Savl og tænder?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.730 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. december 2011

Røverdatter

Hej!

Min dreng er 2 måneder og savler rigtig meget. De sidste par dage har han også været lidt utilfreds og grædt (inkl. tårer! ) han er godt nok lidt forkølet ,men det er ikke så slemt..

kan savlet skyldes kommende tænder? og hvad er tegnene på det? min lillesøster og jeg fik vores første tand da vi var 3 måneder, har hørt det er arveligt, kan det passe??

det var en masse spørgsmål, men det er hårdt når han pludselig stikker i et skrig og græder.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

Pige2009

Det lyder da som tænder, men der kan gå flere måneder fra de første tegn viser sig og til de endelig bryder igennem. Det gjorde der i hvert fald her.

Du kan give ham en kold bidering eller en skive agurk at sutte på - agurken selvfølgelig kun hvis du holder den. Men der er nogle stoffer i agurken, som virker lidt som lokalbedøvende

Anmeld

6. december 2011

Røverdatter

Baagøe skriver:

Det lyder da som tænder, men der kan gå flere måneder fra de første tegn viser sig og til de endelig bryder igennem. Det gjorde der i hvert fald her.

Du kan give ham en kold bidering eller en skive agurk at sutte på - agurken selvfølgelig kun hvis du holder den. Men der er nogle stoffer i agurken, som virker lidt som lokalbedøvende

okay tak for rådet. og han må gerne få agurk i hans alder? altså hvis han kommer til at 'synke' noget af saften?

Anmeld

6. december 2011

Pige2009

okay tak for rådet. og han må gerne få agurk i hans alder? altså hvis han kommer til at 'synke' noget af saften?

Ja, det var faktisk min egen sundhedsplejerske der gav mig rådetDet virkede også på Lauras til tider ømme gummer

Anmeld

7. december 2011

lukasmor

Himmelsmil skriver:

Hej!

Min dreng er 2 måneder og savler rigtig meget. De sidste par dage har han også været lidt utilfreds og grædt (inkl. tårer! ) han er godt nok lidt forkølet ,men det er ikke så slemt..

kan savlet skyldes kommende tænder? og hvad er tegnene på det? min lillesøster og jeg fik vores første tand da vi var 3 måneder, har hørt det er arveligt, kan det passe??

det var en masse spørgsmål, men det er hårdt når han pludselig stikker i et skrig og græder.. 

Lukas savlede også fra han var 2 måneder. Altså helt vildt! SP sagde at nogle børn savler bare for at savle så det var ikke tænder. Han bed også i alt da han var 4 måneder samt skreg og vred sig - Det viste sig at være maven der gjorde ondt og Lukas fik tænder da han var 6 måneder så det er ikke altid man gå efter hvor meget de savler
Jeg har aldrig hørt om det er arveligt med at få tidligt tænder, men det kan da være at de er på vej trods det er super tidligt
Håber at i uanset hvad det er, finder kilden til skrigeriet, for det er da væmmeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.