Livet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

418 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. december 2011

Anonym trådstarter

Hej. Livet burde være godt men er det slet ikke. Jeg er ved at færdiggøre et grundforløb på teknisk skole og har endelig fundet noget jeg syntes er spændende. Problemet er at min mand arbejde 14 dage i udlandet og 14 dage hjemme, så 14 dage af gangen er det mig der styrer familien. Jeg skulle nu forsøge at finde en lærerplads men alle lærerpladser har mødetider kl 6 eller 7. Vi har lige købt hus på landet efter have boet meget tæt ved Ålborg centrum og jeg har været usikker på om jeg kunne trives på landet, men min mand overrakte mig. Problemet er så bare at der er ingen pasning der åbner så tidligt og nu kan jeg ikke komme videre med min uddannelse og jeg hader det fucking hus pga. Det. Nu er jeg uvenner med min mand! Jeg har været en del ved mine forældre så nu vil min datter ikke med mig hjem ja også har jeg lige fået rykket to visdomstænder ud og det gør stadig ondt. Virkelig en lorte dag!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Anonym trådstarter

Og min datter kalder alle for moar

Anmeld

8. december 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Øv, det er da også bare drønærgerligt med din uddannelse.

Prøv at ringe rundt til de forskellige lærepladser og forhør dig om mulighederne.

Jeg blev i tidernes morgen uddannet farmakonom og det er også helt håbløst. Bare i den anden ende.

Men vi havde studerende, som lavede særlige aftaler med deres apotekere, så de fik fri klokken 16 i stedet for 17:30 som os andre. Til gengæld havde de så ikke en fridag som os andre.

Måske er der muligheder for at nogle arbejdsgivere vil være flexible?

Ellers ville jeg godt kunne forstå, hvis du overvejede at flytte tilbage til et sted hvor det er muligt for dig at færdiggøre din uddannelse. Det burde din mand jo også have forståelse for, hvis du ikke skal være hjemmegående husfrue.

Anmeld

8. december 2011

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Øv, det er da også bare drønærgerligt med din uddannelse.

Prøv at ringe rundt til de forskellige lærepladser og forhør dig om mulighederne.

Jeg blev i tidernes morgen uddannet farmakonom og det er også helt håbløst. Bare i den anden ende.

Men vi havde studerende, som lavede særlige aftaler med deres apotekere, så de fik fri klokken 16 i stedet for 17:30 som os andre. Til gengæld havde de så ikke en fridag som os andre.

Måske er der muligheder for at nogle arbejdsgivere vil være flexible?

Ellers ville jeg godt kunne forstå, hvis du overvejede at flytte tilbage til et sted hvor det er muligt for dig at færdiggøre din uddannelse. Det burde din mand jo også have forståelse for, hvis du ikke skal være hjemmegående husfrue.

Ja men var vist bare lidt negativ i går. For både svigerforældre og mine forældre vil hjælpe hvis jeg finder en plads hvor jeg ikke selv kan aflevere. Syntes lidt det er en uheldig løsning men de vil gerne så må vi se hvor slemt det bliver. Vi er jo ikke en gang flyttet endnu. Jeg hader bare sådan nogle løse ender. Tak for dit svar.

Anmeld

8. december 2011

delimus

Jeg kommer også til at være "enlig" mor det meste af tiden fordi min mand arbejder i Sverige. Det vidste vi jo inden jeg blev gravid. 
Arbejder i butik og det kan blive et rigtig stort problem, men vil prøve at løse det med nogle faste barnepiger. Hvis det ikke lykkedes, så må jeg jo blive hjemmegående. Var jo klar over det ville blive et problem inden graviditeten, så kan jo ikke give, hverken manden eller arbejdet skylden, men vælger at løse problemerne som de kommer og ikke tage sorgerne på forskud 

Anmeld

9. december 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Ja men var vist bare lidt negativ i går. For både svigerforældre og mine forældre vil hjælpe hvis jeg finder en plads hvor jeg ikke selv kan aflevere. Syntes lidt det er en uheldig løsning men de vil gerne så må vi se hvor slemt det bliver. Vi er jo ikke en gang flyttet endnu. Jeg hader bare sådan nogle løse ender. Tak for dit svar.

Hvor dejligt de vil hjælpe.

Det er rarest at være uafhægig af andre, men ofte kan det bare ikke lade sig gøre i vores samfund og så skal man være glad for den hjælp man kan få.

Jeg fik selv hjælp til hentning to gange ugentligt af min mor, indtil min far blev syg. Så nu tager jeg mig en ny uddannelse. Det blev lidt for kompliceret til sidst. Men ordningen fungerede fint indtil da.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.