Philla skriver:
Hej
Er der nogle af jer, der kan give mig gode råd, når det gælder filtret babyhår. Vores datter på 3.5 mdr. får filtret hår i nakken. Jeg reder det meget ofte, men det kommer alligevel. Jeg kan ikke rede det ud, og må ofte klippe de små totter af 
Babyplyds, som man faktisk kalder det, kan man ikke rigtigt gøre noget ved..og jeg vil bestemt ikke anbefale, at man bruger nogen form for balsam på så lille en bebs..selvom det hedder sig at det er lavet på naturlige produkter, så er det stadig et kunstprodukt (man kan ikke finde balsam ude i naturen) og man ved faktisk ikke om der vitterligt findes tilsætningsstoffer i, som man om få år finder ud af alligevel er skadelige, selvom de ikke er på listen over skadelige stoffer lige nu, og firmaerne overholder den liste.
Anyway, så plejer de fleste babyer at tabe håret inden for det første års tid, og så får de en periode, hvor deres hår ikke filtrer så meget.
Men hvis du vil gøre noget, som bebs ikke tager skade af, så kan du forsigtigt bade håret i nakken med lidt lunken kamillete. Det har en lidt balsamagtig effekt, og gør det lidt lettere at rede ud, og forhindrer det lidt i at filtre helt så meget.
Kamilleteen skal ikke skylles ud, du væder bare håret igennem med teen enten med en tot vat eller skyller det tilsidst når trolden er i bad, og tørrer så helt almindeligt.

Kærligst
Sussie
Anmeld