Hun vil ikke spise? Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. december 2011

Mother-love

Hej piger Isabella har ikke rigtig vil spise de sidste par dage hverken mos/grød eller hendes flaske. Hun spiser en 30 - 80 ml og så begynder kun bare og lege med sutteflasken. Og når hun skal have skemad flytter hun hovedet hele tiden og skubber sig bag ud og skriger helt vildt hvor hvis man bliver ved med at vil give hende begynder hun oggræde. Hun vil godt drikke af kop. Men ved virkelig ikke hvad der sker. Har tænkt det måske kunne være 26 ugers tigerspring men plejer de ikke og få et appetitspring?

Hun er glad og har ikke ondt eller noget dog har hun virket lidt passiv her til aften. Og så har hun været lidt træt. Men det kan vel være fordi hun ikke har fået så meget at spise idag.

Skal jeg være nervøs eller er det meget normalt ligesom hvis vi andre har nogen dage hvor vi ikke spiser så meget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

JeNoVa

michelledam skriver:

Hej piger Isabella har ikke rigtig vil spise de sidste par dage hverken mos/grød eller hendes flaske. Hun spiser en 30 - 80 ml og så begynder kun bare og lege med sutteflasken. Og når hun skal have skemad flytter hun hovedet hele tiden og skubber sig bag ud og skriger helt vildt hvor hvis man bliver ved med at vil give hende begynder hun oggræde. Hun vil godt drikke af kop. Men ved virkelig ikke hvad der sker. Har tænkt det måske kunne være 26 ugers tigerspring men plejer de ikke og få et appetitspring?

Hun er glad og har ikke ondt eller noget dog har hun virket lidt passiv her til aften. Og så har hun været lidt træt. Men det kan vel være fordi hun ikke har fået så meget at spise idag.

Skal jeg være nervøs eller er det meget normalt ligesom hvis vi andre har nogen dage hvor vi ikke spiser så meget?

Jeg tror ikke, du skal være nervøs, men du skal lytte til, hvad din datter prøver at fortælle dig. Hvis hun flytter hoveder, når du kommer med skeen, vil hun nok ikke have mere, og så må du respektere det. Prøv i stedet igen lidt senere.

Anmeld

10. december 2011

K&S

JeNoVa skriver:

Jeg tror ikke, du skal være nervøs, men du skal lytte til, hvad din datter prøver at fortælle dig. Hvis hun flytter hoveder, når du kommer med skeen, vil hun nok ikke have mere, og så må du respektere det. Prøv i stedet igen lidt senere.

helt enig

Anmeld

10. december 2011

_-Kathrine-_

Det problem har vi også haft med Villads, men vi gjorde det at han fik noget i hånden... Fx en skorpe eller en ske - og det hjalp

Anmeld

10. december 2011

Mamalou

michelledam skriver:

Lige nøjagtigt dét indlæg har jeg lavet for et par dage siden... Villads har været på samme måde, men spiser fint igen. Han har også rundet de 26 uger, så mon ikke det er dét der driller? 

Uanset hvad, så er det en fase og vi skal nok bare se på hvordan de har det, og ikke hvor meget de spiser

Anmeld

10. december 2011

Rødhætte

_-Kathrine-_ skriver:

Det problem har vi også haft med Villads, men vi gjorde det at han fik noget i hånden... Fx en skorpe eller en ske - og det hjalp

Det hjalp også her.. Nu hvor William er 8 mdr vil han stort set kun spise hvis han selv hjælper til

Anmeld

10. december 2011

MyLove E

Vi har haft det samme problem her hjemme desværre i næsten 2mdr. Har dog spist sin flaske men desværre mest om natten.

Jeg snakkede med min Sp og hun sagde jeg skulle acceptere når han ikke ville havde mere og bare tilbude ham flere gange om dagen og så sagde hun at han jo var glad og rask og tog på. ( dog ikke vildt meget men han ligger stadig kun lidt under gennemsnit) Så jeg begyndte at slappe mere af og accepter når han siger nej.

Nu spiser han fint og sover (næsten) fint om natten.

Så prøv det samme så skal det nok gå. Men man bliver meget fortvilet når de ikke vil spise..

Anmeld

11. december 2011

2babygirls

michelledam skriver:

Madeleine havde mange perioder fra vi startede på ske mad til hun ca blev 1 år, hvor hun nærmest levede af luft. Og hver gang var jeg ved at gå ud af mit gode skind, fordi hun ikke er den største pige af alder.
Men sådan har hun det bare, og det er heldigvis blevet bedre, og vi tager det også mere afslappet nu.
Men det er hårdt mens det står på, og har tudet mange gange af frustration.

Anmeld

11. december 2011

Mother-love

Tina&Martin skriver:

Madeleine havde mange perioder fra vi startede på ske mad til hun ca blev 1 år, hvor hun nærmest levede af luft. Og hver gang var jeg ved at gå ud af mit gode skind, fordi hun ikke er den største pige af alder.
Men sådan har hun det bare, og det er heldigvis blevet bedre, og vi tager det også mere afslappet nu.
Men det er hårdt mens det står på, og har tudet mange gange af frustration.

Det er dejligt at høre at der ikke er over galt at det bare er en periode. Men der harheller ikke været noget i dag indtil videre i hvertfald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.