Frustreret over amning - baby er 7 uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.635 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. december 2011

modesty

Hej alle,

mit problem er at min dreng på 7 uger i løbet af de sidste 2-3 uger er begyndt at blive mere og mere bøvlet når han spiser. Primært om eftermiddagen og aftenen, men nu synes jeg også at det sniger sig ind i dagtimerne.

Han har altid været urolig ved brystet, han spiser meget hurtigt (tømmer et bryst på 10 minutter) og sluger meget luft. Jeg sørger for at bøvse ham hyppigt.

Min bekymring går på om han får nok mælk og om jeg overhovedet har nok mælk i brysterne til ham. Specielt om aftenen virker det som om der ikke er nok til ham (han sover ret godt om natten, cirka fra 23-5 og igen fra 6:30-10). Han er typisk urolig fra starten af måltidet, karter rundt med arme og ben, men sutter, og der kommer mælk. Han falder meget af brystet, og det er som om at de mange pauser gør at mælken stopper med at løbe. Så sutter han lidt igen, men lige som mælken skal til at løbe til (jeg kan mærke det) stopper han igen og får ikke noget. Han bliver mere og mere hys og vil ikke tage brystet.

Jeg ved ikke om han bliver hys fordi han ikke får noget mælk, eller fordi han har ondt i maven, har bøvs eller noget helt fjerde. Nogle gange er han også hys selvom mælken nærmest løber ud i munden på ham.

Jeg er dybt frustreret fordi jeg er i tvivl om han får nok at spise. De sidste par dage er han begyndt at sove mere end han plejer og jeg har hørt at det er tegn på at de ikke får nok.

Her til morges fik han mad ved 8-tiden. Så sover han, vågner ved 10:30, er glad, laver suttebevægelser. Jeg lægger ham til og han spiser i 3 minutter for derefter at ikke ville tage brystet og brokke sig og være meget urolig. Jeg bøvser ham, der kommer en bøvs. Jeg lægger ham til igen - han er stadig meget urolig og vil ikke tage brystet. Jeg skifter ammestilling. Det gør ham mere rolig - men så spiser han i 30 sekunder hvorefter han falder i søvn! Han ville vel ikke falde i søvn hvis han var helt vildt sulten??? Nu ligger han og sover og han plejer slet ikke at sove på det her tidspunkt af dagen...

I går fik han seks fulde måltider, men det er en kamp at komme derop.

Han er ikke slap og slatten når han er vågen, der er fint med kampgejst i kroppen og han er opmærksom i blikket.

Please - er der nogen der har oplevet det samme og kan sige om det er normalt???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

Glad Giraf

Jeg har lidt samme problem med min datter, hun er ogsa syv uger...

Hun er ofte meget urolig når hun spiser, og sluger maden så hun er færdig på ingen tid... jeg har besluttet at få hende vejet idag, for så længe hun tager på er jeg glad...

Hun er også mega glad nar hun er vågen og virker ikk slatten... i vores kommune har sundhedsplejersken åbent hus to gange om ugen så man altid kan få vejet sit barn eller spørge om forskellige ting... prøv at undersøg om i har noget af det samme, for det giver lidt ro i sjælen når man hører de tager det på de skal

Anmeld

5. december 2011

modesty

Nina1988 skriver:

Jeg har lidt samme problem med min datter, hun er ogsa syv uger...

Hun er ofte meget urolig når hun spiser, og sluger maden så hun er færdig på ingen tid... jeg har besluttet at få hende vejet idag, for så længe hun tager på er jeg glad...

Hun er også mega glad nar hun er vågen og virker ikk slatten... i vores kommune har sundhedsplejersken åbent hus to gange om ugen så man altid kan få vejet sit barn eller spørge om forskellige ting... prøv at undersøg om i har noget af det samme, for det giver lidt ro i sjælen når man hører de tager det på de skal

Vi har også åbent hus hver dag faktisk - men min SP kommer herhjem om to dage, så jeg venter til da. Jeg havde bare brug for at høre om der var andre der havde det på samme måde, for så får jeg da en smule ro i sjælen. Er også meget spændt på hvor meget han vejer.

Anmeld

5. december 2011

JacobsMoar

Det kunne være mig der havde skrevet dit indlæg for bare et år siden..

Da Jacob var 5 uger stoppede jeg med at amme, fordi det var som du beskriver, og jeg var sikker på at det var mig den var gal med !!

Jeg var i starten glad for at han kom på flaske, da han først havde lært flasken at kende spiste han mere og mere, og far kunne også tage over indimellem..

I dag er jeg SÅ ked af at jeg "gav op" så hurtigt, set i bakspejlet, skulle jeg have kæmpet mere.. Jeg kunne bare ikke, han skreg og skreg og kæmpede på samme måde som du beskriver.

Jeg har ikke løsningen, jeg vil bare fortælle dig at du ikke er alene..

- Skriv gerne hvis du har brug for det..

Anmeld

5. december 2011

modesty

KarinaB. skriver:

Det kunne være mig der havde skrevet dit indlæg for bare et år siden..

Da Jacob var 5 uger stoppede jeg med at amme, fordi det var som du beskriver, og jeg var sikker på at det var mig den var gal med !!

Jeg var i starten glad for at han kom på flaske, da han først havde lært flasken at kende spiste han mere og mere, og far kunne også tage over indimellem..

I dag er jeg SÅ ked af at jeg "gav op" så hurtigt, set i bakspejlet, skulle jeg have kæmpet mere.. Jeg kunne bare ikke, han skreg og skreg og kæmpede på samme måde som du beskriver.

Jeg har ikke løsningen, jeg vil bare fortælle dig at du ikke er alene..

- Skriv gerne hvis du har brug for det..

Tak for svar. Jeg er heller ikke klar til at give op endnu, så grelt synes jeg ikke det er. Men det er hårdt at det som andre beskriver som en dejlig hyggestund skal være stressende næsten hver gang. Men det hårdeste er at jeg ikke ved om han får nok mad...

Anmeld

5. december 2011

AndreasMor84

Det lyder som om han er lidt frustreret over, at mælken måske ikke løber hurtigt nok, samtidig med, at der måske er tale om et appetitspring. Jeg har lige haft sådan et par dage herhjemme, hvor han også har været SÅ urolig ved brystet, at jeg var ved at blive crazy.. han er dog 12 uger.. han suttede også et par gange, hoppede af, blev sur og fægtede med arme og ben.. Men det er ovre igen

Virker han glad og tilfreds efter måltidet?

Anmeld

5. december 2011

modesty

AndreasMor2011 skriver:

Det lyder som om han er lidt frustreret over, at mælken måske ikke løber hurtigt nok, samtidig med, at der måske er tale om et appetitspring. Jeg har lige haft sådan et par dage herhjemme, hvor han også har været SÅ urolig ved brystet, at jeg var ved at blive crazy.. han er dog 12 uger.. han suttede også et par gange, hoppede af, blev sur og fægtede med arme og ben.. Men det er ovre igen

Virker han glad og tilfreds efter måltidet?

Jeg troede også først at det var et appetitspring, men nu har det varet i 2-3 uger...

Jeg tænker også at det er frustration over at mælken ikke løber hurtigt nok, men han kan også sagtens være bøvlet selvom mælken løber fint. Jeg er simpelthen så forvirret omkring hvad der er galt...

Ja, jeg synes generelt at han virker OK tilfreds når han har spist. 

Anmeld

5. december 2011

AndreasMor84

modesty skriver:

Jeg troede også først at det var et appetitspring, men nu har det varet i 2-3 uger...

Jeg tænker også at det er frustration over at mælken ikke løber hurtigt nok, men han kan også sagtens være bøvlet selvom mælken løber fint. Jeg er simpelthen så forvirret omkring hvad der er galt...

Ja, jeg synes generelt at han virker OK tilfreds når han har spist. 

hmm... måske en snak med SP er oplagt.. for det er frustrerende,, måske du kan prøve en ny stilling?

Anmeld

5. december 2011

modesty

AndreasMor2011 skriver:

hmm... måske en snak med SP er oplagt.. for det er frustrerende,, måske du kan prøve en ny stilling?

Jeg har prøvet forskellige stillinger. En gang imellem virker det, men langt fra altid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.