Åh nej hvad gør jeg nu? Eksamen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. december 2011

AnnaK89

Søde piger - håber i kan hjælpe mig!

Jeg er sygeplejerskestuderende og jeg skulle igår og idag i praktik og lave dataindsamling, som skal være grundlag for vores eksamen.

Men igår midt i morgen-briefingen igår, bliver jeg dårlig og kaster op! Bliver selvfølgelig sendt hjem af min vejleder, og vi aftaler at jeg kan komme torsdag hvis ikke jeg var frisk idag. Og det er jeg bare slet ikke. Har det så dårligt i maven og kvalme hver gang jeg kommer op at stå. (det er ikke morgen-kvalme, det er en omgangssyge).

Jeg er nu ikke sikker på at jeg kan komme afsted i morgen, men for at komme til eksamen som vi skal begynde at skrive den 19, er jeg nød til at have været ude i klinikken og samle data om en patient.

Nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre?
Vil jo så gerne til min eksamen, men jeg kan da ikke tage op på sygehuset og risikere at smitte patienter som allerede døjer med nok sygdom.
Hvad gør jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

QueDee

AnnaKJ skriver:

Søde piger - håber i kan hjælpe mig!

Jeg er sygeplejerskestuderende og jeg skulle igår og idag i praktik og lave dataindsamling, som skal være grundlag for vores eksamen.

Men igår midt i morgen-briefingen igår, bliver jeg dårlig og kaster op! Bliver selvfølgelig sendt hjem af min vejleder, og vi aftaler at jeg kan komme torsdag hvis ikke jeg var frisk idag. Og det er jeg bare slet ikke. Har det så dårligt i maven og kvalme hver gang jeg kommer op at stå. (det er ikke morgen-kvalme, det er en omgangssyge).

Jeg er nu ikke sikker på at jeg kan komme afsted i morgen, men for at komme til eksamen som vi skal begynde at skrive den 19, er jeg nød til at have været ude i klinikken og samle data om en patient.

Nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre?
Vil jo så gerne til min eksamen, men jeg kan da ikke tage op på sygehuset og risikere at smitte patienter som allerede døjer med nok sygdom.
Hvad gør jeg?

Jamen ring til din vejleder - hun er vel den eneste der kender svaret (hun har sikkert haft studerende i lignende situationer før).

Og rigtig god bedring!

Anmeld

7. december 2011

AnnaK89

QueDee skriver:

Jamen ring til din vejleder - hun er vel den eneste der kender svaret (hun har sikkert haft studerende i lignende situationer før).

Og rigtig god bedring!

Snakkede med hende igår, men hun gav ikke noget svar på hvad der skete hvis jeg ikke var rask til at tage derop i morgen, frygter virkelig at de ikke lader mig gå til eksamen.

Anmeld

7. december 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Selvfølgelig kan du ikke taget ud til et sygehus når du har omgangssyge. Men selve interviewet er det noget der kan gøres over telefon eller skype???

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

Jeg vil da sige som de andre....kontakt din vejleder straks i morgen tidlig og hør hendes mening, hvis du ikke har det bedre i morgen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2011

klmf

Er det sådan noget 'Med patientens øjne' halløj?? For så må I aftale en anden gang, evt. i en weekend måske. Der er det jo vigtigt at have alle observationerne med, så det skal opleves irl. Det  vil ikke være god stil at møde op med omgangssyge Hvis det er grundlaget for eksamen må du jo enten nå de inden eksamen eller komme til re-eksamen... Håber det løser sig, det plejer det som regel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.