sygesikring Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. december 2011

Simon's moar <3

Hej piger (:

Jeg var ved tandlægen i sidste uge, grundet kraftig tandpine. Jeg lå der i ca 1 ½ time, og fik lavet et hul der var ved nerven, og skal ha lavet det sidste i morgen..
Blev sidste år, nød til at lade være med at betale en regning til sygesikring Danmark, på grund af økonomiske problemer.. Men når jeg der efter har købt recpet medicin til min søn eller mig selv, er der stadig trukket penge fra, som sygesikringen betaler..
Jeg ville så en dag gå ind på deres hjemmeside og se et eller andet, og der stod, at jeg sku betale regningen, før jeg ku det.. Fair nok..
Nu til min spøgsmål; får jeg også "rabat" (eller hvad man nu skal kalde det), ved tandlægen selvom den ikke er betalt? Det burde jeg vel, eftersom jeg gør ved køb af medicin.. 
For jeg frygter virkelig en ordenlig regning, med al den bedøvelse jeg har fået..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

_-Kathrine-_

Når du køber receptmedicin, giver danmark først tilskud når apoteket har indberettet det... Det tilskud du har fået på apoteket er fra det centrale tilskuds register(ctr)... De 2 ting har intet med hinanden at gøre! Så tror du skal kontakte danmark og høre om du får tilskud til tandlægen, men tror det ikke når du ikke har betalt din regning...

Anmeld

5. december 2011

Simon's moar <3

_-Kathrine-_ skriver:

Når du køber receptmedicin, giver danmark først tilskud når apoteket har indberettet det... Det tilskud du har fået på apoteket er fra det centrale tilskuds register(ctr)... De 2 ting har intet med hinanden at gøre! Så tror du skal kontakte danmark og høre om du får tilskud til tandlægen, men tror det ikke når du ikke har betalt din regning...

Jamen der har bare stået noget a la "indberettet til sygesikring Danmark" og så x antal kr. på bonen..

Anmeld

5. december 2011

_-Kathrine-_

Simon's moar <3 skriver:

Jamen der har bare stået noget a la "indberettet til sygesikring Danmark" og så x antal kr. på bonen..

Jeg er på et apotek og har kunden 1 gang sagt at de er medlem, så kommer det frem på bonen, også selvom de ikke er det længere men skal ikke kunne sige om du stadig får det....

Anmeld

5. december 2011

Simon's moar <3

_-Kathrine-_ skriver:

Jeg er på et apotek og har kunden 1 gang sagt at de er medlem, så kommer det frem på bonen, også selvom de ikke er det længere men skal ikke kunne sige om du stadig får det....

Nåå okey.. For har nemlig fået regningen, men kan jo ikk nå at ordnes inden i morgen 

Anmeld

5. december 2011

_-Kathrine-_

Simon's moar <3 skriver:

Nåå okey.. For har nemlig fået regningen, men kan jo ikk nå at ordnes inden i morgen 

Så skal du næsten prøve at kontakte dem og høre om de kan fåes med tilbagevirkende kraft....?
Forresten, så 1 gang om året får man udbetalt penge fra sin danmark konto hvis der står mere end 120 kr, så hvis du kan se de er gået ind på din konto....

Anmeld

5. december 2011

Simon's moar <3

_-Kathrine-_ skriver:

Så skal du næsten prøve at kontakte dem og høre om de kan fåes med tilbagevirkende kraft....?
Forresten, så 1 gang om året får man udbetalt penge fra sin danmark konto hvis der står mere end 120 kr, så hvis du kan se de er gået ind på din konto....

Det har jeg ikke fået, men tror det er fordi jeg ikke har betalt regningen?

Mener du så at jeg skal ringe og høre om de giver mig penge tilbage, hvis jeg nu betaler tandlæge regningen og Danmark regningen? Altså den andel de sku dække..

Anmeld

5. december 2011

_-Kathrine-_

Simon's moar <3 skriver:

Det har jeg ikke fået, men tror det er fordi jeg ikke har betalt regningen?

Mener du så at jeg skal ringe og høre om de giver mig penge tilbage, hvis jeg nu betaler tandlæge regningen og Danmark regningen? Altså den andel de sku dække..

Ja, det ville jeg prøve at gøre...

Anmeld

5. december 2011

Simon's moar <3

_-Kathrine-_ skriver:

Ja, det ville jeg prøve at gøre...

Må bare håbe de vil det så
Min venindes mor arbejder der heldigvis, så kan være hun vil hjælpe mig ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.