erfaringer med lactulose?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. december 2011

MariaJulie

min søn på 14 uger har den sidste uges tid presset og presset, og prutter helt vildt. de plejer at komme snigende af sig selv når han spiser. det virker som om at han er rigtig generet at dem! det går ud over hans måltider, fordi han simpelthen bare ligger og vrider sig. han har afføring som han plejer, hver morgen. som en eksplosion i bleen af bare prutter  

han får mylicon dråber, men det ser ud til at de ikke er så effektive lige nu. kan lactulose være en mulighed? han bliver ammet, og hans afføring er hverken hård eller på nogen måde anderledes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

dorthemus

Det var desværre det samme med min datter. Jeg gav hende lactolose gennem lang tid og det hjalp. Ved godt at "man ikke må" give dem det over længere tid fordi tarmen kan blive slap, men mob datter havde det rigtig skidt og skreg om natten Min læge og sp anbefalede det og det var det eneste der virkede

Anmeld

8. december 2011

birthee

caroline har fået lactulose gennem længere tid nu - også efter anvisning fra sp og læge... vi er nede på 3 ml hver anden dag, og det kan lige holde hendes mave igang... grunden til vi giver hende lactulose er at hendes mave var gået helt i stå... 4 døgn uden afføring  

nogle børn kan jo få ondt i maven af mylicon dråber... hvis han ellers ikke har problemer med at komme af med afføringen, ville jeg vende det med sp før jeg begyndte at bruge lactulose, da det jo er et middel mod forstoppelse... og hvad jeg kan læse mig til, og har fået at vide af sp, så er lactulose ikke vanedannende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.