Skift af bryst under amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. december 2011

anynom

Jeg ved, at det er vigtigt, at barnet får tømt et bryst før man tilbyder det andet. Men jeg er lidt i tvivl alligevel.

Når Isabel har ligget til bryst A og så falder hen hvor vi pusler hende så hun vågner igen, skal vi så tilbyde hende bryst B bagefter eller skal hun stadig have fra bryst A? Som regel når mælken at blive meget fed og tyk inden hun bliver puslet, så hun får den fede mælk.

Så i bund og grund - skal det være A - A - evt B? eller A - B?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

Oliver,Troia&Wictor

JulieWH skriver:

Jeg ved, at det er vigtigt, at barnet får tømt et bryst før man tilbyder det andet. Men jeg er lidt i tvivl alligevel.

Når Isabel har ligget til bryst A og så falder hen hvor vi pusler hende så hun vågner igen, skal vi så tilbyde hende bryst B bagefter eller skal hun stadig have fra bryst A? Som regel når mælken at blive meget fed og tyk inden hun bliver puslet, så hun får den fede mælk.

Så i bund og grund - skal det være A - A - evt B? eller A - B?

lure lige med

Anmeld

10. december 2011

Mka

Jeg ville nok tilbyde hende A igen, og hvis du kan se at der ikke kommer så meget ud når du trykker, ville jeg tilbyde B.

Det er sådan jeg har ammet, eller hvis jeg ammede i 30 min og hun blev skiftede, så skiftede jeg bryst efter. Men der er jo også nogle der kun ammer i ti min af gangen. Min datter var længe om at blive ammet. Men jeg prøvede virkelig at få "tømt" ud i brystede inden jeg skiftede.

Anmeld

10. december 2011

anynom

Mka skriver:

Jeg ville nok tilbyde hende A igen, og hvis du kan se at der ikke kommer så meget ud når du trykker, ville jeg tilbyde B.

Det er sådan jeg har ammet, eller hvis jeg ammede i 30 min og hun blev skiftede, så skiftede jeg bryst efter. Men der er jo også nogle der kun ammer i ti min af gangen. Min datter var længe om at blive ammet. Men jeg prøvede virkelig at få "tømt" ud i brystede inden jeg skiftede.

Tak for svar

Det er lidt forskelligt hvor længe hun lægger til, nogle gange tager det 15-20 minutter, andre gange kan hun bruge cirka 30 minutter på det

Prøver mig lidt frem for tiden, vi skal jo lige finde rytmen, og så tager jeg en snak med min SP om det når hun kommer igen om 9 dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.