Altså hvorfor gør han sådan?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

916 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. december 2011

Anonym trådstarter

Vores dreng på 2,5 år VIL SIMPELTHEN IKKE MED HJEM FRA DAGPLEJE Jeg skriver som anonym da jeg faktisk synes det er lidt flovt... Som om der er noget "galt" herhjemme... Jeg er også rigtig flov overfor dagplejemoren!

Når jeg kommer og vil hente ham siger han hej osv. og virker glad, når han så skal til at have overtøj på så starter det, han skriger, kaster sig rundt og er umulig at få tøj på.... Det er SÅ flovt og er bange for de andre børn bliver "bange" for ham pga det, han er normalt en stille og rolig dreng.....

Dagplejemoren mener han gør det fordi han vil "bestemme" - jeg mener måske "bare" han har meget svært ved at skulle omstille sig fra det ene sted til det andet.... Føler sgu lidt at dp-moren nogle gange tænker vi ikke kan styre vores søn

Det er blevet til at DP-moren giver ham tøjet på når han begynder på det skrigeri, mens jeg venter udenfor... Men øv hvor er det altså bare nedtur og deprimerende og ydmygende at jeg ikke selv kan give ham det skide overtøj på Det ødelægger hele stemningen om eftermiddagen for jeg bliver sgu lidt ked af det.................

HVad kan vi gøre for at lette situationen? Jeg frygter snart hver gang han skal hentes.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

TaAsJu

Tag det som et godt tegn han ikke vil med hjem..

Det med tøjet, der tror jeg bar han prøver grænser af. Tag selv over igen også selv om han er KROP umulig, for du skal vise at du bestemmer også selv om han bliver tosset..

Og ja det er flovt og man krummer tærene hvergang det sker Vi har lige vært det samme igennem med Anna-Sophie og vi tog kampen og nu køre det for det meste igen. Men vi har da dage hvor hun flipper helt..

Men dyb indånding og ro på også lad som om hans skaberri slet ikke røre dig.. SELV OM det gør ondt og man selv har lyst til og ligge sig ned og tude

Anmeld

6. december 2011

Mamman

Profilbillede for Mamman

Det tror jeg er noget alle forældre skal igennem på et tidspunkt.

Min datter havde en lang periode hvor hun ikke ville med hjem, det var p**** frustrerende.

Der var en dag hvor hun ikke vill med hjem, så aftalte jeg med DP'moren at jeg gik igen. For at se hvilken reaktion hun kom med. Jeg gik og kom tilbage en time efter. Det hjalp ikke en dyt, min datter kunne ikke være mere ligeglad. Da jeg var gået var hun begyndt at snakke om at hun skulle sove der om natten

Anmeld

6. december 2011

BeritÆbelø

Ej altså det kender jeg godt og det er MEGA frustrerende. Min dreng på 15 mdr har gjort det 14 dages tid nu. Når jeg kommer er det som du skriver og når tøjet er fundet frem starter krigen. Og han bliver ved at hyle til vi kommer hjem eller nogle gange har jeg held til at aflede opmærksomheden på vej hjem. Vi bor blot 300 m fra vores dagpleje. Hun siger det kan være fordi som du også skriver det er skiftet fra et sted til et andet. Nogle børn klarer det fint, andre som vores. Vi må bare håbe det går over og fortsæt selv med at give ham tøjet på. Og TRO MIG DP forstår udemærker din situation. Har hun været DP et stykke tid (eller år) så ved hun godt at sådan er det bare. Så pøj pøj og spekuler ikke så inderligt over det.

Anmeld

6. december 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Det er fuldstændig normalt!

I perioder vil de ikke med hjem. I andre vil de ikke afleveres.

Så står de pænt og får tøj på og i månedsvis kaster de sig måske ned og skriger, mens man som mor, koksrød i hovedet står og bakser med at få en barnearm ind igennem verdens mindste ærme.

Det skal du ikke være ked af. Sådan er det også for alle os andre.

Anmeld

6. december 2011

Pikku Myy

Som alle siger er det noget stort set alle skal igennem, så det skal du prøve ikke at tage for nært. Det er så bare rigtig ærgeligt for dig at det lige falder i vintersæsonen...

Til gengæld synes jeg ikke du skal lade DP tage over. For mig er det en ymyndiggørelse af dig som forælder, og jeg synes det er meget uprofessionelt af hende at give din søn "ret" i at du ikke skal give ham tøj på. I den situation bestemmer du, og det må din søn lære.

Anmeld

6. december 2011

Loa

Mamman skriver:

Min datter havde en lang periode hvor hun ikke ville med hjem, det var p**** frustrerende.

Der var en dag hvor hun ikke vill med hjem, så aftalte jeg med DP'moren at jeg gik igen. For at se hvilken reaktion hun kom med. Jeg gik og kom tilbage en time efter. Det hjalp ikke en dyt, min datter kunne ikke være mere ligeglad. Da jeg var gået var hun begyndt at snakke om at hun skulle sove der om natten

Ha ha undskyld men kunne simpelthen ikke lade være med at grine da jeg læste det..... Sej lille datter du har

Anmeld

6. december 2011

Hasselnødden

Mamman skriver:

Wise child. Undskyld jeg måtte le, men hvor er det bare henrivende og lidt skægt at forestille sig dit ansigstudtryk. Omvendt psykologi virker altså ikke hos dit barn  Humor.

Anmeld

7. december 2011

Mamman

Profilbillede for Mamman
Hasselnødden skriver:

Wise child. Undskyld jeg måtte le, men hvor er det bare henrivende og lidt skægt at forestille sig dit ansigstudtryk. Omvendt psykologi virker altså ikke hos dit barn  Humor.

Nej det gør det absolut ikke

Anmeld

7. december 2011

MorDk

Bare rolig - du er IKKE alene... MEN jeg ved det er hårdt! Jeg bliver selv enormt ked af det når vores søn FLIPPER! Man har savnet ungen hele dagen og glæder sig til at hente ham... og så flipper han bare totalt ud. Især når JEG henter ham. INGEN problemer når det er far SUK!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.