Feber :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. december 2011

camillakrath

Så har jeg IGEN en syg dreng med feber

Han har nu omkring de 39, og har kastet op 2 gange. Han er selvfølgelig sløj, men kan sagtens komme i kontakt med ham.

Hvornår er det man kontakter vagtlægen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Janni.

Jeg har ingen idé om hvornår man kontakter vagtlægen ang feber. Men jeg vil da lige ønske ham rigtig god bedring  

Anmeld

9. december 2011

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
camillakrath skriver:

Så har jeg IGEN en syg dreng med feber

Han har nu omkring de 39, og har kastet op 2 gange. Han er selvfølgelig sløj, men kan sagtens komme i kontakt med ham.

Hvornår er det man kontakter vagtlægen?

Hvis den er omkring 39,5-39,9 og derop af .. Har selv lige haft endreng med 40-41 i en uge .. Så vi skulle til lægevagten hver aften fordi de ville holde øje Med ham . Undskyld rodet skriver fra mobilen 

Anmeld

9. december 2011

sne190810

Altså umiddelbart ville jeg ikke ringe til vagtlægen 'bare' fordi han har feber. Du skriver han virker ok frisk, og til at komme i kontakt med.

Børn kaster op når de har høj feber, det er ganske normalt. Det er kroppen som reagere på den høje feber. Når børn bliver syge, går maven i stå, også selvom sygdommen ikke direkte sidder i maven. Mavesækken tømmer sig ikke så hurtigt som sædvanligt, og så kan maden ryge op igen. Der skal i det hele taget ikke ret meget til, før syge børn kaster lidt op.  Det fik jeg afvide af en vagtlæge engang, da min datter havde 40,5 i feber. 

Sørg for han får nok væske, giv ham evt en sodavandsis han kan guffe lidt af .. Og selvfølgelig afkøl ham ved at tage noget af hans tøj af, hvis ikke det hele.

Ellers læs lidt om det her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.