MelikkazMoar skriver:
hej piger.. jeg er så uheldig at lide af tandlæge skræk.. i en meget vild grad .. jeg græder og ryser fra jeg begynder at gå op at trappen, jeg kommer altid 5 min efter aftalt tid, for at undgå jeg ikke skal sidde og vente.. jeg er i oanik hver eneste gang..
nu er det sådan at jeg idag skal til tandlægen, da mine visdomstænder laver ballade og jeg har levet på smertestillende hele weekenden..
men jeg tør bare ikke ! det gør sååå ondt , og jeg er jo nød til det ..
har i nogle gode råd? -til hvad jeg kan gøre for at dulme angsten?
Har det på samme måde. Dagene/ugerne/måneden op til et tandlægebesøg giver mig hjertebanken dagligt hvis tanken falder på den famøse dato.
Jeg har i en længere periode, når jeg skulle til tandlæge fået en halv stesolid (min mor er læge, så hun sørger for at have en til mig) den tager jeg en time før jeg skal være hos tandlægen. Dette gør desværre at jeg ikke er i stand til ret meget, da det er som at blive en fisk i en bowle.. alting går meget langsomt og det er forbudt at køre bil (af gode grunde) men det får mig til at slappe nok af til at blive liggende i stolen og ikke løbe min vej (ja tænk sig i en alder af 32 tsk) Jeg græder stadigvæk, men jeg er slet ikke nær min voldsomme angst som uden. Når jeg er færdig hos tandlægen, er jeg ikke i stand til andet end at sove til jeg vågner igen. Så der går nemt en hel dag, derfor er jeg altid hos mine forældre den dag, så der er nogen til at tage hånd om Elias hvis jeg har ham med og manden ikke kan.
Hypnotiseres kan jeg desværre ikke, forsøgte i forbindelse med et rygestop. Jeg var slet ikke væk i forsøget og sad og tænkte på om jeg mon skulle fortælle ham at hvadend han forsøgte, så virkede det ikke for det var sådan lidt spild af penge, tid og var lidt pinlig på han vegne.. nok derfor jeg intet sagde.. nå, nok om det. Måske det hjælper på dig, hvis du har pengene til det?
Jeg ville egentlig helst bare fuldbedøves fra top til tå og så vågne op efterfølgende. Syntes det er enormt belastende at have den underlige skræk.
Anmeld