Ægdoner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. december 2011

AnneH

Har hørt at vores regering ønsker at lave loven om vedr. ægdoner og det skal være muligt at doner til sin søster eller veninde. De håber det vil være med til ventetiden kommer ned.

Jeg har selv gået med tanken om at melde mig som ægdoner når jeg engang er kommet om på den anden siden af denne graviditet. Jeg så på skejbys hjemmeside at de ikke tager flere par ind i øjeblikket, hvor de skal bruge doneræg, da ventelisten er så lang og der er vente tid på op til tre år. Puha.. og syntes at vi ventede længe.

Hvad synes du om forslaget??

Jeg synes det er en rigtig god ide. Min søster sagde til mig da vi begyndte i behandling at hvis det var nødvendigt, så ville hun gerne donere æg til os. Men det var ikke nødvendigt, eller muligt.

Ville du give eller tage imod æg fra din søster eller veninde??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

M (:

Hvis det bliver nødvendigt vil jeg gerne donere/tage imod æg fra min søster.

Har selvfølgelig overvejelser om, at det så ikke bliver "mit barn", men igen, det er jo bare et æg, som ellers ikke ville være blevet (og hvis det var fra en anonym donor ville det jo heller ikke "være mit".. Fordelen ved en donor inden for familien ville jo være, at det trodsalt ville have de samme gener som mig, og derved ville man formentlig kunne se flere ligheder end hvis det var et "fremmed æg".) 

Og hvor tæt et forhold har man egentlig til sine æg, når det kommer til stykket? Hvis alternativet er, at man aldrig kunne blive mor, kunne jeg nok leve med det.. Og det er jo ikke donoren, som samtidig skal bære barnet under sit hjerte - så det man vil jo alligevel få moderfølelsen..

Jeg tror også, at jeg ville være rugemor for min søster, hvis det blev aktuelt (selvom det vist heller ikke er lovligt, eller det du spurgte om )..

Anmeld

3. december 2011

Corn

hverken soester eller jeg hsr problemer med fertiliteten, men kunne ikke se mig selv tage imod aeg fra andre... men jeg saa ogsaa altid haft en stor droem om at adoptere...

Anmeld

3. december 2011

Cookiemonsteret

ja selvfølgelig hvis hun havde brug for det   og jeg er donor i forvejen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.