tandlæge skræk ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2011

Isabella_mor

MelikkazMoar skriver:

hej piger.. jeg er så uheldig at lide af tandlæge skræk.. i en meget vild grad .. jeg græder og ryser fra jeg begynder at gå op at trappen, jeg kommer altid 5 min efter aftalt tid, for at undgå jeg ikke skal sidde og vente.. jeg er i oanik hver eneste gang..

nu er det sådan at jeg idag skal til tandlægen, da mine visdomstænder laver ballade og jeg har levet på smertestillende hele weekenden..

men jeg tør bare ikke ! det gør sååå ondt , og jeg er jo nød til det ..

har i nogle gode råd? -til hvad jeg kan gøre for at dulme angsten?

jeg har været det samme igennem i dag, og jeg har også tandlægeskræk... dog i en mildere grad end dig.. 

jeg turde godt sidde og vente men jeg fik lyst til at bide tandlægen og jeg begyndte også at græde da jeg blev færdig.. 

nu har du jo nok været afsted og det var sikkert ikke så slemt.. jeg håber hvertfald at du overlevede  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

MelikkazMoar

Babymor2010 skriver:

Hvordan gik det?

Jeg lider selv af det tandlægeskræk... Mig og tandlæger er ikke gode venner  Hvor har du været her i Holbæk? Jeg har tandlæger nede hos tandlægerne på jernbanevej (dem lige skrådt overfor kommunen), og de er noget så søde 

heldigvis syndes de jeg skulle tage pencilin til det holdt op med at gøre ondt og så tage mig 'tid til at blive klar' og ringe når jeg ønsker den ud..

han kunne godt se hvor forfærdeligt jeg havde det !

jeg har nede på Ahlgade, en der hedder Lennart.. (kan ikke huske mere end det )

Anmeld

6. december 2011

MelikkazMoar

isabellamor skriver:

jeg har været det samme igennem i dag, og jeg har også tandlægeskræk... dog i en mildere grad end dig.. 

jeg turde godt sidde og vente men jeg fik lyst til at bide tandlægen og jeg begyndte også at græde da jeg blev færdig.. 

nu har du jo nok været afsted og det var sikkert ikke så slemt.. jeg håber hvertfald at du overlevede  

ja jeg overlevede .. heldigvis.. og fik lov at vente med at få den revet ud.,. så fik pincelin og taget billeder så vi ved hvad der skal gøres når jeg er klar..

Anmeld

6. december 2011

Bshizzle

Puh... kender følelsen i at ha tandlæge skræk.. ... Jeg har nu i over 1½ år trukket mit tandlæge besøg ud, for jeg blir altid så nervøs og bange ved tanken!.

Min kæreste er VILDT bange for tandlæger.. eller dvs.. de ting de propper ind i munden på ham
Så han fik anbefales "Godt smil" som ligger i Kolding.. og så kom han i narkose.
Han skal dog til endnu et besøg snart, og der får han nok en Sedering hvor han stadig er vågen og kan følge med.

Den måde lærer han stille at vænne sig til det, og forhåbelig en dag kan han roligt ta til tandlægen

www.godtsmil.dk kan klart anbefales .. utrolig søde er de!
( Jeg sad 2 timer i venteværelset og de kom med update hele tiden og tilbød mig noget at drikke.)

Anmeld

6. december 2011

Hasselnødden

MelikkazMoar skriver:

hej piger.. jeg er så uheldig at lide af tandlæge skræk.. i en meget vild grad .. jeg græder og ryser fra jeg begynder at gå op at trappen, jeg kommer altid 5 min efter aftalt tid, for at undgå jeg ikke skal sidde og vente.. jeg er i oanik hver eneste gang..

nu er det sådan at jeg idag skal til tandlægen, da mine visdomstænder laver ballade og jeg har levet på smertestillende hele weekenden..

men jeg tør bare ikke ! det gør sååå ondt , og jeg er jo nød til det ..

har i nogle gode råd? -til hvad jeg kan gøre for at dulme angsten?

Har det på samme måde. Dagene/ugerne/måneden op til et tandlægebesøg giver mig hjertebanken dagligt hvis tanken falder på den famøse dato.

Jeg har i en længere periode, når jeg skulle til tandlæge fået en halv stesolid (min mor er læge, så hun sørger for at have en til mig) den tager jeg en time før jeg skal være hos tandlægen. Dette gør desværre at jeg ikke er i stand til ret meget, da det er som at blive en fisk i en bowle.. alting går meget langsomt og det er forbudt at køre bil (af gode grunde) men det får mig til at slappe nok af til at blive liggende i stolen og ikke løbe min vej (ja tænk sig i en alder af 32 tsk) Jeg græder stadigvæk, men jeg er slet ikke nær min voldsomme angst som uden. Når jeg er færdig hos tandlægen, er jeg ikke i stand til andet end at sove til jeg vågner igen. Så der går nemt en hel dag, derfor er jeg altid hos mine forældre den dag, så der er nogen til at tage hånd om Elias hvis jeg har ham med og manden ikke kan.

Hypnotiseres kan jeg desværre ikke, forsøgte i forbindelse med et rygestop. Jeg var slet ikke væk i forsøget og sad og tænkte på om jeg mon skulle fortælle ham at hvadend han forsøgte, så virkede det ikke for det var sådan lidt spild af penge, tid og var lidt pinlig på han vegne.. nok derfor jeg intet sagde.. nå,  nok om det. Måske det hjælper på dig, hvis du har pengene til det?

Jeg ville egentlig helst bare fuldbedøves fra top til tå og så vågne op efterfølgende. Syntes det er enormt belastende at have den underlige skræk.

Anmeld

6. december 2011

MelikkazMoar

Hasselnødden skriver:

Har det på samme måde. Dagene/ugerne/måneden op til et tandlægebesøg giver mig hjertebanken dagligt hvis tanken falder på den famøse dato.

Jeg har i en længere periode, når jeg skulle til tandlæge fået en halv stesolid (min mor er læge, så hun sørger for at have en til mig) den tager jeg en time før jeg skal være hos tandlægen. Dette gør desværre at jeg ikke er i stand til ret meget, da det er som at blive en fisk i en bowle.. alting går meget langsomt og det er forbudt at køre bil (af gode grunde) men det får mig til at slappe nok af til at blive liggende i stolen og ikke løbe min vej (ja tænk sig i en alder af 32 tsk) Jeg græder stadigvæk, men jeg er slet ikke nær min voldsomme angst som uden. Når jeg er færdig hos tandlægen, er jeg ikke i stand til andet end at sove til jeg vågner igen. Så der går nemt en hel dag, derfor er jeg altid hos mine forældre den dag, så der er nogen til at tage hånd om Elias hvis jeg har ham med og manden ikke kan.

Hypnotiseres kan jeg desværre ikke, forsøgte i forbindelse med et rygestop. Jeg var slet ikke væk i forsøget og sad og tænkte på om jeg mon skulle fortælle ham at hvadend han forsøgte, så virkede det ikke for det var sådan lidt spild af penge, tid og var lidt pinlig på han vegne.. nok derfor jeg intet sagde.. nå,  nok om det. Måske det hjælper på dig, hvis du har pengene til det?

Jeg ville egentlig helst bare fuldbedøves fra top til tå og så vågne op efterfølgende. Syntes det er enormt belastende at have den underlige skræk.

jeg ville også syndes om fuld bedøvelse men det fås ikke hos min tandlæge..

jeg synes bare det er underligt jeg kan være så bange for tandlægerne.. jeg er tattoveret over store dele af kroppen.. og har haft 13 piercinger i.. jeg har aldrig fået lavet noget hos en tandlæge.. så det undre mig virkelig at jeg kan være så bange ..

Anmeld

6. december 2011

Hasselnødden

MelikkazMoar skriver:

jeg ville også syndes om fuld bedøvelse men det fås ikke hos min tandlæge..

jeg synes bare det er underligt jeg kan være så bange for tandlægerne.. jeg er tattoveret over store dele af kroppen.. og har haft 13 piercinger i.. jeg har aldrig fået lavet noget hos en tandlæge.. så det undre mig virkelig at jeg kan være så bange ..

Ja egentligt...  man skulle jo mene du havde fået din del af .. ja *løb lige tør for ord* Overspringshandler bare lige nu af ren træthed og frustration over BA.. suk.

Jeg er tilmed også skrækslagen for nåle, så der gentager proceduren sig - embla og en halv stesolid.

Anmeld

6. december 2011

MelikkazMoar

Hasselnødden skriver:

Ja egentligt...  man skulle jo mene du havde fået din del af .. ja *løb lige tør for ord* Overspringshandler bare lige nu af ren træthed og frustration over BA.. suk.

Jeg er tilmed også skrækslagen for nåle, så der gentager proceduren sig - embla og en halv stesolid.

ja.. jeg synes hvertfald det er underligt jeg kan have det sådan..

Anmeld

6. december 2011

Kindfed

chael skriver:

Jeg får beroligende piller.

Det gør jeg også, og det gør netop, at jeg bliver mindre bange for hver gang. Dog ikke i en grad, hvor jeg kan undvære dem, men de gør, at jeg kommer afsted og ikke hulker mig igennem det hele (som jeg gør, når jeg får dårlige nyheder til det halvårlige tjek).

Jeg skal faktisk have lavet to gamle amalgamfyldninger om til plast på torsdag og har derfor fået to tabletter af min tandlæge. De hænger på min tavle og trøster mig lidt allerede nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.