Nægter at blive skiftet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. december 2011

SHERO

Åååh jeg har brug for et råd...

Jeg har en knægt der bare NÆGTER at blive skiftet af hans mor.. Dagplejen eller mormor må gerne og der ligger han bare og snakker. Men siger jeg han skal have en tør ble, løber han væk og gemmer sig, og skriger som en gal, når jeg henter ham. Er begyndt at skifte tis'bleer stående, hvor han selv hjælper til, det virker 2/3 del af gangene.

Det er SÅ frustrende, for når han har skidt ligger han og drejer rundt, skriger og sparker og så er der bare, ja puha, ALLE vejne... Hvordan pokker kan man afhjælpe det uden (som jeg har gjort 2-3 gange når vi var på vej ud af døren fffyyyy) at bestikke med noget lækkert imens, så han ligger stille...

Godt råd modtages med kyshånd....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Pige2009

Laura havde en sådan fase for et halvt års tid siden. Intet hjalp, men det gik over af sig selv

Anmeld

7. december 2011

SHERO

Baagøe skriver:

Laura havde en sådan fase for et halvt års tid siden. Intet hjalp, men det gik over af sig selv

Åhh det må jeg håbe det snart gør så... Tænker også lidt at begyndte potte træning nu hvor han kommer han og siger puuuhaa inden, meen må nok bare være tålmodig... suk.

Anmeld

8. december 2011

Lone Jakobsen

bare rolig... du er ikke alene

jeg ser det tit både med min egen søn (2&frac12 og hos mine dp. børn.

her er lige de råd jeg kan komme i tanke om:

* syng, klap, snak og fortæl

* sæt billeder op med ting han kan forholde sig til (dyr, mennesker han kender el. lign)

* giv ham et stykke legetøj med der ud (eller lad ham lege med tandbørsten)

* brug en klud til at lægge over hans ansigt, mens du leger borte tit tit (det er sjovt og giver dig lidt tid)

hvis intet af det virker, så trøst dig med at det går over igen

Lone

Anmeld

8. december 2011

heidi30

Følger lige med her; Malte på 16 mdr. er begyndt på det samme. Tissebleer kan lige gå men er det bummelum nægter han også.

Han kæmper virklige en hård kamp, jeg er begyndt at holde ham fast indtil han er "faldet" ned og så begynder jeg at skifte ham. Men han tudbrøler og man får jo helt paranoia og tænker alle mulige tanker om hvorfor han ikke vil .

Anmeld

8. december 2011

smokin

Hmm har ikke noget råd - men vil blot lade dig vide du ikke er alene. 

Anmeld

8. december 2011

Pige2009

Tullen85 skriver:

Åhh det må jeg håbe det snart gør så... Tænker også lidt at begyndte potte træning nu hvor han kommer han og siger puuuhaa inden, meen må nok bare være tålmodig... suk.

Lad os håbe det. Vi træner på toilettet her, da jeg ikke er til potter. For så skal hun alligevel vænnes fra potten og over til toilettet

Hvordan går det med at se farmor og farfar? Og hvordan med hans far?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.