håber der er nogle der har nogle super råd, er ved at få grå hår.
min datter, som bliver 2 år på søndag, er ikke til at få til at sove om aftenen. hun har faktisk altid haft et godt sove hjerte, har dog været nogle perioder hvor hun har sovet dårligt.
hun kommer i seng kl 19-19.30, vi står ret tidligt op og hun viser som regel træthedstegn, gnider sig i sine øjne eller siger selv hun vil i seng.
hun vil ikke have jeg læser, så som regel synger jeg en sang, men tit siger hun også bare nej. siger godnat og går op. de sidste tre uger, har det taget op til 1,5 time for at få hende til at sove. hun går ud af sengen, går op i stuen, eller leger med lyset. når jeg kommer ned siger hun bare "mor kommer og hej mor" og spæner ind i seng.
har prøvet at sidde ved hende og siger hun skal lægge sig hver gang hun viser tegn til at rejse sig, det virker ikke. har prøvet at virke sur, ligeglad, ikke snakke udover at lægge hende i seng og sige godnat. INTET hjælper, og er virkelig træt at det nu. har lektier for hver dag, og synes det er svært at have ordentlig tid til dem.
nogen gode råd?
Anmeld