Redaktion skriver:
Tusind tak for jeres svar.
Andre, der har dårlige erfaringer?
Mvh
Karoline
Da jeg havde født på Herlev Hospital, fik vi af vide efter fødslen at det ikke var sikkert at min kæreste kunne få lov at blive os sove. For der var nok ikke plads. Da vi så bliver kørt op får vi af vide at vi nok kommer til at ligge på gangen. Heldigvis for os, er der en mor der vælger at tage hjem om aften og vi får en plads. Jeg fødte (uden smertestillende) kl. 19 og blev kørt op på stuen kl 22 og først kl 4 om morgenen blev jeg tilbudt lidt smertestillende. Min kæreste fik hverken tilbudt hovedpude, dyne eller bare et lille tæppe at tage over sig om natten. Da han spurgte efter en hovedpude, fik han af vide at han bare kunne tage en af de snavsede/blodige fra en af sengene på gangen.
Næste formiddag ville min kæreste tage hjem og tage et bad og hente nogle ting op på vejen bad jeg ham kigge efter om der var noget morgenmad til mig. Da han spurgte efter det, ved 10-11 tiden, fik han af vide at det var klokken 8 (eller 9, kan ikke lige huske det). Men vi havde ikke fået noget af vide.
Jeg bebrejder ikke personalet overhovedet. Men det er resultatet af besparelser alle vegne. Jeg er sikker på at personalet gør alt hvad de kan (oftest), for at gøre det så godt som muligt.
Og i situationen med smertestillende og morgenmaden, kunne vi jo selv have spurgt, men jeg er meget ydmyg og bryder mig ikke om at være til besvær.
Da vi ville tage hjem dagen efter fødslen, fik vi af vide at vi lige skulle vente, så ville der komme en og se om vi havde styr på amningen. Der kom ikke nogen. Efter to timer blev vi trætte af at vente, og vi havde spurgt om de havde glemt os, så der bad vi om at blive udskrevet. Hende der udskrev os, spurgte om vi havde fået den ene og den anden pjece og den ene og den anden info, men ingenting havde vi fået eller fået af vide. Og det kunne vi jo ikke spørge om, da vi ikke var klar over at det eksisterede. Vi fik så til gengæld en stor undskyldning og hun forklarede os at der havde været ekstraordinært travlt og derfor havde det været så hektisk.
Som sagt, så bebrejder jeg overhovedet ikke personalet og det er på ingen måde et angreb på dem. Og det er første gang jeg egentlig fortæller det her. Jeg er ikke en der brokker mig ret meget. Jeg er generelt meget taknemmelig for den hjælp man kan få.