gode råd søges... ang putning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

945 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. december 2011

mor-til-vanessa

håber der er nogle der har nogle super råd, er ved at få grå hår.

min datter, som bliver 2 år på søndag, er ikke til at få til at sove om aftenen. hun har faktisk altid haft et godt sove hjerte, har dog været nogle perioder hvor hun har sovet dårligt.

hun kommer i seng kl 19-19.30, vi står ret tidligt op og hun viser som regel træthedstegn, gnider sig i sine øjne eller siger selv hun vil i seng.

hun vil ikke have jeg læser, så som regel synger jeg en sang, men tit siger hun også bare nej. siger godnat og går op. de sidste tre uger, har det taget op til 1,5 time for at få hende til at sove. hun går ud af sengen, går op i stuen, eller leger med lyset. når jeg kommer ned siger hun bare "mor kommer og hej mor" og spæner ind i seng.

har prøvet at sidde ved hende og siger hun skal lægge sig hver gang hun viser tegn til at rejse sig, det virker ikke. har prøvet at virke sur, ligeglad, ikke snakke udover at lægge hende i seng og sige godnat. INTET hjælper, og er virkelig træt at det nu. har lektier for hver dag, og synes det er svært at have ordentlig tid til dem.

nogen gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

janne1986

Kan det være hun skal have 30 min længere oppe...?

Anmeld

5. december 2011

LISBETH:-)

Alt det har vi også været igennem!

Vi fik det klaret ved at hun kommer 30 min senere i seng, og så har hun fået en barbapapa nat lampe. Sådan en man kan have liggende i sengen ved siden af sig.

Anmeld

5. december 2011

mor-til-vanessa

janne1986 skriver:

Kan det være hun skal have 30 min længere oppe...?

hun viser trætheds tegn. de dage for hun først kommer i seng senere, hvis vi har været ude, er det den samme tur. 

Anmeld

5. december 2011

mor-til-vanessa

LISBETH:-) skriver:

Alt det har vi også været igennem!

Vi fik det klaret ved at hun kommer 30 min senere i seng, og så har hun fået en barbapapa nat lampe. Sådan en man kan have liggende i sengen ved siden af sig.

hun viser bare trætheds tegn. hvis vi har været ude,og er kommet sent hjem har det været den samme tur. 

kan være jeg skal købe sådan en lampe. hvor fås den henne?

Anmeld

5. december 2011

LISBETH:-)

mor-til-vanessa skriver:

hun viser bare trætheds tegn. hvis vi har været ude,og er kommet sent hjem har det været den samme tur. 

kan være jeg skal købe sådan en lampe. hvor fås den henne?

Vi købte vores i kære børn men den fås mange steder

Her f.eks på tilbud

http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=12068

Anmeld

6. december 2011

Sissel

Her hjemme laver Sasha det samme nr.. Der er desværre bare ikke altid vi hører hende, fordi vores værelser ligger på første sal.. Så nogen opdager jeg det ved et tilfælde, og tit fordi hun lister ind til Samuel og vil dele sine bamser eller sut med ham.. Så nu er jeg begyndt at sidde og holde vagt uden for hendes dør, og så snart jeg kan høre hun er ude af sengen går jeg ind og putter hende igen.. Og når jeg har gjort det en 3-5 gange går jeg ind og tar sutten.. Så siger jeg at hvis du ikke blir i sengen så kan du ikke få lov at sove med sut. Så siger jeg godnat og går ud.. Og når hun så har grædt et par min så går jeg ind og hører hende ad om hun bliver i sengen.. Så får hun sutten, og så ligger hun sig ned og sover.. Det var hendes dagplejer der foreslog det, og selvom jeg synes det lød hårdt i starten, så måtte jeg gi op til sidst.. Og her hjemme der er det åbenbart det der skal til..

Anmeld

6. december 2011

TaAsJu

Her hjemme er der ikke problemer med og putte, men det med sutten gør de også i den vuggestue Fie går i. Har selv arbejdet der og det virker altså. Det er hårdt, men det virker... Men hvad med en tramme seng? Så hun bare ikke kan komme ud..

Anmeld

8. december 2011

mor-til-vanessa

LISBETH:-) skriver:

Vi købte vores i kære børn men den fås mange steder

Her f.eks på tilbud

http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=12068

mange tak. må få fat på sådan en

Anmeld

8. december 2011

mor-til-vanessa

Sissel skriver:

Her hjemme laver Sasha det samme nr.. Der er desværre bare ikke altid vi hører hende, fordi vores værelser ligger på første sal.. Så nogen opdager jeg det ved et tilfælde, og tit fordi hun lister ind til Samuel og vil dele sine bamser eller sut med ham.. Så nu er jeg begyndt at sidde og holde vagt uden for hendes dør, og så snart jeg kan høre hun er ude af sengen går jeg ind og putter hende igen.. Og når jeg har gjort det en 3-5 gange går jeg ind og tar sutten.. Så siger jeg at hvis du ikke blir i sengen så kan du ikke få lov at sove med sut. Så siger jeg godnat og går ud.. Og når hun så har grædt et par min så går jeg ind og hører hende ad om hun bliver i sengen.. Så får hun sutten, og så ligger hun sig ned og sover.. Det var hendes dagplejer der foreslog det, og selvom jeg synes det lød hårdt i starten, så måtte jeg gi op til sidst.. Og her hjemme der er det åbenbart det der skal til..

tak for råd, har prøvet det de sidste to dage, og det er gået meget nemmere. håber det bliver endnu nemmere i aften.

rigtig godt med det sutteråd, vanessa er meget glad for sin sut og vil helst ikke af med den. men hun bliver 2 på søndag, så jeg har planer om at hun skal være helt suttefri om dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.