6 uger gammel - hvor meget sover jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.846 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. december 2011

KLN

Min datter på 6 uger har tilsyneladende arvet sin fars gode sovehjerte, hvilket jo er dejligt. Nu er jeg bare i tvivl, om hun sover for meget, kan de overhovedet det? Hun vågner som regel mellem 8 og 9 om morgen, er vågen 1-2 timer, tager derefter en lur i en 3 timer, er igen vågen 1-2 timer, sover i 3 timer osv. Om natten vågner hun også kun hver 3. - 4. time og vil spise, hvorefter hun sover igen med det samme. Hun spiser godt og virker veltilpas, så... men er bare stadig i tvivl...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

Jonas1989

KLN skriver:

Min datter på 6 uger har tilsyneladende arvet sin fars gode sovehjerte, hvilket jo er dejligt. Nu er jeg bare i tvivl, om hun sover for meget, kan de overhovedet det? Hun vågner som regel mellem 8 og 9 om morgen, er vågen 1-2 timer, tager derefter en lur i en 3 timer, er igen vågen 1-2 timer, sover i 3 timer osv. Om natten vågner hun også kun hver 3. - 4. time og vil spise, hvorefter hun sover igen med det samme. Hun spiser godt og virker veltilpas, så... men er bare stadig i tvivl...

det er normalt nok

mig og min kæreste har en dreng på snart 2 uger, som også bare sover helt vildt. Jo ældre de bliver jo mere vågne og aktive bliver det.

min kæreste arbejder som ambulancefører så er 100% sikker på at hun har ret. hvis din datter får den opmærksomhed som hun skal og får godt med omsorg så er det kun rigtig godt at hun sover ! det er et godt tegn på at hun har det godt.

Hvis det er sådan at hun ikke vil have øjnkontakt og søger væk så er det fordi hun får omsorgsvigt, men det lyder bestemt IKKE sådan!

Det er kun godt at hun sover, jo mere jo bedre nærmest.

Hvis du nu føler dig lidt usikker så søg rådgivning fra læge.

Anmeld

6. december 2011

KLN

Jamen det lyder jo godt  Så er jeg lidt mere rolig.. Men det med øjenkontakten. Jeg kan sagtens få øjenkontakt med hende og nogle gange også i rimelig lang tid. Hun er meget interesseret i lys og ting, som glimtrer. Og når hun er fokuseret på det, er hun meget svær at få øjenkontakt med... ?

Anmeld

6. december 2011

Jonas1989

KLN skriver:

Jamen det lyder jo godt  Så er jeg lidt mere rolig.. Men det med øjenkontakten. Jeg kan sagtens få øjenkontakt med hende og nogle gange også i rimelig lang tid. Hun er meget interesseret i lys og ting, som glimtrer. Og når hun er fokuseret på det, er hun meget svær at få øjenkontakt med... ?

det er normalt nok  det er fordi det er noget nyt og spændende.

et barn som du har skal sove der omrking 16-18 timer, og vores dreng sover nok 18, men der er også godt gang i ham når han så er vågen.

Når der ikke er nogen problmer med øjnkontaken så er det kun godt! så du skal ikke være nervøs for om der er noget galt.

man skal være nervøs man babyen søger væk , ikke vil have øjnkontakt når den får bryst eller flaske , når man snakker til den , eller bare sidder med den, så det er dejligt at høre at hun godt kan have øjnkontakt over længere tid!

Anmeld

6. december 2011

KLN

Det lyder godt - tusinde tak

Anmeld

6. december 2011

mizzblondie

Du ska bare nyde det for min søn er næsten vågen det meste af dagen med måske en lur på sammenlagt 3 timer og småblunden. Sover kl 22 til 3-4 om natten og op kl 8 Så han sover ikk vildt meget og er 7 uger på lørdag

Anmeld

7. december 2011

KLN

mizzblondie skriver:

Du ska bare nyde det for min søn er næsten vågen det meste af dagen med måske en lur på sammenlagt 3 timer og småblunden. Sover kl 22 til 3-4 om natten og op kl 8 Så han sover ikk vildt meget og er 7 uger på lørdag

Uhh.. Det lyder godt nok hårdt. Har din sundhedsplejerske sagt noget til, at han er så meget vågen?

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

KLN skriver:

Det lyder helt normalt for en 6 ugers

Husk bare at der ikke skal leges og hygges om natten.
Bleskift og affodring skal helst foregå i svag belysning, og så skal hun puttes igen med det samme..ellers bliver det en meget dårlig vane du senere får svært ved at få vendet hende af med...det med at skulle underholdes ved nattetide.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.