hjælp ang. dagpleje.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.260 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. februar 2009

Fam. Madsen

hej

jeg har brug for nogen råd ang. min dagpleje. min søn marcus startet i dagpleje den 5/1-09.
min søn virker glad for og være der men jeg er ikke så glad for hende.

for da min søn startet i dagplejen fik hun en pakke bleer med 68 stk bleer i, men hun har ikke brugt den pakke endnu og min søn er altså i dagpleje fra 6.30 til ca 15. og nu er min søns numse rød og har små blænder jeg har det virkelig skidt med det...

min søn skal stadigvæk have MME men hun har selv indrømmet at hun ikke har givet ham hans flaske en gang imellem fordi at han har været for træt men det synes jeg ikke er nogen undskyldning.

hvad ville i gøre i denne situation... jeg har sagt det til hende at jeg synes hun skal skifte ham mere og at han skal give ham hans flaske.. men det hjælper ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2009

amc80

hejså
vil gå vide med det ring til kommuner og så kan de måsker få hende til det!med venlig hilsen
annemette

Anmeld

24. februar 2009

fam.4xc

Familien Madsen skriver:

hej

jeg har brug for nogen råd ang. min dagpleje. min søn marcus startet i dagpleje den 5/1-09.
min søn virker glad for og være der men jeg er ikke så glad for hende.

for da min søn startet i dagplejen fik hun en pakke bleer med 68 stk bleer i, men hun har ikke brugt den pakke endnu og min søn er altså i dagpleje fra 6.30 til ca 15. og nu er min søns numse rød og har små blænder jeg har det virkelig skidt med det...

min søn skal stadigvæk have MME men hun har selv indrømmet at hun ikke har givet ham hans flaske en gang imellem fordi at han har været for træt men det synes jeg ikke er nogen undskyldning.

hvad ville i gøre i denne situation... jeg har sagt det til hende at jeg synes hun skal skifte ham mere og at han skal give ham hans flaske.. men det hjælper ikke...

nu ved jeg jo ik lige hvordan du har sagt det til dpéren men som du skriver det her lyder det en smule bebrejende... og du føler dig jo selvfølgelig heller ik retfærdig behandlet.. vi er alle ømme omkring vores små pus - og det SKAl vi da også være
MEN jeg tror jeg ville lave det til en dialog... det er må jo være en årsag til den pakke bleer ik er brugt endnu... hun bruger sikkert nogle andre.. og de får dem vel gennem kommunen??? En anden ting er hvis din søn har rød numse.. så ville jeg stikke hende en salve fra apoteket mod røde numser og be hende smøre ved bleskift..
Sutteflasken... ja altså hvis han har været træt og ik har haft behovet for den kan jeg ik se at det er galt han ik får den hos hende.. nu kan jeg så ik lige huske hvor gammel din søn er, men han er jo på fast føde nu ik?? så behøver han den jo som sådan ikke, og dette er måske hans måde at komme af med den.....

Lyder det helt tosset???

Anmeld

24. februar 2009

Stumpen

Hej..

Mht. bleen, synes jeg nemt du kan tillade dig at spørge om hun ikke vil skifte ham en ekstra gang eller 2 om dagen pga. hans røde numse, så I kan komme dette til livs... (På den måde stiller du jo ikke spørgsmål ved hvor ofte hun gør det) Jeg tror at Mathildes dp skifter efter 9 (frugt) 12 (efter frokost) og efter 15 (efter søvn/frugt) og self. efter afføring... Så ofte bliver hun kun skiftet 1 gang, da jeg tit først afl. kl 9 og henter mens hun ligger i barnevognen, men kan godt se at jeres situation er anderledes..

Mht. flaske, så ville jeg nok spørge om hun så ikke kan give den inden han bliver for træt og nægter hun, så ville jeg tage kontakt til kommunen...
Anja..

Anmeld

24. februar 2009

A.

først snak med hende man skal huske at komunikere ellers gå det ud over alle...hjælper det ikke så ring til dagplejepædagog og snak med hende

Anmeld

24. februar 2009

Pia.

Dit barn har været i dagpleje i 37 dage - (hvis barnet ikke har været syg, dagplejeren har haft ferie, været syg eller på anden måde lukket) det giver ca. (plus/minus) 2 bleer om dagen eller der under - det er ikke okay...

MEN hvis nu dit barn har haft en uges vinter ferie eller har været syg nogle dage og dagplejeren også har været det så passer det meget godt.

Nu kan jeg kun gå ud fra mig selv....

Hvis jeg modtager et barn kl. 7 - så bliver barnet skifter om formiddagen, igentil frokost og når barnet vågner - det vil sige 3 bleer om dagen (ind imellem 4, hvis der er lidt ekstra)

At numsen er rød med blære syntes jeg lyder underligt og det burde den da kun være i tilfælde af barnet har haft tynd afføring eller på anden måde dårlig mave...

Modermælkserstatning skal hun give - det er en del af hendes job at give børnene den kost deres alder svare til... Hun kan på et tidspunkt råde dig til at stoppe eller skære ned på flasken, hvis dit barn er klar..

Jeg håber du tager snakken med din dagplejer og forklare hende alvoren af det.... og hjælper det ikke så må du ringe videre....

Håber du/I finder en god løsning så du bliver mere tryg ved din dagplejer ..

Knus Pia.

Anmeld

25. februar 2009

H+S Skjolgborg.

Måske hun ikk bruger de bler du har give.Det har jeg nemlig prøv og min søn fik også rød numse med mega blære /svamp pga de nemlig brug nogle andre bleer ind dem jeg have give dem.Han gik dog i vuggestue og man kunne selv bestemme om man ville have ble med eller ej dog skulle man have en ble med...(den gang) men han kune ikke tåle deres bleer selv om de skulle være parfyme fri osv.. Fandt frem til han endelig kun kunne tåle to slags bleer og det var dem fra aldi og libro..
Men det kan sikkert også vær komme af han ikke er bleve skift siden du
aflever ham.
Men omkring hans flaske skal hun jo følge som så..
Ville jeg da sige.

Anmeld

25. februar 2009

Christinahr

Er enig, for lidt bleskift. Ang den røde numse kan det jo være han ikke kan tåle bleerne.

Hvorfor skal ahn have mme endnu?

Anmeld

25. februar 2009

charlottekri

hejsa
ifølge ine beregninger (hvis din søn har været i dagpleje alle hverdag siden 5/1 ) så skulle din dp have brugt 120 bleer, hvis hun bruger 3 om dagen... Nogle gange komme min datter da også hjem med en anden slags ble på, for nogle gange deles de lidt om dem (min datter skal have alle sine bleer med selv). Det lyder som om at du skal tage en dialog med hende først, men hvis det ikke hjælper, så må du jo gå videre med det, selvom det måske kan skabe e lidt dårlig stemning, men du har jo forsøgt at fortælle hende hvordan og hvorledes, og så må det jo være hende til at blive god igen, hvis hun bliver sur over din konstruktive kritik...
Det er trods alt din søns velfærd vi taler om!!

Anmeld

25. februar 2009

Fam. Madsen

Christinahr skriver:

Er enig, for lidt bleskift. Ang den røde numse kan det jo være han ikke kan tåle bleerne.

Hvorfor skal ahn have mme endnu?

min søn er kun 8 1/2 mdr. og skal derfor så stadigvæk have sin flaske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.