min lille prinsesse er syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.125 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. december 2011

Frøken J.

Lille Rose er syg. Noget særligt jeg skal være obs på? Tror det er forkølelse. Hun hoster jævnligt og lyder lidt snottet. Ingen feber. Men hun virker mat og sover meget - det er vel ok hun sover en masse, hvis jeg vækker hende hver 3. Time og ammer, så jeg sørger for hun får væske i sig, ikke? Eller er det skidt hun sover så meget? Hun er jo sløj...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

serinasmor

du er jo selv træt når du er syg ... så det er oki ..

så længe du husker at hun får væske i sig ..

vær opmærksom på øjenkontakt ... hvis du ikke kan få det ved næste amningstid ville jeg ringe til vagtlægen..

læg et par telefonbøger (eller andet der passer med ca 5 cm i højden)under hovedenden .. det letter hende i at trække vejret fordi næsen ikke stopper så nemt til ..

brugt spidsen af en stofble til at klare næserens .. og dryp gerne modermælk i næsen hvis den er stoppet .. det løsner slimen ..

hvis hun gylper en gul klat op så bliv ikke bange .. det er bare slim

god bedring

Anmeld

3. december 2011

banditten2011

Frøken J. skriver:

Lille Rose er syg. Noget særligt jeg skal være obs på? Tror det er forkølelse. Hun hoster jævnligt og lyder lidt snottet. Ingen feber. Men hun virker mat og sover meget - det er vel ok hun sover en masse, hvis jeg vækker hende hver 3. Time og ammer, så jeg sørger for hun får væske i sig, ikke? Eller er det skidt hun sover så meget? Hun er jo sløj...

Min sp anbefaldede mig at købe saltvand til deres næse.. hun sagde du må for guds skyld ikk dryppe modermælk i næsen på hende sagde min sp da de kunne blive syge eller sådan noget..

men her fungere saltvandet og et næsesug

Anmeld

3. december 2011

lycly

Jeg ville lade hende sove, og så give hende mad der omkring hver 3. time. Man kender det jo fra sig selv når man er syg, man vil helst ingenting. Så lad hende sove og sørg for at hun får væske (mad). Og hold øje med temperaturen. Hvis hun får feber, er det vigtigt at tage lidt tøj af hende, så hun ikke bliver for varm.

God bedring med prinsessen! 

Anmeld

3. december 2011

Frøken J.

serinasmor skriver:

du er jo selv træt når du er syg ... så det er oki ..

så længe du husker at hun får væske i sig ..

vær opmærksom på øjenkontakt ... hvis du ikke kan få det ved næste amningstid ville jeg ringe til vagtlægen..

læg et par telefonbøger (eller andet der passer med ca 5 cm i højden)under hovedenden .. det letter hende i at trække vejret fordi næsen ikke stopper så nemt til ..

brugt spidsen af en stofble til at klare næserens .. og dryp gerne modermælk i næsen hvis den er stoppet .. det løsner slimen ..

hvis hun gylper en gul klat op så bliv ikke bange .. det er bare slim

god bedring

Tak for alle de gode råd! man er jo lidt på bar bund når det er første gang barnet er syg Den med modermælk i næsen kendte jeg, den virker super godt!

Anmeld

3. december 2011

Caroline86

du skal lige være lidt obs på om det er en kold lungebetændelse hun har fanget sig... det er der rigtigt meget af! Jeg ville nok lige runde lægen og få dem til at lytte på hendes lunger

god bedring

Anmeld

3. december 2011

chael

Frøken J. skriver:

Bare bleerne er våde og hun spiser.

Prøv evt med saltvand i hendes næse.

Her har Theo også haft en ordentlig omgang, dog MED feber, så det kostede en tur på børneafdelingen og en åben indlæggelse

Men ham spiste og var til at få kontakt til. Han var bare skidt og havde ondt.

*Camilla

Anmeld

6. december 2011

bobbles

Frøken J. skriver:

tag noget under hovedet så hun kommer højt oppe at lægge. og er næsten stoppet så prøv med saltvands dråber et par dråber i hvert næse bor så nyser hun det hele op  og kan derved trække vejret bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.