STN skriver:
Hejsa.. 
Min kæreste er lige blevet opereret i sit knæ idag pga. en menisk-skade (Han skal opereres igen og have lavet korsbåndet også!)
Da han vågnede fra operationen, sagde lægen til ham, at han skulle huske at henvende sig til vores forsikring (Vi har begge en ulykkesforsikring og en familieforsikring hos Tryg) Han nævnte, at han kunne få 30-40.000 kr. udbetalt pga. han var blevet opereret....?
Det har jeg aldrig hørt om... forstår slet ikke hvordan det kan lade sig gøre..? Så er der nogen der ved noget om det...?
Hvordan er skaden sket? Du kan altid få erstatning på en skade du har lavet på dig selv, som er permanent, og som ikke kan helbredes 100%. Erstatningen er endnu højere, hvis skaden er arbejdsrelateret. Det er vidst din ulykkesforsikring du skal henvende dig til, noget med at du skal "anmelde" en skade. I den forbindelse vil de bede dig om diverse detaljer, og de tager kontakt til læge/sygehus. Hvis de vurderer at skaden er uhelbredelig, gør dig invalid eller på anden måde får mén fra skaden, så kan man få erstatning - beløbet er dog forskellig fra skade til skade og fra sted til sted på kroppen.
Min ekskærestes mor slog hovedet i en marmorplade og lavede permanent tinitus på sig selv (aner dog ikke hvordan det kan lade sig gøre), men hun fik en erstatning fra sin ulykkesforsikring.
Det er jo derfor vi betaler for de der ulykkesforsikringer 
Anmeld