Vi har vendt op og ned på vores økonomiske situation herhjemme i år og de næste 3½ år frem. Min kæreste er begyndt at studere, det hat taget ham 6 år at tage mod til sig og jeg er fandme stolt af ham, han knokler simpelthen bare med det studie
Det betyder jo så at han er gået på SU og selvom vi bor i et lille bitte hus med afdragsfrit realkreditlån, gammel billig bil (som jeg behøver for at kunne komme til og fra job) og en generel nedjustering af 'luksusniveauet' i husholdningen så er det alligevel meget mærkbart at han er begyndt at studere. Men så var der lige en på arbejde den ande dag, der sagde at vi da nok kunne få lidt rabat på inst.plads. Det havde jeg da ikke skænket en tanke, når jeg nu har fuldtidsjob! Troede kun det var udelukkende studerende eller enlige, der tjente lidt nok til at kunne få det. Men har lige smidt en ansøgning til kommunen og hvis jeg har regnet rigtigt får vi da 1000 kroner i rabat hver måned. Det kan da mærkes!!
Synes godt nok det er luksus at bo i et land, hvor man får penge for at tage en uddannelse og derudover yderligere hjælp når man har børn. Hold da op hvor skal vi være taknemmelige! Har en veninde i USA, der var enlig mor mens hu uddannede sig til sygeplejerske og hun måtte have studielån og 2 jobs for at få det til at skrabe rundt. Vi tager også studielån, men det er trods alt på favorable vilkår.
Nå, lige et glædesindlæg
Anmeld