Jeg er i gang med at læse til pædagog.
jeg var oppe og spørge en studievejleder om jeg skulle tage resten af praktikken efter barsel. Men fik at vide at jeg bare skulle meddele praktik stedet at jeg er gravid og at de skal vurdere mig før tid, og så skal jeg sørge for ikke at have for meget fravær, samt gøre alt hvad jeg kan for at få mine mål.
Ok, det er også pædagog jeg går på, så kan helt sikkert hjælpe lidt her
Som hovedregl skal man gennemføre 2/3 af sin praktik før praktiksedet har grundlag for at vurdere dig, og derved indstille dig til at bestå/ikke bestå. Men jeg ved også at man kan få lov at gå fra efter ½ tid, men ja så må man ikke have fraværed i den periode og man skal have udføret alle sine mål.
Når du går fra i en lønnet praktik ved det offentlige, som jeg går ud fra det er
Så er det sådan, at de skal Betale dig løn under barsel i de måneder hvor du skulle have været i praktikken, dvs indtil August. Det er så det samme beløb som da du rent faktisk var i praktikken. Efter det har du ret til barselsdagpenge fra Kommunen i resten af din barselsperiode. Jeg mener jeg fik ca. 9500 før skat i barsels dagpenge, altså næsten det samme som i praktikløn.
Du optjener stadig dine baselsklip ved SU, og kan bruge dem på alle tidspunkter i resten af din uddannelse, hviket gør at du i et helt år kan få mix klip, altså et alm su klip og et barselsklip, forudsat at du er studieaktiv.
Jeg studsede lidt over, at du fik så meget i SU, at du går ned i indkomst ved at komme i parktik. Er du enlig forsørger? HVis ikke, er det vel SU LÅN der holder den indkomst så høj oppe?
Jeg linker lige til WW.BORGER.DK, der kan du læse mere om reglerne.
Link
Gå ind i linket, til højre på siden er en grå boks hvor du kan vælge - Barsel - pjece for studerende(nyt vindue).
I den pjece kan du under afsnittet barselsdagpenge, punkt 5 læse det omkring retten til barselsdagpenge.
Det er en god pjece og jeg kan anvefale dig at læse den, den hjalp mig meget. 
Spørg endelig hvis der er noget du ikke forstår eller hvis du bare har andre spørgsmål så prøver jeg gerne at hjælpe.
/ Line