Ventetiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.607 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. december 2011

Anonym trådstarter

Kære alle

Hvad gør i for at holde modet og troen oppe i ventetiden. Her tænker jeg både på ventetiden på at komme igang med behandling og selvfølgelig også når man er igang med behandlingen.

Jeg synes jeg har svært ved at holde humøret oppe for tiden, særligt også fordi vi har et tæt vennepar, som venter sig og nu begynder hendes mave rigtigt at vokse og synes hele tiden det minder mig om vores svære situation - er selvfølgelig rigtig glad på deres vejne, men tænker hele tiden hvornår bliver det vores tur og hvad nu hvis det ikke sker - Så hvordan holder i humøret højt og har i noget i gør for at få tankerne på afstand?

Puha det blev langt, men håber nogle kan give mig nogle gode råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

Anonym trådstarter

11. december 2011

Karina1

Jeg synes at ventetiden er vildt lang.. Vi blev henvist til behandling i juni måned og skulle derfor vente til de havde holdt sommerferie, puha, synes godt nok det var en lang sommerferie de holdte  Og ventetiden til testdagen, DEN er lang! Jeg forsøger så vidt muligt ikke at tænke på det konstant, selvom det er vildt svært, forsøger at lave en hel masse aftaler osv, for at få tankerne lidt væk Kender selv følelsen af, at se en anden, tæt på, være gravid, mens man selv kæmper en kamp for, at blive gravid. Min kærestes søster fortalte os, at de ventede sig, da vi havde forsøgt i ½år! Shit, var helt ude af den og vildt ked af det. Men nu vi har fået vores lille niece, er jeg jo bare lykkelig på deres vejne

Hold modet oppe!

Anmeld

11. december 2011

l.kjoeller

DEt er også super svært at se det lykkes nemt for andre og er så svært for os. Jeg kan trøste dig med jeg syns tiden gik hurtigt da først vi var i gang. Jeg brugte en kognitiv psykolog der arbejdede med det der talte for det nok skulle lykkes, så jeg troede på det. DEt hjalp mig trin for trin, og tror det har stor del af grunden til det lykkedes hurtigt i behandling. Vil ønske jer alt mulig held og lykke og så er du i øvrigt velkommen til at skrive hvis du får brug for støtte undervejs.> :<

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak i.kjoeller, hvor gik du til psykolog henne??

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Også tunsind tak for svar til dig Karina1.

Håber der er flere som vil dele!

Anmeld

12. december 2011

Anonym trådstarter

Ikke flere som vil dele erfaringer med at få tankerne på afstand?

Anmeld

12. december 2011

Neki

Vi har god erfaring med at holde pauser ind imellem behandlingerne. Lave noget som ikke har med projekt baby at gøre, og så tage nogle hyggedage sammen, hvor man bare koncentrerer sig om hinanden. Ellers kan det virkelig godt være en hård tid!

Vi har nu prøvet at blive forældre i 2,5 år, hvoraf det sidste år har været i behandling. Har har nu været gennem 5 iui og 2 lange ivf behandlinger, uden resultat en eneste af gangene.

Jeg kender også godt misundelsen når veninder og familiemedlemmer overhaler en indenom og man kan se maven vokse! Det er den værste følelse at være så misundelig og så stadig skulle være glad på deres vegne.

Men pas på jer selv i det her. Tal sammen om det der sker, og husk at sætte ord på dine tanker og følelser overfor din partner. De kan nemlig også godt være hårdt ramt når det ikke lykkes, men er som regel ikke så gode til at få sat ord på.

Jeg vil ønske jer rigtig meget held og lykke

Anmeld

12. december 2011

Neki

Neki skriver:

Vi har god erfaring med at holde pauser ind imellem behandlingerne. Lave noget som ikke har med projekt baby at gøre, og så tage nogle hyggedage sammen, hvor man bare koncentrerer sig om hinanden. Ellers kan det virkelig godt være en hård tid!

Vi har nu prøvet at blive forældre i 2,5 år, hvoraf det sidste år har været i behandling. Har har nu været gennem 5 iui og 2 lange ivf behandlinger, uden resultat en eneste af gangene.

Jeg kender også godt misundelsen når veninder og familiemedlemmer overhaler en indenom og man kan se maven vokse! Det er den værste følelse at være så misundelig og så stadig skulle være glad på deres vegne.

Men pas på jer selv i det her. Tal sammen om det der sker, og husk at sætte ord på dine tanker og følelser overfor din partner. De kan nemlig også godt være hårdt ramt når det ikke lykkes, men er som regel ikke så gode til at få sat ord på.

Jeg vil ønske jer rigtig meget held og lykke

Undskyld.. fik vist svaret lidt for hurtigt. Havde ikke lige fået læst spg. Ordentligt kan jeg se

Ventetiden indtil behandlingsstart og op til testfag er den værste!! Jeg plejer at lave rigtig mange aftaler hvis jeg har det ok, for så går dagene hurtigere. Ellers har jeg desværre ingen gode råd.. Tiden er bare lang!!!!

Anmeld

12. december 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for svaret Neki, jeg har bare SÅ svært ved at koble fra, men tror jeg må øve mig!

Håber virkelig snart at i har heldet med jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.