Hus efter endt uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. december 2011

DitteFisk

Jeg er bare nysgerrig, hvor længe gik der fra i var færdiguddannede og fik job - til i havde råd til at flytte i hus, og gerne - hvor meget kostede jeres første huskøb?

Jeg er færdiguddannet om et år, og håber selvfølgelig at få et job, og så begynde at spare op i økonomien til et hus - for det vil jeg jo så frygtelig gerne have engang  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Thalia

Vi købte hus et halvt års tid efter vi var færdiguddannede. Finanskrisen betød at min mands Ph.d kontrakt blev udsat et halvt år, og vi ville ikke købe før vi begge var sikret fast indtægt.

Huset kostede i øvrigt 1.6 mil og livet med små børn blev lige 100x nemmre da vi flyttede herud

Anmeld

9. december 2011

DitteFisk

Thalia skriver:

Vi købte hus et halvt års tid efter vi var færdiguddannede. Finanskrisen betød at min mands Ph.d kontrakt blev udsat et halvt år, og vi ville ikke købe før vi begge var sikret fast indtægt.

Huset kostede i øvrigt 1.6 mil og livet med små børn blev lige 100x nemmre da vi flyttede herud

Ja, det tænker jeg også Jeg har selv en søn og vi planlægger barn når vi er færdiguddannede (det er vi ca. samtidig), så jeg håber bestemt at vi kan få råd indenfor en rimelig fremtid, det ville være virkelig lækkert sidder alt for ofte og kigger på huse, som jeg ved ikke bliver mine alligevel Tak for svar.

Anmeld

9. december 2011

Rødhætte

Gigl skriver:

Jeg er bare nysgerrig, hvor længe gik der fra i var færdiguddannede og fik job - til i havde råd til at flytte i hus, og gerne - hvor meget kostede jeres første huskøb?

Jeg er færdiguddannet om et år, og håber selvfølgelig at få et job, og så begynde at spare op i økonomien til et hus - for det vil jeg jo så frygtelig gerne have engang  

Der gik 8 mdr fra jeg var færdig med udd og havde fast job! Huset kostet 1.250.000 kr  Renoveret så for godt 100.000..

Anmeld

9. december 2011

Thalia

Gigl skriver:

Ja, det tænker jeg også Jeg har selv en søn og vi planlægger barn når vi er færdiguddannede (det er vi ca. samtidig), så jeg håber bestemt at vi kan få råd indenfor en rimelig fremtid, det ville være virkelig lækkert sidder alt for ofte og kigger på huse, som jeg ved ikke bliver mine alligevel Tak for svar.

Vi var selv syge efter at flytte det sidste år før det endeligt blev aktuelt.

Jeg søgte vildt mange huse frem, og for mig hjalp det meget at vi i samarbejde med banken fik lavet realistiske budgetter og holdt det op mod et par salgsopstillinger på drømmehuse. Så kunne vi lynhurtigt se hvad vi potentielt set kunne have råd til, og så blev det hele ligesom lidt sjovere.

Og så var vi ellers meget livrem og seler agtige. Vores huskøb er baseret på at budgettet kan bære selv hvis vi begge er på dagpenge i en længere periode, og det føles på en eller anden måde rigtig rart.

Anmeld

9. december 2011

DitteFisk

Thalia skriver:

Vi var selv syge efter at flytte det sidste år før det endeligt blev aktuelt.

Jeg søgte vildt mange huse frem, og for mig hjalp det meget at vi i samarbejde med banken fik lavet realistiske budgetter og holdt det op mod et par salgsopstillinger på drømmehuse. Så kunne vi lynhurtigt se hvad vi potentielt set kunne have råd til, og så blev det hele ligesom lidt sjovere.

Og så var vi ellers meget livrem og seler agtige. Vores huskøb er baseret på at budgettet kan bære selv hvis vi begge er på dagpenge i en længere periode, og det føles på en eller anden måde rigtig rart.

Det kan jeg godt forstå, det betyder alt at man føler sig sikret, når man har sat sig så fast som i et hus dejligt for jer! Glæder mig til det bliver aktuelt her

Anmeld

9. december 2011

oerbaek

Da vi købte vores første hus var min mand færdiguddannet men det var jeg ikke jeg havde vist stadig et år tilbage af uddannelsen. 

vores hus kostede 795000 dengang, men det er også 8 år siden.

Anmeld

9. december 2011

Filuca

Vi købte hus for at års tid siden, til 1.950.000 kr., og så har vi indtil videre moderniseret for omkring 200.000 kr. Endnu er det kun min kæreste der er færdiguddannet, han har været selvstændig i en del år efterhånden, mens jeg først er færdig med min uddannelse i sommeren 2013. Elsker at bo i hus fremfor lejlighed - det er skønt med meget mere plads, ingen under-/overboer der larmer, og egen vaskemaskine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.