Navngivning med efterfølgende dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.305 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. december 2011

Morgensol

Vi står i den situation at vi er nødt til at navngive Alberte og så få hende døbt senere. Både pga tidsnød og af økonomiske årsager. 

Er der nogen af jer der har gjort det på den måde?

Snakker man med kirken først eller navngiver man bare og gør det senere eller hvordan foregår det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

lycly

Bertemor skriver:

Vi står i den situation at vi er nødt til at navngive Alberte og så få hende døbt senere. Både pga tidsnød og af økonomiske årsager. 

Snakker man med kirken først eller navngiver man bare og gør det senere eller hvordan foregår det?

Jeg ville snakke med kirken og høre hvordan og hvorledes og forklare præsten jeres situation. Jeg er sikker på at I sagtens kan få jeres barn døbt alligevel. Dåben handler jo ligeså meget om, at byde barnet velkommen i den kristne tro, og voksne kan jo også blive døbt, og de er jo navngivet for mange år siden

Anmeld

3. december 2011

Morgensol

LunaLykke skriver:

Jeg ville snakke med kirken og høre hvordan og hvorledes og forklare præsten jeres situation. Jeg er sikker på at I sagtens kan få jeres barn døbt alligevel. Dåben handler jo ligeså meget om, at byde barnet velkommen i den kristne tro, og voksne kan jo også blive døbt, og de er jo navngivet for mange år siden

Jeg er selv først døbt da jeg skulle konfirmeres, så ved det kan lade sig gøre 

Det var mere det med om man sku tale med kirken og præsten først eller hvordan.. Men det tror jeg at vi vil gøre. 

Tak for svar. 

Anmeld

3. december 2011

Jeia

Bertemor skriver:

Begge mine er navngivet først og døbt efterfølgende, fordi vi ville have at de skulle døbes på Færøerne. For at få det hele til at passe sammen, var de over 6 mdr da de blev døbt. Vi snakkede ikke med kirken først, navngav dem bare. Det var slet ikke noget problem at få dem døbt efterfølgende

Anmeld

3. december 2011

Kit

Ingen problemer.

Vores Alberte  blev navngivet efter 4 uger, da vi skulle have pas til hende inden en ferie. Hun blev døbt da hun var 2 måneder.

Anmeld

3. december 2011

Toshiba

Bertemor skriver:

jeg navngav og så døbte..

jeg udfyldte bare på nettet hvad hun hed.. og så var hun navngivet - og fik papirer på det..

bagefter døbte jeg som normalt

Anmeld

4. december 2011

pernille.23

vi fik også navngivet mille, da hun var 1 måned, da vi skulle rejse og døbt da hun var 4 måneder. vi udfyldte også bare en blanket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.