på ingen tid bliver opløst - inden vi selv går i seng skal vi så lige have hende ud på wc for at tisse og så sker der som regel aldrig nogle uheld.
Hun er ikke generet at at skulle tage pillen, hun gør det uden problemer - så tror ikke den smager grimt!

Og så må hun ikke få en masse at drikke en time før hun skal sove

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg ved bare at det vil være et problem at give hende pille ved hun ikke vil tage den og så er 400 kr og noget meget og betale for noget der ikke vil blive brugt så jeg må prøve og give det noget mere tid og så som Sussie skriver tage hende ud og tisse inden jeg selv går i seng

Anmeld

15. december 2011

janne1986

Min datter blev også blefri da hun var 2½ år om dagen altså... Næste mdr blir hun 4 år og hun sover stadig med ble...

Vi har en ordning med 10 gange uden uheld om natten så er vi i fætter br...

Det går rimeligt..

Anmeld

15. december 2011

Benjamins'mor

Min lillebror på 5 år bruger stadig natble, men ved ikke om han får piller eller noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.