han bliver snart fire måneder meeeeen ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

382 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. december 2011

Anonym trådstarter

Min søn bliver snart fire måneder og tænker nu derfor på at give ham mos og så videre.. Hvornår er det bedste at give , hvilke tidspunkt på dagen ? Og hvor meget skal man give .. For tiden får han bryst og MME ,,. MME HØJST tre gange om dagen ellers ammer jeg helt.. Nogen dage helt uden mme og nogen dage hvor han ikk vil fra mit bryst får han mme .. Men så kommer der mos og hva nu ellers man ka give,. Hvornår ska man give det? .. en slags plan? Hvordan gør i hverdag ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
hvorfor ikke vente til bebs er 6 mdr?

Anmeld

6. december 2011

Jonas1989

Det er bedst at de får bryst til de er lidt ældre.

men hvis du ikke har lyst til det, så er det en god ide at den lille får en god omgang mad om aften så den ikke vågner om natten hvis den er vant til at få bryst om natten

Anmeld

6. december 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Min søn bliver snart fire måneder og tænker nu derfor på at give ham mos og så videre.. Hvornår er det bedste at give , hvilke tidspunkt på dagen ? Og hvor meget skal man give .. For tiden får han bryst og MME ,,. MME HØJST tre gange om dagen ellers ammer jeg helt.. Nogen dage helt uden mme og nogen dage hvor han ikk vil fra mit bryst får han mme .. Men så kommer der mos og hva nu ellers man ka give,. Hvornår ska man give det? .. en slags plan? Hvordan gør i hverdag ?

Jeg ville også vente mindst til ham var 5 måneder, med mindre du har fået andet af vide fra SP - hvis han ikke vil spise nok mælk, vægt osv. 

Vores datter var træt af mælk da hun var 5 måneder og vi startede på mos, en gang om dagen og trappede op. Det er ikke alle der har en mave der kan klare mosen. 

Og så er det noget med nyeren der ikke er udviklet nok til at kunne klarer mos, før de er ca. 5-6måneder. derfor er det en god ide at vente. og så gå langsomt frem.

Anmeld

6. december 2011

Anonym trådstarter

Aha okay tak for jeres svar .. Fik bare af vide at man ku starte når de er fire måneder ..

Anmeld

6. december 2011

stm2812

Anonym skriver:

Nu skriver flere at du skal vente til den bette er 5-6 mdr, ved godt at de første 6 mdr er det ikke nødvendigt for bebs at få andet end din mælk eller eventuelt mme, men du kan altså sagtens begynde at lade den bette smage på maden...Vi fik det anbefalet af SP. Har en datter som spiser rigeligt, så var ikke derfor...

Du behøver ikke allerede skifte et flaskemåltid eller brystmåltid ud med grød, men lav noget og lad den bette spise nogle skefulde. Du kan evt amme lidt inden så baby ikke er for sulten. efter de første 4 måneder skulle deres tarme være så godt udviklet at det ingen problemer skulle give. Vores pige døjede med maveproblemer, men der har INTET været efter hun kom over på grød.. Og hun er brystbarn, så er ikke mme der har været problemet ved hende...

Men lyt til hvad du selv føler baby er klar til.. Dog ser jeg ingen problemer i at du lader baby smage.. Majsgrød på maizenas majsstivelse var et hit herhjemme. (opskrift på bagsiden af pakken)  Held og lykke med projektet..

Anmeld

6. december 2011

Raj

Anonym skriver:

Aha okay tak for jeres svar .. Fik bare af vide at man ku starte når de er fire måneder ..

Jeg startede da min var 4 måneder og det er nu en måned siden og alt går fint. Det jeg har hørt med nyrerne er at de ikke må få salt. Og pas på med banan, det giver virkelig forstoppelse!!

Men hvis du har lyst til at starte kan du da bare gøre det. Prøv at start med et par bider og se om baby er interesseret, ellers så vent nogle dage og prøv igen.

Jeg prøvede lidt i starten og min dreng var rigtig glad for det. Vi startede med at give majsgrød med æblemos på (alt hjemmelavet!), og nu får han også risgrød.

Da han var blevet bedre til at tage i mod maden (de spytter det lidt ud i starten fordi de lige skal lære at synke det) begyndte jeg også at give middagsmad, og så den om aftenen inden sengetid.

Hvis du vil i gang og skal bruge opskrifter eller noget, så bare sig til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.