Kræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.877 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. december 2011

Anonym trådstarter

Er lidt bange her for tiden.

sagen er den ar jeg har 3 fedt knuder som kun sidder fast på huden så når man rykker huden følger de med, men nu de blevet rigtig røde og vokset sig større.

jeg har strækmærker på hoften og nu er der kommet en lille bobbel der er mørkerød/blålig og skaller lidt, det er oven på et strækmærke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

marieo

med hensyn til dine fedtknuder og det at de er blevet røde og større ... det kan evt. være fordi der er ved at gå betændelse i dem. Jeg havde en fedtknude i skulderen, så blev til en byld, da der gik betændelse i den.

Anmeld

7. december 2011

Anonym trådstarter

marieo skriver:

med hensyn til dine fedtknuder og det at de er blevet røde og større ... det kan evt. være fordi der er ved at gå betændelse i dem. Jeg havde en fedtknude i skulderen, så blev til en byld, da der gik betændelse i den.

de skinner og er rødlige men når jeg rykker på huden rukker de med men de er store og har meget farve.

jeg troede de bare bulede ud under huden uden at skifte farve

Anmeld

7. december 2011

Anonym trådstarter

er det ikknoget med at hvis man ka rykke på knuderne så er de ikk farlige ?

kan strækmærker lave et sår som bliver betændt ? mine strækmærker er rødlige

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Er lidt bange her for tiden.

sagen er den ar jeg har 3 fedt knuder som kun sidder fast på huden så når man rykker huden følger de med, men nu de blevet rigtig røde og vokset sig større.

jeg har strækmærker på hoften og nu er der kommet en lille bobbel der er mørkerød/blålig og skaller lidt, det er oven på et strækmærke

Fedtknuder vokser hele tiden, især ved hormonpåvirkning.
De opstår pga en talgkirtel, der propper til og så ikke kan komme af med fedtstoffet, som skal smørre huden.
De kan let fjernes, så det synes jeg da du skal få gjort, der kan nemlig gå betændelse i dem, og så bliver de til en byld, der kræver behandling, og det er meget smertefuldt oveni.

Vedr. det andet, så er det et lille blodkar, der trænger op gennem den bristede underhud og viser sig som den lille blålilla boble..dem har jeg også af og til, her og der på maven og siderne, hvor jeg har strækmærker.

Det det er en form for en lille åreknude, så den gør ingen skade overhovedet....og det er slet ikke kræft.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2011

marieo

ved ikke med hensyn til stækmærkerne, men altså man kan rykke mine fedtknuder. Men hvis knuderne er røde, synes jeg du skal få det tjekket ved lægen

Anmeld

7. december 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Fedtknuder vokser hele tiden, især ved hormonpåvirkning.
De opstår pga en talgkirtel, der propper til og så ikke kan komme af med fedtstoffet, som skal smørre huden.
De kan let fjernes, så det synes jeg da du skal få gjort, der kan nemlig gå betændelse i dem, og så bliver de til en byld, der kræver behandling, og det er meget smertefuldt oveni.

Vedr. det andet, så er det et lille blodkar, der trænger op gennem den bristede underhud og viser sig som den lille blålilla boble..dem har jeg også af og til, her og der på maven og siderne, hvor jeg har strækmærker.

Det det er en form for en lille åreknude, så den gør ingen skade overhovedet....og det er slet ikke kræft.

Kærligst
Sussie

det beroligere meget

men det er li som der er et lille sår i min blå røde bobbel oven på mine strækmærker og det er ømt

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

det beroligere meget

men det er li som der er et lille sår i min blå røde bobbel oven på mine strækmærker og det er ømt

Det skyldes at blodkaret er bristet en lille smule. Du har sikkert prøvet at få taget blodprøver og ved hvor øm man kan være oven på det pågældende sted også selvom man evt ikke bliver blå og lilla bag efter

Huden er også meget fin og tynd på det sted, netop fordi underhuden er bristet og kun er dækket af en tynd hinde, der ikke beskytter blodkarret.
Så smør maveskindet godt, så huden holdes fugtig, og massër forsigtigt området med en god fedtholdig lotion indtil huden ikke skaller mere og derefter brug fugtighedslotion, gerne med lidt E-vitamin i engang om ugen.

Anmeld

7. december 2011

Sildefisk

må jeg spørge om nogen af jer der har fedtknuder oplever de kan være ømme indimellem?

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

myr81 skriver:

må jeg spørge om nogen af jer der har fedtknuder oplever de kan være ømme indimellem?

Det kan de bestemt

Det skyldes at fedtsækken, som jo i virkeligheden ikke skulle være meget større end et knappenålhovede er voldsomt udspændt, og også at der kan være småbetændelse i snasket inde i den.
Det er derfor det er en god ide at få dem fjernet.

Min mor havde en i nakken engang..en stor en som en mellemting mellem en hasselnød og en valnød.
Man kunne ikke se den, fordi den sad i hårgrænsen/nakken, hvor huden er ret løs, og hun havde den i mange år, men fik den altså ikke fjernet.
Der var ikke betændelse i den eller noget, men en aften, hvor hun sad i sin store højryggede lænestol, valgte den pludseligt at springe, fordi hun kløede sig i nakken.
Og den sprang virkeligt, så den lavede et stort stjerneformet hul i huden. Men det værste var, at alt snasket i den blev skudt ud over hele stoleryggen, så stolen måtte ombetrækkes

Så det er også endnu en grund til at få dem væk.
Selve indgrebet kan foretages ambulant hos lægen, og det er da også langt kønnere, at man ikke har den slags.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.