Min dreng smiler ikke :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.993 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg er lidt bekymret fordi min sundhedsplejerske sagde at min dreng skulle begynde at smile ved 4-5 ugers alderen.

Han begyndte at smile i søvne ved 4½ uges alderen.

Men nu er han 7 uger og han smiler stadig kun ubevidst Derudover synes jeg også han er svær at få øjenkontakt til.

Nogle dage, som her til morgen foreksempel, skal jeg bare sidde og pludre med ham og så reagere han engang imellem og kigger mig i øjnene. Men det er bestemt ikke hver gang jeg kan få ham til det!

Hvis jeg pludre længe nok til ham så kan han komme med små antræk til et smil. Men er slet ikke sikker på om det er det han forsøger på.

Udover det synes jeg ellers han er ret godt med. Han er enormt god til at holde sit hovede, gribe fat i ting, han er begyndt at sige mange lyde osv.

Jeg er rigtig bange for at jeg ikke stimulere ham nok? Om det kan være grunden til at han endnu ikke smiler og er så god til at holde øjenkontakt?

Jeg forsøger at sidde med ham når han er vågen og snakke til ham. Men lader ham også ligge i sit aktivitetstæppe noget tid af tiden for at underholde sig selv(jeg er alene med ham. så har ikke en til at tage over) Må jeg ikke det når han er vågen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Mira0911

Det skal du ikke være ked af... Jeg har en datter på snart 3 mdr... Hun smiler ikke bevidst og meget svært at få øjenkontakt med.... 

I weekenden gik det skide godt med at få hende til at smile og få øjenkontakt med... 

Det har så ikke lykkes lige siden.... Det er hårdt... 

Min sundhedsplejerske sagde også da hun var her sidst at hun burde kunne smile... Bare tanken om at hun kommer i næste uge for at følge op på øjenkontakten og smilet gør mig skide hamrende nervøs.... 

Anmeld

9. december 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jo, det må du godt  Min sp. sagde til mig at man ikke skal have dårlig samvittighed med at lade den lille ligge selv på aktivitetstæppet. Baby får jo en masse stimuli ud af det også.

Det med at han ikke smiler endnu kan jeg kun sige til dig. Giv ham tid og "pres" ham ikke til det. Det skal nok komme. Hvis kan føler sig "presset" til det kan det godt holde smilene tilbage så bare lad ham gøre det i sit tempo.

Håber for dig at han snart giver dig det største smil

Anmeld

9. december 2011

Toshiba

og husk alle distraherende elementer man bliver forstyrret af - også påvirker..

hvis du sidder og snakker og hygger og kigger på baby ....

- og BIB sms - læse sms - svare sms -

og så snakke og hygge med baby igen...

- og BIB sms - læse sms - svare sms - og så snakke med baby igen...

Så vil de selv søge kontakten væk..

Så ro og fuld hengivenhed  (tøm hovedet for problemer - slå tlf på lydløs osv )

Anmeld

10. december 2011

nissen

Er radio eller tv tændt når du snakker med ham?? Det kan nemlig og distrahere de små væsener utrolig meget - de kan have svært ved at skelne mors/fars stemme fra stemmerne fra radio/tv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.