klipning af baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.286 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. december 2011

NinaNymannMadsen

hvornår må en baby blive klippet første gang.?
Anne Louise er næsten 2 måneder og har så langt hår at hendes pandehår snart går ned i øjnene på hende. hvornår er det okay at få hende klippet, er ikk tryg ved at skulle gøre det selv da jeg er bange for at klippe det skævt nemlig. og det vil jo bare ødelægge hendes fine hår.

men som i kan se på billedet så er hendes pandehår hvertfald meget langt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

Corn

NNM skriver:

Anne Louise er næsten 2 måneder og har så langt hår at hendes pandehår snart går ned i øjnene på hende. hvornår er det okay at få hende klippet, er ikk tryg ved at skulle gøre det selv da jeg er bange for at klippe det skævt nemlig. og det vil jo bare ødelægge hendes fine hår.

Jeg plejer at klippe mine når de trænger... Så klip det, hvis det er for langt. Det vokser jo ud igen

Og der er vist ikke nogen regler for hvornår...

I nogle samfund klipper man alt håret af de spæde børn og donere hårets vægt i guld til de fattige...

Anmeld

3. december 2011

NinaNymannMadsen

Corn skriver:

Jeg plejer at klippe mine når de trænger... Så klip det, hvis det er for langt. Det vokser jo ud igen

Og der er vist ikke nogen regler for hvornår...

I nogle samfund klipper man alt håret af de spæde børn og donere hårets vægt i guld til de fattige...

okay. hun trænger hvertfald snart til at få klippet pandehåret så det ikk går ned i hendes øjne.

Anmeld

3. december 2011

Corn

Så klip det wwwww Hvis du forstår hvad jeg mener... Så kan det ikke ses hvis det er lidt skævt og det ser heller ikke så nyklippet ud

Anmeld

3. december 2011

NinaNymannMadsen

Corn skriver:

Så klip det wwwww Hvis du forstår hvad jeg mener... Så kan det ikke ses hvis det er lidt skævt og det ser heller ikke så nyklippet ud

vil prøve.

Anmeld

3. december 2011

serinasmor

klip hende når du føler for det

serina blev klippet første gang da hun var 3½-4 mdr .. men der havde vi også ventet for længe fordi vi ikke rigtigt turde ..

et godt trik til pandehår (når de er så små og det godt må se tilfældigt ud) saml det i en tot som du holder lodret midt for panden mellem venstre hånds pege og langefinger .. klip lodret med højre hånd .. (øhhh oversæt lige selv til liggende/skråstol når nu hun ikke er ældre) klip kun 2 cm så hun ikke  ender med hele panden fri ..

det vokser ud igen hvis du laver en fejl

god fornøjelse

Anmeld

3. december 2011

banditten2011

NNM skriver:

min lille dreng på 2 uger har lige så langt hår så han ska snart klippes..

nu er jeg selv frisør så jeg kaster mig jo bar over det

men få hende klippet når du syntes det ska være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.