Nogle med forstand på chokolade ? (billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.724 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. december 2011

Maja_4000

.. Som kan fortælle mig hvad der er gået galt her ?

Jeg har prøvet at lave fyldte chokolader .. Men som det kan ses , er chokoladen blevet hvid på nogle af dem .. Det er samme "portion" chokolade , og de er lavet samtidigt .. Dog er hjerterne lavet i en silikoneform og firkanterne er lavet i en plastikform .. Er det derfor ?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

M (:

Maja_4000 skriver:

Jeg har prøvet at lave fyldte chokolader .. Men som det kan ses , er chokoladen blevet hvid på nogle af dem .. Det er samme "portion" chokolade , og de er lavet samtidigt .. Dog er hjerterne lavet i en silikoneform og firkanterne er lavet i en plastikform .. Er det derfor ?

Hm, kan silikoneformene have været lidt fugtige? Chokolade bliver hvid, hvis den kommer i kontakt med vand..

Anmeld

3. december 2011

delimus

Maja_4000 skriver:

Hmm ved bare at man skal have styr på temperaturerne, når man har gang i chokoladen, så det ligner lidt noget der, der kunne være gået galt 

Anmeld

3. december 2011

Maja_4000

M (: skriver:

Hm, kan silikoneformene have været lidt fugtige? Chokolade bliver hvid, hvis den kommer i kontakt med vand..

Tørte dem af med køkkenrulle inden , så synes ikke rigtigt det kan være det .. Men det kan da godt være 

Anmeld

3. december 2011

Maja_4000

delimus skriver:

Hmm ved bare at man skal have styr på temperaturerne, når man har gang i chokoladen, så det ligner lidt noget der, der kunne være gået galt 

Jamen alt det andet jeg har lavet er ikke blevet hvidt

Anmeld

3. december 2011

skønneunger

Maja_4000 skriver:

Jamen alt det andet jeg har lavet er ikke blevet hvidt

aner det ikke, men de ser da gode ud og du siger da bare de skal se sådan ud altså hvis smagen er god

Anmeld

3. december 2011

Maja_4000

skønneunger skriver:

aner det ikke, men de ser da gode ud og du siger da bare de skal se sådan ud altså hvis smagen er god

Der er "bare" marcipan i Og i de firkantede er der smeltet skildpadde :b

Tror mine forældre får dem .. De skal være babysittere i aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.