Barnløshed på grund af kræft :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

653 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. december 2011

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg havde prøvet at blive "gravide" i lang tid og vi undrede os da en smule over hvorfor det bare ikke skete.
En dag fik han utrolig ondt i sin ene testikel og han blev opereret. Det viste sig at være kræft.. slut med at lave mirakler på naturligvis! vi nåede heldigvis at få frosset sæd ned, inden han skulle i gang med kemo men kvaliteten var så dårlig på grund af operationen at vi fik at vide med det samme, at mikroinseminering var den eneste vej.

Nu skal vi i gang med fertilitetsbehandling. og har fået tid sidst i december. vi glæder os meget, men omstændighederne var mere kritiske end vi lige havde regnet med. og jeg føler ikke vi har fået nok vejledning omkring alt det her med mikroinseminering og selvfølgelig også evnen til at få børn efter kemo.

hvis der sidder nogle ude i stuerne og har prøvet enten mikroinseminering eller har oplevet kræft tæt på eller måske begge dele håber jeg i vil dele jeres oplevelser med mig. jeg vil selvfølgelig også meget gerne høre fra alle jer andre

Kærlig Hilsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg har ikke oplevet det, men jeg håber på at det vil lykkes for jer at blive forældre

Anmeld

6. december 2011

Putomanen

Din historie lyder meget som vores!

Vi havde forsøgt i et års tid uden held med at få en lille bebs. Vi gik derfor til lægen som henviste os til en gynækolg. Han fandt en knude i min kærestes ene tumor. Det gik meget stærkt, og inden for 1 måned var han blevet opereret. Det viste sig at være en godartet tumor, men den skulle alligevel fjernes. Han fik også deponeret 3 sædprøver, som alle var til mikroinsemination.

Min kæreste har været igennem en del kontroller efterfælgende, scanninger, blodprøver og samtaler med diverse læger. Det varer heldigvis kun 1 år, nu hvor den er godartet. Når din kærestes var ondartet vil jeg tro at han skal til kontrol i en del flere år?

Herefter blev vi accepteret til behandling, ICSI, også kaldet mikroinsemination, da hans sædkvalitet er stærkt nedsat. Vi behøver dog ikke bruger det nedfrosne sæd, da hans tilbageværende testikel producerer noget sæd.

Jeg kan ikke helt læse mig frem til, om I skal bruge det nedfrosne sæd eller om din kæreste stadig producerer?

Vi kom til et informationsmøde på fertilitetsklinikken, ca. 1½ timer, hvor vi fik forklaret en masse omkring behandling sammen med mange andre par. Er det der samme, som I er blevet tilmeldt? Det er normalt, at man inviteres til et møde, hvor man får forklaret det hele, enten som et stort informationsmøde eller et personligt møde.

Jeg kan godt forstå, at du er forvirret over det hele, men det skal du ikke være. Testikelkræft er den bedste kræftform, man kan få, da der er så mange, som bliver helbredt (synes jeg husker at det er omkring 95 %) og så er lægerne rigtig dygtigt i dag til fertilitetsbehandling.

På nuværende tidspunkt venter vi på at kunne tilmelde os 2. forsøg med ICSI, så det er ikke lykkes os endnu desværre.

Jeg håber, at det besvarede nogel af dine spørgsmål? Ellers spørger du bare løs

Og så et kæmpe kram til dig! Det skal nok gå det hele, selv om det kan virke helt uoverskueligt  

Anmeld

7. december 2011

kvinde84

Jeg er en af dem der har gennemgået ICSI, og nu sidder med en ny beboer i maven  Hos os var problemet dog ikke kræft, men kæresten havde stærkt nedsat sædkvalitet. Da alt var ok med mig, og jeg er forholdsvis ung, valgte vi at prøve det, der hedder Japanermodellen, og det virkede første gang  Japanermodellen er en meget skånsom behandling, næsten helt uden bivirkninger. Men hvis det er, at i kun har nedfrosset sæd, så ville jeg ikke anbefale den metode, da man kun får høstet få æg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.