Gæstedp - en vildt fremmed!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

797 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. december 2011

Bare mig..

Min datter var for første gang i gæstedp i stedet for gæstehuset i onsdags og torsdags. Jeg skulle afleverer hende i legestuen hvor gæstedpmovivar. Da jeg kommer slår det mig at min datter plejer at være der om fredagen med den faste dp. 

Jeg spørg så om gæstedpmor har set min datter før, og det viser sig at min datter aldrig har set nogen af de voksne eller børnene før.

Jeg bliver temmelig rystet over at jeg skal efterlade min datter ved en vildt fremmed person som hverken min datter eller jeg har set før.

Min datter skreg i vilden sky, men jeg skulle jo gå for at komme på job 

Jeg ringer så til min dagplejekobsulent for at hører om det virkelig kunne passe, efter en længere samtale, får jeg at vise at jeg er flabet og uforskammet

Hvad siger i? Hvad ville i have gjort? Overvejer at få hende i vuggestue i håb om aldrig at opleve det igen. Men kan jo godt lide min faste dpmor!??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

morethanperfect

Nicolinesmor170510 skriver:

Min datter var for første gang i gæstedp i stedet for gæstehuset i onsdags og torsdags. Jeg skulle afleverer hende i legestuen hvor gæstedpmovivar. Da jeg kommer slår det mig at min datter plejer at være der om fredagen med den faste dp. 

Jeg spørg så om gæstedpmor har set min datter før, og det viser sig at min datter aldrig har set nogen af de voksne eller børnene før.

Jeg bliver temmelig rystet over at jeg skal efterlade min datter ved en vildt fremmed person som hverken min datter eller jeg har set før.

Jeg ringer så til min dagplejekobsulent for at hører om det virkelig kunne passe, efter en længere samtale, får jeg at vise at jeg er flabet og uforskammet

Hvad siger i? Hvad ville i have gjort? Overvejer at få hende i vuggestue i håb om aldrig at opleve det igen. Men kan jo godt lide min faste dpmor!??

Åhh det lyder godt nok ikke særlig sjovt

Du er IKKE flabet ! Jeg ville har gjort det samme .

Men tænker , det er vel ikke noget som sker tit ? For så ville jeg nok overveje at finde en vuggestue . 

Anmeld

4. december 2011

Bare mig..

morethanperfect skriver:

Åhh det lyder godt nok ikke særlig sjovt

Du er IKKE flabet ! Jeg ville har gjort det samme .

Men tænker , det er vel ikke noget som sker tit ? For så ville jeg nok overveje at finde en vuggestue . 

Ved faktisk ikke om det sker tit for jeg har fået hende passet af mine bedsteforældre hvis min dpmor var syg. 

Denne gang var det bare ikke en mulighed. Frygter da bare at blive ringet op eb dag at hun igen skal afsted :/ 

Anmeld

4. december 2011

morethanperfect

Ved faktisk ikke om det sker tit for jeg har fået hende passet af mine bedsteforældre hvis min dpmor var syg. 

Denne gang var det bare ikke en mulighed. Frygter da bare at blive ringet op eb dag at hun igen skal afsted :/ 

Hmm ja , det kan jeg godt forstå .. Den er svær , for ved ikke selv hvad jeg ville ha gjort 

Anmeld

4. december 2011

DK

Sådan er det vist desværre. Jeg har en veninde hvis søn har været i gæstedp 19 gange på 1 år og 3 mdr. Og hos 5 forskellige gæstedp!

Derfor går vores dreng i VS. Så er der i det mindste kendte omgivelser og børn og voksne, selv om en eller to skulle være syge.

Anmeld

5. december 2011

Leneur

DK skriver:

Sådan er det vist desværre. Jeg har en veninde hvis søn har været i gæstedp 19 gange på 1 år og 3 mdr. Og hos 5 forskellige gæstedp!

Derfor går vores dreng i VS. Så er der i det mindste kendte omgivelser og børn og voksne, selv om en eller to skulle være syge.

Også derfor jeg helst ville have haft Silje i vs men der var desværre for lang ventetid. Dagplejemoren er så heldigvis en super dygtig, stille og rolig person, der er den helt rigtige til min datter.

Jeg har så både Silje's mormor og bonusmormor der vil være ellevilde for at passe og hygge om hende, når hun er syg, så har heldigvis ikke det problem.

Anmeld

5. december 2011

chael

Derfor jeg aldrig skal have mine unger i DP.

Det er ikke holdbart i længden at aflevere dem hos vildt fremmede.

Jeg er SÅ glad for vuggestue og vælger aldrig dagpleje igen.

Til det skal det lige nævnes, at vores DP til vores ældste, var en super DP. Og vi var fuldt ud tilfredse.

Men hun blev syg og min datter blev derfor kastebold i kommunens sære ide, på at omplacere hende. Og jeg ringede mange gange på kommunen for at få en afklaring.

Aldrig om jeg skal opleve det igen.

Så hvis du kan, så kan jeg kun anbefale en vuggestue.

*Camilla

Anmeld

5. december 2011

chael

DK skriver:

Woush... Det er vildt!! Det havde jeg seriøst ikke accepteret!!

Man må da ikke håbe barnet bliver alt for forvirret og ked af det. Ingen børn har godt af at blive kastet sådan rundt!!

*Camilla

Anmeld

5. december 2011

oerbaek

Jeg har prøvet det sammen med min ene dreng... 

vi blev ringet op om morgenen og fik at vide at vores dagpleje var syg og han skulle i gæstepleje men vores faste gæstepleje var optaget så vi skulle derfor til en vildt fremmed (vi har ikke gæstedagplejehus her i byen) og da jeg så afleverede ham hos den her dagpleje mor er det første hun siger til mig: hvad er det kommunen har rodet os ud i... det var ikke lige den fedeste velkomst at få kl 6,30 om morgenen og stå og skulle på arbejde, jeg var helt tudefærdig da jeg forlod min lille guldklump hos den vildt fremmed dame.... jeg var lige ved at vende om og tage ham med på arbejde. men han overlevede dagen og det gjorde jeg også og han har aldrig været ved hende igen... 

Anmeld

5. december 2011

trunte89

Sådan er det desværre med dp. På halvandet år var min datter hos 8 forskellige dper. 3 forskellige faste, og resten div. Gæstedpere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.