Hej alle,
mit problem er at min dreng på 7 uger i løbet af de sidste 2-3 uger er begyndt at blive mere og mere bøvlet når han spiser. Primært om eftermiddagen og aftenen, men nu synes jeg også at det sniger sig ind i dagtimerne.
Han har altid været urolig ved brystet, han spiser meget hurtigt (tømmer et bryst på 10 minutter) og sluger meget luft. Jeg sørger for at bøvse ham hyppigt.
Min bekymring går på om han får nok mælk og om jeg overhovedet har nok mælk i brysterne til ham. Specielt om aftenen virker det som om der ikke er nok til ham (han sover ret godt om natten, cirka fra 23-5 og igen fra 6:30-10). Han er typisk urolig fra starten af måltidet, karter rundt med arme og ben, men sutter, og der kommer mælk. Han falder meget af brystet, og det er som om at de mange pauser gør at mælken stopper med at løbe. Så sutter han lidt igen, men lige som mælken skal til at løbe til (jeg kan mærke det) stopper han igen og får ikke noget. Han bliver mere og mere hys og vil ikke tage brystet.
Jeg ved ikke om han bliver hys fordi han ikke får noget mælk, eller fordi han har ondt i maven, har bøvs eller noget helt fjerde. Nogle gange er han også hys selvom mælken nærmest løber ud i munden på ham.
Jeg er dybt frustreret fordi jeg er i tvivl om han får nok at spise. De sidste par dage er han begyndt at sove mere end han plejer og jeg har hørt at det er tegn på at de ikke får nok.
Her til morges fik han mad ved 8-tiden. Så sover han, vågner ved 10:30, er glad, laver suttebevægelser. Jeg lægger ham til og han spiser i 3 minutter for derefter at ikke ville tage brystet og brokke sig og være meget urolig. Jeg bøvser ham, der kommer en bøvs. Jeg lægger ham til igen - han er stadig meget urolig og vil ikke tage brystet. Jeg skifter ammestilling. Det gør ham mere rolig - men så spiser han i 30 sekunder hvorefter han falder i søvn! Han ville vel ikke falde i søvn hvis han var helt vildt sulten??? Nu ligger han og sover og han plejer slet ikke at sove på det her tidspunkt af dagen...
I går fik han seks fulde måltider, men det er en kamp at komme derop.
Han er ikke slap og slatten når han er vågen, der er fint med kampgejst i kroppen og han er opmærksom i blikket.
Please - er der nogen der har oplevet det samme og kan sige om det er normalt???