Er det skadeligt for bette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. december 2011

Anonym trådstarter

Ok hvis nogen af jer kan kende mig, men lad det lige være usagt

Kan baby tage "skade" af, at der er en dag hvor man ikke snakker og pludrer så meget med hende? 2 måneder gammel..

Sagen er den, at jeg er møgsyg. Og total tabt for energi, helt død, det hele er noget crap og den slags. Står alene med hende, og har gjort det siden i går morges. Min kæreste har haft julefrokost både i går og igen i aften. Jeg bebrejder ham ikke, for det er vigtigt for mig, at han ikke går død som far, men også får lov at have morskab og se sine kolleger. Jeg er ikke misundelig, for jeg er ikke selv særlig social.

Men det betyder jo så, at jeg har stået alene, syg, med baby i to dage snart. Han når ikke hjem før frokosterne.. Så han er taget afsted kl. 6 om morgenen igår, kom hjem kl. 23 da vi sov, tog afsted igen kl. 6 i morges og kommer først hjem i nat.

Pointen i hele det her er, at jeg er total depri og syg, og jeg har overhovedet ikke energi til at snakke, pludre og grine med den lille. Jeg hygger og putter med hende, ammer hende self., men siger ikke så meget.

Gør det noget? Er det negativt eller skadeligt for hende lige i 1½ dag?? I morgen skal vi til familiefødselsdag, så der skal hun nok blive stimuleret rigeligt.

Hilsen en trist og grædefærdig syg mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

lycly

Ej, det er jeg ret sikker på, ikke skader hende! Alle mødre har sikkert prøvet at være syge, og ikke haft overskud til at pludre og stimulere, men kun lige kunne overskue bleskift, amning osv., og der er jo kommet mange velfungerende babyer ud af det Så det skal du ikke være nervøs for

Anmeld

9. december 2011

madsenmor

nej selvfølgelig tager hun ikke skade af det... hun får jo stadig nærværd og hygge når i pusler og ammer...

Anmeld

9. december 2011

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Ej, det er jeg ret sikker på, ikke skader hende! Alle mødre har sikkert prøvet at være syge, og ikke haft overskud til at pludre og stimulere, men kun lige kunne overskue bleskift, amning osv., og der er jo kommet mange velfungerende babyer ud af det Så det skal du ikke være nervøs for

Godt nok! Føles bare lidt halvhjertet at sidde og sige: "Iiiih gugugaga, hihihi", når man egentlig ikke orker det.. Det kan hun vel også mærke selv tænker jeg. At mor ikke rigtig lever sig ind i det". Stakkels bette pige!

Anmeld

9. december 2011

Anonym trådstarter

madsenmor skriver:

nej selvfølgelig tager hun ikke skade af det... hun får jo stadig nærværd og hygge når i pusler og ammer...

Dt er jeg glad for.. det er svært at vide hvor meget de skal stimuleres, synes jeg!

Anmeld

9. december 2011

babyonboard

Hej 

Jeg har selv lige ligget syg med en god omgang forkølelse i en uge, og har en kæreste der arbejder rigtig meget så har faktisk taget hende selv, og havde det lige som dig, man har bare ingen energi og jeg snakkede heller ikke ret meget med min datter og hun har ikke taget skade af det overhovedet, hun er stadig lige så glad og tilfreds som hun plejer at være og hun er 2 måneder og 2 dage i dag. så tror ikke du skal være bekymret for om hun tager skade af det. 

Anmeld

9. december 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Kan baby tage "skade" af, at der er en dag hvor man ikke snakker og pludrer så meget med hende? 2 måneder gammel..

Sagen er den, at jeg er møgsyg. Og total tabt for energi, helt død, det hele er noget crap og den slags. Står alene med hende, og har gjort det siden i går morges. Min kæreste har haft julefrokost både i går og igen i aften. Jeg bebrejder ham ikke, for det er vigtigt for mig, at han ikke går død som far, men også får lov at have morskab og se sine kolleger. Jeg er ikke misundelig, for jeg er ikke selv særlig social.

Men det betyder jo så, at jeg har stået alene, syg, med baby i to dage snart. Han når ikke hjem før frokosterne.. Så han er taget afsted kl. 6 om morgenen igår, kom hjem kl. 23 da vi sov, tog afsted igen kl. 6 i morges og kommer først hjem i nat.

Pointen i hele det her er, at jeg er total depri og syg, og jeg har overhovedet ikke energi til at snakke, pludre og grine med den lille. Jeg hygger og putter med hende, ammer hende self., men siger ikke så meget.

Gør det noget? Er det negativt eller skadeligt for hende lige i 1½ dag?? I morgen skal vi til familiefødselsdag, så der skal hun nok blive stimuleret rigeligt.

nu har jeg ikke selv erfaring men jeg tror at babyer opfatter med alle sanserne og ikke kun ørene

så fysisk berøring er nok endnu vigtigere end at du lige snakker og pludrer med hende

tænk også at nogle børn er døve og de vokser op og bliver velfungerende glade mennesker alligevel

ja måske lidt underlig logik jeg prøver at bruge her, men er sikker på hun sagtens kan blive stimuleret gennem både berøring og øjenkontakt og vuggen og ammen end lige pludren

Anmeld

9. december 2011

Valle81

Ved ikke hvem du er, men du er sød i det du skriver

Nej hun tager ingen skade og tro mig, hun skal nok bede om opmærksomhed hvis hun synes hun mangler

Anmeld

9. december 2011

Janni.

Du har fået svar af de andre, men vil bare lige ønske dig rigtig god bedring. Håber du snart er ovenpå igen. 

Anmeld

9. december 2011

Tona

Anonym skriver:

Tag det roligt søde dig...det er hverdagen der tæller. Alle forældre har prøvet at være møg-syge og ikke kunne være super -forældre i de der par døgn det tager at komme ovenpå igen. Det er helt okay og det kommer nok til at ske adskillige gange endnu.

Det betyder intet, det handler om hvordan hverdagen kører og at barnet får mor for fuld smadder til hverdag og det er jeg ikke i tvivl om at dit barn får, for jeg kan læse hvor omsorgsfuld og kærlig du er ud fra den måde dit indlæg er skrevet på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.