Hjælp med oksemørbrad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.001 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. december 2011

hc=k

Jeg har fødselsdag i dag og i den anledning vil jeg rigtig gerne lave en rigtig god middag til mig og min kæreste, vi skal være alene helt uden børn for første gang siden vi mødte hinanden.

Jeg skal lave oksemørbrad og har købe 600 g, men jeg aner ikke lige hvordan man laver sådan noget. Jeg vil gerne lave den i ovnen (har ikke varmluft ), Kan i hjælpe mig lidt. Hvor lang tid skal sådan noget have og hvad gør jeg lige med den??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

bøgelund

hc=k skriver:

Jeg har fødselsdag i dag og i den anledning vil jeg rigtig gerne lave en rigtig god middag til mig og min kæreste, vi skal være alene helt uden børn for første gang siden vi mødte hinanden.

Jeg skal lave oksemørbrad og har købe 600 g, men jeg aner ikke lige hvordan man laver sådan noget. Jeg vil gerne lave den i ovnen (har ikke varmluft ), Kan i hjælpe mig lidt. Hvor lang tid skal sådan noget have og hvad gør jeg lige med den??

hvis den ikke er købt ved slagter, skal du fjerne alle sener og hvad der ellers sidder på den. med en skarp kniv.

så kommer jeg salt og peber på, lægger den i en stegepose, og så i ovnen ved 200 grader.. jeg ville give den ca 20-25 min og så hvile i et kvarters tid, hvor den er pakket ind.. 

det kommer os an på hvor rød i vil have den.. 

Anmeld

9. december 2011

bøgelund

hc=k skriver:

og tillykke med dagen.  

Anmeld

9. december 2011

hc=k

bøgelund skriver:

hvis den ikke er købt ved slagter, skal du fjerne alle sener og hvad der ellers sidder på den. med en skarp kniv.

så kommer jeg salt og peber på, lægger den i en stegepose, og så i ovnen ved 200 grader.. jeg ville give den ca 20-25 min og så hvile i et kvarters tid, hvor den er pakket ind.. 

det kommer os an på hvor rød i vil have den.. 

Åh har du måske en opskrift uden sådan en stegepose??

Anmeld

9. december 2011

Filuca

hc=k skriver:

Først: Tillykke med fødselsdagen

Som en anden skriver, så er det vigtigt, at du får fjernet alle sener på mørbradden (især den der "sølv"sene - den kan godt være lidt genstridig at få væk )

Vi plejer at skære mørbradden ud i bøffer (store tornedos), synes det er lidt nemmere at styre, altså med hensyn til, hvor rødt man vil have kødet

Anmeld

9. december 2011

bøgelund

hc=k skriver:

Åh har du måske en opskrift uden sådan en stegepose??

du kan måske os lægge den i et vandbad.. istedet for stegeposen.. men om den bliver ligeså mør, det ved jeg ikke.. 

Anmeld

9. december 2011

Isabella_mor

9. december 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Tillykke med fødselsdagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.