Hormonknopper og tør hud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.482 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. december 2011

cennona

Hej alle på baby.dk

Min dreng på lige knap 5 uger er ret voldsomt angrebet af hormonknopper. Min sundhedsplejerske har sagt, at de går over med tiden, men de sidste par dage er han begyndt at få mget tør hud lige over øjenbrynene og munden, samt ved tindingerne. Det ser ikke ud til at irritere ham med den tørre hud, men huden ligger i sådan nogle lysgullige små flager der, hvor det er værst. Han kommer i bad 2 gange om ugen, og vi putter en lille bitte smule babyolie i vandet.

Skal jeg smøre ham ind i noget fed creme af en art eller bare vente på, at det går over? Det ser virkelig skrækeligt ud med al den tørre hud, og jeg tænker, om det kan ødelægge huden?

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

Weidemann1

Min søn,var også MEGET ramt!
vi brugte lokobase, det hjalp på den tørre hud, og lidt knopperne.

Anmeld

5. december 2011

hekran

cennona skriver:

Hej alle på baby.dk

Min dreng på lige knap 5 uger er ret voldsomt angrebet af hormonknopper. Min sundhedsplejerske har sagt, at de går over med tiden, men de sidste par dage er han begyndt at få mget tør hud lige over øjenbrynene og munden, samt ved tindingerne. Det ser ikke ud til at irritere ham med den tørre hud, men huden ligger i sådan nogle lysgullige små flager der, hvor det er værst. Han kommer i bad 2 gange om ugen, og vi putter en lille bitte smule babyolie i vandet.

Skal jeg smøre ham ind i noget fed creme af en art eller bare vente på, at det går over? Det ser virkelig skrækeligt ud med al den tørre hud, og jeg tænker, om det kan ødelægge huden?

Aderma er en fantastisk creme fra apoteket der hjælper på alt! Den er uundværelig i vores 3 børns hjem

Anmeld

5. december 2011

Mor010711

Nu ved jeg ikke om det er det, men min datters arp startede omkring øjnene og i øjenbrynene... Ved ikke om det også kan komme ved munden??

Anmeld

5. december 2011

maisofie

cennona skriver:

Hej alle på baby.dk

min bette trold havde osse det tørre hud omkring øjnene og i tindingen og er sådan noget gulit noget. det fik vi afvide det var arp. det er nemt at tage med en tættekam eller tandbørste eller hvad man er til, når den bette har været i bad. hvis man ikke fjerner det har jeg fået at vide af SP at der kan danne sig eksem nedenunder.

og med hensyn til hormonknopperne så skal de nok gå være. det kan godt tage lidt tid. jeg tror det tog næsten 3 uger før de var væk og hun var osse meget ramt..

Anmeld

5. december 2011

cennona

Mange tak for jeres svar.Ved nærmere undersøgelse, tror jeg det er arp, han har fået. Er der nogen af jer, der ved, om man må smøre med olie eller creme efter man har fjernet det med en kam? Og hvor længe går der inden det forsvinder?

Anmeld

6. december 2011

maisofie

cennona skriver:

Mange tak for jeres svar.Ved nærmere undersøgelse, tror jeg det er arp, han har fået. Er der nogen af jer, der ved, om man må smøre med olie eller creme efter man har fjernet det med en kam? Og hvor længe går der inden det forsvinder?

jeg fik afvide det var bedst bare at lade det være. hvis man syntes det ser træls ud kan man gøre håret vådt. ellers kan den bette godt se træls ud når man har været i gang med at fjerne det..

Anmeld

6. december 2011

cennona

maisofie skriver:

jeg fik afvide det var bedst bare at lade det være. hvis man syntes det ser træls ud kan man gøre håret vådt. ellers kan den bette godt se træls ud når man har været i gang med at fjerne det..

Jeg har nu fået det værste væk ved at bruge en tandbørste, så jeg tror jeg fortsætter behandlingen og lader være med at smøre efter med noget.

Mange tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.