4xGreve skriver:
Altså Daniella er jo et mere psykisk skrøbeligt barn, og hun er meget sanse sart, de har oplevet en gang hvor hun panikket helt nede i børnehaven pga. En lyd hun ikke kendte og ikke kunne placer... Herhjemme er hun meget obs på lyde osv. Hun snakker også i perioeder om at hun kan se noget og nogen som vi ikke kan men vi har fået at vide det skulle være normalt også høre hun ting vi ikke høre, hun lider meget under onde drømme. Og har brug for at hverdagen gerne er meget ensartet hvilket vi prøver at efterleve og forbereder hende godt hvis vi skal noget, men f.eks kan det på hende føles som et overgreb hvis du hæver stemmen af hende eller hvis folkklare kommeregen og rør hende inden hun er klar til det.
Men mad os nu antag at det er psykisk hvad skal vi så gøre mere end det vi allerede gør, hele vores hjem og hverdag er jo bygget op omkring hende?
Se det er jo straks svære at svare på da Charlie har nogen af de samme problemer, men herhjemme gør vi disse ting:
Charlie har sin "nus nus" Som er et babydynebtræk som han bruger til at finde tryghed med og så har han lov at spille musik, enten på min iphone eller hans ipod, hvis der så opstår en situationen hanhar det svært med tager han sin nus nus og mobilen/ipod og tænder for sin musik.
Har hun noget der gør hende tryg???
Ellers var det måske en ide at finde noget

Hvis han begynder at få sin angst, plejer jeg at sætte mig ned og gennemgå de sidst par dag og se hvad der er sket og hvad der eventuelt kan have triket det og så ellers i den periode være tæt på ham bruge mere tid på at putte og undgå de ting han har det svært med, det tager alt mellem 1 uge til 4 uger at få ham "normal" igen.
Nu er hun jo så gammel at i kan snakke lidt om tingene, så måske i kunne sætte jer ned og snakke med hende om, om der er noget hun går og tænker på, eller noget der gør hende ked.
Det er ikke en gang altid børn/voksne for den sags skyld er klar over at de går med noget som faktisk påvirker dem
For 1 måned siden begyndte Charlie at være enormt urolig og græde meget og i det hele taget hænge op af mig konstant, indtil jeg fandt ud af at det var fordi vi havde rykket rundt i soveværlset og det kunne han slet ikke magte, der var sket for meget jeg satte et par af tingene tilbage og lavede det i stedet som en glidene overgang, sådan at da han ar blevet tryk ved tæppet, rykkede jeg kasserne osv osv.
Hvad jeg mener er at måske det ikke er noget stort man lige kan sætte en finger på, fordi man ikke lige selv tænker på det kunne være et problem
Ved ikke om du kan bruge dette til noget, syntes det er lidt svært at formuler på skrift