Tandpasta ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

713 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. december 2011

MyLove E

min søn er 7 mdr og har fået sin første tand, skal man bruge tandpasta? Og skal det være børne eller alm ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Koen.

Tauf skriver:

min søn er 7 mdr og har fået sin første tand, skal man bruge tandpasta? Og skal det være børne eller alm ??

Vores tandlæge anbefaler alm voksen tandpasta fra den første tand vi bruger zendium

Anmeld

9. december 2011

gonefishing

Tauf skriver:

Jeg fik af vide af SP at når tænderne er fremme skal man bruge tandpasta til børn, og ikke mere end hvad der kan være på barnets lillefingernegl

Anmeld

9. december 2011

JeNoVa

Tauf skriver:

Så vidt jeg ved, skal man ikke begynde med tandpasta før barnet er 1 år eller har fået kindtænder.

Det er vist lidt underordnet, om man bruger børne- eller voksentandpasta. Man skal bare passe på med ikke at bruge for meget.

Anmeld

9. december 2011

Dorthe1986

Da Emil blev 6 mdr fik vi brev fra den kommunale tandpleje, hvor der stod at de anbefalede tandpasta fra første tand. Og gerne børnetandpasta, da der ikke er så meget fluor i som i dem til voksne og små børn de sluger jo bare tandpastaen

Anmeld

9. december 2011

nathja

vi havde en tandlæge ude i vores mødregruppe, og de siger ingen tandpasta før barnet er omkring 1 1/2 år eller kindtænderne er kommet frem.. derudover siger de børnetandpasta det er noget med flourindholdet der ikke må være for højt, og ikke mere end barnets lillefingernegl..

ellers ring til den kommunale tandlæge og spørg..

Anmeld

9. december 2011

AnneBJ

Hm jeg tror da lige jeg ringer til den kommunale tandpleje mandag... Min SP har givet en zendium tandpastaprøve og sagt det var vigtigt fra første tand, samt at det skal være voksentandpasta for at  der er nok flour i... 

Anmeld

9. december 2011

Koen.

AnneBJ skriver:

eerHm jeg tror da lige jeg ringer til den kommunale tandpleje mandag... Min SP har givet en zendium tandpastaprøve og sagt det var vigtigt fra første tand, samt at det skal være voksentandpasta for at  der er nok flour i... 

Det er os det vores tandlæge anbefaler, så bliver da helt forvirret over så mange forskellige svar

Anmeld

9. december 2011

Silas&Mille

Vores tandlæge anbefaler at man bruge voksentandpasta, da det ikke smager af slik.

Og så sagde de at det ikke er nødvendigt med tandpasta før de små begynder at få kindtænder.

Anmeld

9. december 2011

MyLove E

tanja. skriver:

Det er os det vores tandlæge anbefaler, så bliver da helt forvirret over så mange forskellige svar

Jeg bliver også lidt forvirret af så mange forskellig svar. Så tror jeg ringer til tandlæge eller SP på mandag :-)

Men tak for hjælpen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.