Hmmm, synes lige jeg ville dele denne skumle oplevelse med jer! Kan godt være mange synes det ikke er noget særligt, men jeg voksede op i et samfund hvor alle kendte hinanden, og at kriminalitet osv ikke rigtig var en del af de steder hvor vi kom fra 
Nå, havde så fri fra skole klokken 12 i dag, og vi skulle hjem til en pige fra klassen, til noget jule-hygge-kage-bagning i anledningen af, at vi ikke ses særlig meget inden jul pga. eksamensskrivning. Jeg fulgtes med en veninde derud, da ingen af os havde cykler, og vi skulle med bussen. Vi stod af ved busstoppestedet og manglede at gå ca en kilometer. På vejen skulle min veninde så liiiige ind i en slikbutik og have lidt slik med, også fair nok
Så gik vi så hjem til hende der holdt komsammenen, og pludselig slog det min veninde jeg havde fulgtes med, at hun havde glemt sit dankort i slikbutikken. Jeg foreslog at gå med hende tilbage og hente dankortet, mens to andre piger gik i brugsen for at hente ingredigenser til kagen - vi aftalte derfor at mødes ved brugsen. Min veninde gad ikke tage sin taske med, og nøjedes bare med at tage sin pung med og have den i hånden....
Veninden og jeg nåede heldigvis tilbage til slikbutikken i tide, og fik dankortet udleveret. På vej over til brugsen gik vi og smågrinede af, hvor heldigt det var, at ham gutten der stod ved kassen havde set det og gemt dankortet i pengekassen. Havde dog undervejs i vores samtale godt lagt mærke til, at der gik en gut bag ved os i en sort hættetrøje, med hætten trukket godt op over hovedet. Men tænkte ikke rigtig videre over det, og vi snakkede og gik bare videre. Lagde dog mærke til at han begyndte at gå hurtigere og hurtigere, og kom tættere og tættere på os, men jeg troede bare at det var fordi vi gik der og kaglede løs og gik meget langsomt, så at han ville overhale os...
Fortorvet blev smalt, og min veninde gik bag mig for ikke at komme til at gå ud på cykelstien, og pludselig så jeg bare ud af øjenkrogen at fyren i hættetrøjen LØB "ind" i hende og begyndte at rage hende på bagdelen 
Vi gik begge fuldstændig i panik og hun skreg jo selvfølgelig op, og så stak han bare af, ind gennem en gyde og ud på en sti! Fuldstændig fortumlede og forvirrede prøvede vi at fatte hvad pokker der egentlig lige var sket, og først troede vi at han bare var sådan en pervers en der ville tage min veninde på rø***, men så gik det op for os, at hun havde jo svinget med pungen i venstre hånd, og det var ligesom i den side han havde skubbet hende. 
Det var godt nok noget af skummel oplevelse! Men der skete heldigvis ikke noget, og min veninde tog det forholdsvist roligt efter situationen, men kan nu ikke lade være med at gå og tænke på det. Så surrealistisk at en man faktisk har lagt mærke til ud ad øjenkrogen gør sådan nogen ting!
Og vi gik jo selvfølgelig og kiggede os over skulderen hele vejen over til brugsen.. Skummelt!
Synes bare lige jeg ville dele oplevelsen med jer