Hvordan spurgte i gudmor (eller gudfar)??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.307 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. december 2011

Kageelsker

Om hun (eller han) ville bære jeres barn til dåben?

Syntes det kunne være lidt hyggeligt at høre hvordan i gjorde og måske finde lidt inspiration. Har en ide om hvordan det skal være, men måske nogle har en bedre ide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er et rigtig godt vennepar som er gudforældre til begge vores.

Vi inviterede dem hjem til os og spise middag og så fortalte vi dem, hvad de betød for os og efterfølgende spurgte vi dem om de ville være gudforældre til vores dreng. Da vi så skulle have døbt vores pige blev de lige så overraskede som første gang.

De er begge en stor del af børnenes liv

Anmeld

9. december 2011

Kageelsker

MoarHvidovre skriver:

Der er et rigtig godt vennepar som er gudforældre til begge vores.

Vi inviterede dem hjem til os og spise middag og så fortalte vi dem, hvad de betød for os og efterfølgende spurgte vi dem om de ville være gudforældre til vores dreng. Da vi så skulle have døbt vores pige blev de lige så overraskede som første gang.

De er begge en stor del af børnenes liv

Hvor fint  God ide med at indlede med hvor meget de betyder!

Det er også vigtigt for mig, at mit kommende barns gudmor bliver en stor del af dets liv. Min egen gudmor har desværre ikke været en del af mit liv i mange år efterhånden og det er jeg faktisk lidt ked af.

Anmeld

19. december 2011

Drømme

Vi tænker at fortælle hende det når hun første gang holder vores barn

Anmeld

19. december 2011

SussieThyssen

Kageelsker skriver:

Syntes det kunne være lidt hyggeligt at høre hvordan i gjorde og måske finde lidt inspiration. Har en ide om hvordan det skal være, men måske nogle har en bedre ide

Mener du ikke faddere og gudmor/far..der er jo kun EN der kan være gudmor/far til barnet..de andre er faddere

Hmmm..vi ringede vist bare og spurgte tror jeg

Det gjorde vi vist ikke noget særligt ud af.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. december 2011

K&S

Kageelsker skriver:

Min lillebror er gudfar til Anton  manden og jeg har ALTID vidst, at det skulle være ham, da vi har et fantastisk forhold...!

Vi spurgte ham, da han besøgte os på hospitalet og sad med Anton 1. gang  Og Anton kunne ikke have fået en bedre gudfar og onkel - de forguder hinanden

Anmeld

19. december 2011

Maja_4000

Vi spurgte bare Carolines gudfar (min kærestes ældste storebror) en dag han var på besøg .. Han troede vi jokede og først en uges tid efter , gik det op for ham at vi altså mente det Haha

Caroline forguder ham den dag idag , så det var det helt rigtige valg !

Anmeld

19. december 2011

MelikkazMoar

Kageelsker skriver:

min søster skulle båre min datter, og indtil en ugestid inden dagen vidste alle andre det udover hende.. og så en dag hvor hun sagde hun ikke vidste hvad hun skulle have på , sagde jeg hun nok hellere skulle tage noget på som var nemt for hende, så hun kunne bære Melikka til dåbefonden.. hvis hun altså havde lyst ?

hun blev så glad at hun hoppede og skreg..

Anmeld

19. december 2011

millesofie

Kageelsker skriver:

jeg er SÅ dum til den slags og VILDT genert

så jeg spurgte mens jeg lavede noget andet  og han blev vildt glad så det blev jeg selvfølgelig også, så ville han vide hvorfor jeg valgte ham og så gik Mille her i sort igen og mumlede noget mens jeg pludselig havde mega travlt med noget igen

men jeg fik da sagt at det var fordi at jeg synes at han var sådan en sød sympatisk og god "dreng" og at jeg holder meget af ham

Han er min gamle barnepiges søn  og nu næsten 20 år (dvs 18 til dåben) de er blevet vores familie og han min "fætter" det er dejligt med familie som man selv vælger eller som vælger en  

det er også dem vi holder jul med

Anmeld

19. december 2011

Chiip91

Jeg har godt nok ikke født endnu

Men jeg spurgte ikke nogle, min Lillebror havde givet sig selv den rolle, og spurgte mig pludselig en dag om hvornår han skulle være gudfar Havde plandlagt han skulle være fader 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.