Dumt og pinligt spørgsmål ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.472 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. december 2011

Fru.Mäes <3

I USA - hvor mange låger har de i deres julekalender?! 24 eller 25 

Krams Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

iris-mor

Da jeg boede derover - min søster bor pt i Canada, og der har de det slet ikke. De fejre bare d. 25, og det er ikke noget særligt ift vores jul

Anmeld

5. december 2011

Bshizzle

<3 skriver:

Krams Rikke

De har 24  

Anmeld

5. december 2011

Hasselnødden

<3 skriver:

Krams Rikke

Det er hverken dumt eller pinligt - men faktisk interessant og blev nysgerrig. Kan dog ikke svare på spg. selvom jeg har søgt ivrigt. Ved ikke engang om de har en decideret julekalender..  så super godt spg.

Anmeld

5. december 2011

Fru.Mäes <3

Kom nemlig lige til at slå over på Gordon Ramsay - og hand lavede julemad.. Også slog det mig, at hvis de nu havde julekalender derovre og der så var 24 eller 25 låger...

Men tak for jeres svar 

Anmeld

6. december 2011

Wimmie

<3 skriver:

Krams Rikke

Man har slet ikke (normalt) julekalendre i USA. Det er en tysk/nordisk tradition, så den er faktisk ret unik 

Jeg skal ikke kunne afvise at nogle i USA der kender til denne tradition kan have "adopteret" den, men det er altså ikke noget der normalt sælges i butikker derovre. På samme måde har de heller ikke TV-julekalendre.

Anmeld

6. december 2011

Kay

Wimmie skriver:

Man har slet ikke (normalt) julekalendre i USA. Det er en tysk/nordisk tradition, så den er faktisk ret unik 

Jeg skal ikke kunne afvise at nogle i USA der kender til denne tradition kan have "adopteret" den, men det er altså ikke noget der normalt sælges i butikker derovre. På samme måde har de heller ikke TV-julekalendre.

snakkede med en britte i sidste weekend.... og de har det heler ikke.... og han fattede heler ikke vores ide med tal på lysene!? jeg grinede lidt og prøvede at forklare... men så kiggede han endnu mere underligt på mig...

Anmeld

6. december 2011

Wimmie

Kay skriver:

snakkede med en britte i sidste weekend.... og de har det heler ikke.... og han fattede heler ikke vores ide med tal på lysene!? jeg grinede lidt og prøvede at forklare... men så kiggede han endnu mere underligt på mig...

Jeg tror faktisk at danskerne (sammen med tyskerne) er nogle af dem der har flest juletraditioner...i hvert fald af den mærkelige slags 

I USA har man jo heller ikke nisser - man har julemanden og hans hjælpere, men det er jo ikke nisser som vi kender dem. Jeg skulle også forklare én fra USA hvad kravlenisser var...umulig opgave 

Anmeld

6. december 2011

IngenKoPåIsen

Man tæller ned til d. 25. Tror jeg.. Vi har sådan en Peter Pedal jule-film fra England :p Og der glæder Peter sig til jul, så Manden med den gule hat skriver alle tallene ned, og så krydser de et tal af hver dag- og det er vel en slags julekalender? Og der er nemlig d. 25. på :p

Anmeld

6. december 2011

signe.

<3 skriver:

Krams Rikke

Jeg vil tro at de kun har 24, som os. Da den 24 er jo selve Jesu fødselsdag, og det bliver der ikke lavet om på. Er faktisk ikke helt klar over hvorfor de i USA først åbner gaver om morgenen den 25, for de fejre det da vist nok om aftenen den 24? bare uden gaver... ej, evd det ikke, det er vist rent gætteri det her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.