Din historie lyder meget som vores!
Vi havde forsøgt i et års tid uden held med at få en lille bebs. Vi gik derfor til lægen som henviste os til en gynækolg. Han fandt en knude i min kærestes ene tumor. Det gik meget stærkt, og inden for 1 måned var han blevet opereret. Det viste sig at være en godartet tumor, men den skulle alligevel fjernes. Han fik også deponeret 3 sædprøver, som alle var til mikroinsemination.
Min kæreste har været igennem en del kontroller efterfælgende, scanninger, blodprøver og samtaler med diverse læger. Det varer heldigvis kun 1 år, nu hvor den er godartet. Når din kærestes var ondartet vil jeg tro at han skal til kontrol i en del flere år?
Herefter blev vi accepteret til behandling, ICSI, også kaldet mikroinsemination, da hans sædkvalitet er stærkt nedsat. Vi behøver dog ikke bruger det nedfrosne sæd, da hans tilbageværende testikel producerer noget sæd.
Jeg kan ikke helt læse mig frem til, om I skal bruge det nedfrosne sæd eller om din kæreste stadig producerer?
Vi kom til et informationsmøde på fertilitetsklinikken, ca. 1½ timer, hvor vi fik forklaret en masse omkring behandling sammen med mange andre par. Er det der samme, som I er blevet tilmeldt? Det er normalt, at man inviteres til et møde, hvor man får forklaret det hele, enten som et stort informationsmøde eller et personligt møde.
Jeg kan godt forstå, at du er forvirret over det hele, men det skal du ikke være. Testikelkræft er den bedste kræftform, man kan få, da der er så mange, som bliver helbredt (synes jeg husker at det er omkring 95 %) og så er lægerne rigtig dygtigt i dag til fertilitetsbehandling.
På nuværende tidspunkt venter vi på at kunne tilmelde os 2. forsøg med ICSI, så det er ikke lykkes os endnu desværre.
Jeg håber, at det besvarede nogel af dine spørgsmål? Ellers spørger du bare løs 
Og så et kæmpe kram til dig! Det skal nok gå det hele, selv om det kan virke helt uoverskueligt