Besparelser for gravide og nybagte mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. december 2011

kaba

Hej alle mødre

Jeg er ved at skrive en artikel om, hvordan besparelser i det offentlige påvirker gravide og nybagte mødre.

Derfor vil jeg rigtig gerne høre fra jer mødre. For eksempel hvis du har oplevet, at du ikke følte dig tryg under graviditeten på grund af for få konsultationer eller skiftende jordemødre. Hvis du ikke fik den støtte under fødslen, du havde brug for. Hvis du blev sendt for hurtigt hjem efter fødslen. Hvis du ikke fik tilstrækkelig ammevejledning. Hvis du har søgt hjælp hos et privat tilbud, for eksempel hos privatpraktiserende jordemoder eller sundhedsplejerske.

I det hele taget, hvis du ikke har fået den støtte og vejledning, du havde behov for.

Jeg håber at høre fra dig.

Mvh

Karoline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

-Sigrid-

Redaktion skriver:

Hej alle mødre

Jeg er ved at skrive en artikel om, hvordan besparelser i det offentlige påvirker gravide og nybagte mødre.

Derfor vil jeg rigtig gerne høre fra jer mødre. For eksempel hvis du har oplevet, at du ikke følte dig tryg under graviditeten på grund af for få konsultationer eller skiftende jordemødre. Hvis du ikke fik den støtte under fødslen, du havde brug for. Hvis du blev sendt for hurtigt hjem efter fødslen. Hvis du ikke fik tilstrækkelig ammevejledning. Hvis du har søgt hjælp hos et privat tilbud, for eksempel hos privatpraktiserende jordemoder eller sundhedsplejerske.

I det hele taget, hvis du ikke har fået den støtte og vejledning, du havde behov for.

Mvh

Karoline

Jeg ved godt det ikke var det svar du var udeefter, men jeg vil (som nok den gruppe af de svage-gravide (ung)) sige at jeg har fået al den støtte jeg føler jeg har brug for, og mere til, de har haft overskud at hjælpe mig med at få en praktikplads i en vuggestue, ekstra jordemoderbesøg, scanninger og sundhedsplejerske - jeg ved ikke hvordan det er med de "normale" gravide (23+) - men jeg har som 17årig og dermed "svag" slet ikke kunne mærke besparelserne 

Anmeld

3. december 2011

Toshiba

Redaktion skriver:

Hej alle mødre

Mvh

Karoline

er det kun hvis man er utilfreds??

Anmeld

3. december 2011

Toshiba

Redaktion skriver:

Hej alle mødre

Mvh

Karoline

var YDERST tilfreds med mit forløb.... men har en pskykisk lidelse så går ikke ind under "normalen"..

jeg fik ekstra jordmoder besøg - hvor ALLE besøg varede 1 time..

Fik tilbudt at blive 4 dage på sygehuset efter fødsel - til trods for jeg var 2. gangs fødende. (blev kun 12 timer)

Fik sundhedsplejerske i hjemmet inden fødslen til snak

Syntes det var flot som de "satte ind" for at alt skulle være roligt og trygt - men ved ikke om det var fordi jeg droppede alt medicin

Anmeld

3. december 2011

heje

I kbh kommune er der ikke besøg fra SP fra barnet er 5 uger til det er 9 måneder. Selvom jeg er 3. gangs mor synes jeg, dette er længe uden vejledning, især fordi der jo sker SÅ meget med de små pus i denne periode, og selvom man har prøvet det hele før, så er alle børn jo forskellige, og der er forskellige "problemer" ved hvert barn og derved forskellige ting man har behov for at diskutere.

Man kan så tage til Åben hus en gang om ugen, trække et nummer og tale med en SP mens en kø af andre mødre og børn står og venter på det bliver deres tur til en samtale. Det er måske ikke alt man har lyst til at diskutere med en SP i et åben forum, så jeg tror der er mange ting der så bare ikke bliver taget hånd om. Synes det er en enorm forringelse.......

Anmeld

4. december 2011

kaba

Tusind tak for jeres svar.

Andre, der har dårlige erfaringer?

Mvh

Karoline

Anmeld

4. december 2011

Mor010711

Redaktion skriver:

Tusind tak for jeres svar.

Andre, der har dårlige erfaringer?

Mvh

Karoline

Da jeg havde født på Herlev Hospital, fik vi af vide efter fødslen at det ikke var sikkert at min kæreste kunne få lov at blive os sove. For der var nok ikke plads. Da vi så bliver kørt op får vi af vide at vi nok kommer til at ligge på gangen. Heldigvis for os, er der en mor der vælger at tage hjem om aften og vi får en plads. Jeg fødte (uden smertestillende) kl. 19 og blev kørt op på stuen kl 22 og først kl 4 om morgenen blev jeg tilbudt lidt smertestillende. Min kæreste fik hverken tilbudt hovedpude, dyne eller bare et lille tæppe at tage over sig om natten. Da han spurgte efter en hovedpude, fik han af vide at han bare kunne tage en af de snavsede/blodige fra en af sengene på gangen. 

Næste formiddag ville min kæreste tage hjem og tage et bad og hente nogle ting op på vejen bad jeg ham kigge efter om der var noget morgenmad til mig. Da han spurgte efter det, ved 10-11 tiden, fik han af vide at det var klokken 8 (eller 9, kan ikke lige huske det). Men vi havde ikke fået noget af vide. 

Jeg bebrejder ikke personalet overhovedet. Men det er resultatet af besparelser alle vegne. Jeg er sikker på at personalet gør alt hvad de kan (oftest), for at gøre det så godt som muligt. 

Og i situationen med smertestillende og morgenmaden, kunne vi jo selv have spurgt, men jeg er meget ydmyg og bryder mig ikke om at være til besvær. 

Da vi ville tage hjem dagen efter fødslen, fik vi af vide at vi lige skulle vente, så ville der komme en og se om vi havde styr på amningen. Der kom ikke nogen. Efter to timer blev vi trætte af at vente, og vi havde spurgt om de havde glemt os, så der bad vi om at blive udskrevet. Hende der udskrev os, spurgte om vi havde fået den ene og den anden pjece og den ene og den anden info, men ingenting havde vi fået eller fået af vide. Og det kunne vi jo ikke spørge om, da vi ikke var klar over at det eksisterede.  Vi fik så til gengæld en stor undskyldning og hun forklarede os at der havde været ekstraordinært travlt og derfor havde det været så hektisk. 

Som sagt, så bebrejder jeg overhovedet ikke personalet og det er på ingen måde et angreb på dem. Og det er første gang jeg egentlig fortæller det her. Jeg er ikke en der brokker mig ret meget. Jeg er generelt meget taknemmelig for den hjælp man kan få. 

Anmeld

4. december 2011

Mor010711

Til gengæld har jeg været meget glad for jordemoder og SP-besøgene.  Pga. flytning til ny kommune var der gået kludder i hvilken SP der skulle komme til mig og hende fra min gamle kommune tilbød at komme, på trods af at det ikke var der jeg hørte til. Det er jeg meget taknemmelig for 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.