Så kom vi til den væreste tid på døget..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2011

Maja_4000

Caroline er godt nok "kun" 11 måneder .. Men hvis vi ligger hende før hun er træt nok , går hun amok Hvis vi venter til hun gnider øjne osv. , falder hun i søvn ligeså snart hun bliver lagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2011

Nessie

Nadia&Daniel skriver:

http://www.e-pages.dk/foa/188/6

Her står det med timerne..

Vist hun kommer senere i seng, kan hun ikke komme op om morgen.. Og vil helst ikke vække hende, for at få hende op i vuggestue..

Meget sjovt at se det skema, Daniel kommer i seng kl 20, sover som regel omkring 20.30, og vågner ved 6-6.30 tiden, og sover til middag i 2-2 1/2 time, så han få da ikke helt de timer de anbefaler, men det er det der fungerer for ham

Anmeld

2. december 2011

trunte24

Nadia&Daniel skriver:

Hader når klokken slår 18.45/19 stykker i det lille hjem.. Laura's sengetid.. Det er en KAMP hver aften, hvor Laura virkelig prøver mig af.. Ofte ender det med at hun græder meget og mor her græder meget indvending.. Har forsøgte så mange ting nu, og alligevel når hun at gør mig som ked og fortvivlet på min rolle som mor.. De sidste par dage har været en laaaang kamp, lige så snart jeg før træk til at putte hende i tremmesengen, skriger hun og vil kun være hos mig.. Hun vil heller ikke putte i vores seng, så tror hun bare, at hun skal mosle rundt og sidde op.. Når hun så endelig falder i søvn, så vågner hun kl. 22.30/23 - og VIL hun sove i vores seng..

Bare lige et øv-indlæg fra en træt mor..

P.s. håber dog på at hun er faldt til ro inde i sengen nu..

Uhhh jeg kender det alt for godt. Viggo har aldrig sovet god eller meget og så gør man dumme ting for den mindste søvns skyld

ca. halvdelen af hans liv er han blevet puttet i egen seng, men sover som regl kun mellem 45-90 min før han vågner og er dybt ulykkelig. Her har vi også taget ham ind i vores seng da vi følte det som den eneste løsning for at han ville sove. Men i ca. 1 måned har det været stor slemt med ham. Han ville ikke puttes med mindre det var i min seng og jeg eller hans far lå ved siden af. Han vågnede mange gange hver aften, hvor vi igen måtte lægge os til han sove tungt. Envidere vågnede han også 2-5 gange pr nat efter jeg var gået i seng, men fald dog hurtigt i søvn igen hvis han lige fik en hånd på maven

I mandags besluttede jeg, at dette skulle slutte nu. Jeg var træt af at spilde mine aftener med at være bange for hvornår han nu vågnede igen, så jeg igen måtte tilbringe 20 min i sengen + at jeg trænger til noget sammenhængende søvn!

Jeg har brugt den der metode(kan ikke huske hvad den hedder) hvor man putter barnet og går ud. Græder barnet venter man 1 min med at gå ind, og gør så igen det samme. Ligger dynen på og sider godnat og går. barnet græder stadig men nu venter man 3 min med at gå ind. Det samme gentager sig men næste gang venter man 5 min og det er det antal min man fortsætter med indtil banet sover. Hvis barnet ågner igen i løbet af aftenen/natten starter man forfra,

Det er så meningen at man på dag 2 skal sætte minutterne op til 3,5,7,7,7,7 men det gjorde jeg ikke. Jeg brugte kun intevallerne fra dag 1, da jeg synes der er for længe i mellem intervallerne de andre dage.

Nå men, hvor om alting er tog det mig falktisk kun 2 dage at indføre sov igennem i egen seng. Den 3 aften/nat sov han fra han blev lagt til næste morgen, med kun en lille opvågning da jeg gik i seng og slukkede fjernsyn og lys osv. Han faldt dog i søvn igen efter jeg var inde og sige godnat og ligge dynen på ham.

den 4 aften/nat. Gik ikke helt så godt, men nu er han selvfølgelig ved at få hjørnetænder(alle 4 på en gang) og har derfor feber, så er tæmlig sikker på det er derfor han sov så uroligt i nat. Dog hold jeg fast i principperne og ventede 1 min med at gå ind og gentog så putningen og han fald i søvn alle gangene efter første gang jeg var der inde. og kom ikke ind til mig i min seng

Held og lykke med det, jeg ved det er hårdt

/ Line med Viggo på 13 måneder.

Anmeld

2. december 2011

K&S

Nadia&Daniel skriver:

Hun gør det samme når farmanden putter hende - plus han har sent fri i dag, så er alene med hende i aften..

Vist jeg ikke tager hnede over i vores seng, står hun op og skriger, og kaster alt fra sig første gang hun begyndte på det, skreg hun i en time

Vi har ikke haft problemet om aftenen, men derimod om morgenen, hvor Anton har været vågen ved 04.00 tiden - i mandags skreg han i 1½ time (hvor jeg selvfølgelig var inde hos ham og lægge ham ned m.m.), men han var så arrig, at han dirrede af raseri og smed ALT ud over sengen med en kraft, jeg aldrig har set før.

Jeg tror desværre ikke, det bliver bedre for jer, før I tager kampen og er meget konsekvente - også selvom det er nemmere at tage hende ind sengen, det er blevet en dårlig vane. I må endelig ikke "slække", når I først går i gang, for så prøver hun bare igen og igen.

Jeg snakkede med SP om vores situation i mandags og nu ligger jeg mig ind på en madras, når han vågner 1. gang om natten (der kan jeg som regel bare give sutten) men når han så vågner ved 4-tiden - så lige rejse mig op, lægge ham ned, sige "jeg ligger lige her, det er stadig nat, så du skal sove" og så ligge med ned igen - det gør vi i et forsøg på 14 dage og ser så, hvordan tingene udvikler sig.

I går morges sov han videre til klokken 05.30 og i morges var den 05.50 inden vi stop op

I Anton situation handler det højst sandsynligt om, at han drømmer om morgenen.

Anmeld

2. december 2011

Tulle28

Kender det kun alt for godt! Men hvis hun ellers normalt er nem at putte og I har en god rutine, så BARE ROLIG! Det går over igen. Vi har det sidste halve år haft perioder hvor vi fik helt ondt maven ved tanken om at skulle putte om aftenen, fordi vores datter også var umulig og vi havde så svært ved at læse hende. Var hun overtræt? For lidt træt? Var det et spørgsmål om tryghed eller prøvede hun bare grænser af? Man er jo SÅ bange for at give dem dårlige vaner (vi er ihvertfald). Jeg kan kun sige prøv dig lidt frem, hold så vidt muligt fast i rutinerne, men følg din mavefornemmelse. Hvis du føler hun er "besværlig" fordi hun er utryg, så er hun det nok også, og så lad hende putte hos dig eller hvad der nu virker. Vi har lige haft et par måneder, hvor hun først kun ville falde i søvn på min mave, så gik vi over til vi kunne putte hende i vores seng, efter nogle uger kunne jeg putte hende i hendes egen seng, men KUN hvis jeg sad ved siden af til hun faldt i søvn. Og pludselig, fra den ene dag til den anden, gik det over og vi kan nu putte hende igen uden problemer. Shiiiiit jeg har brugt mange timer på at google "vil ikke sove i sin egen seng":-D Nå, ved ikke om du kunne bruge det til noget. Min datter er forresten 20 mdr.:-)

Anmeld

2. december 2011

Tulle28

trunte24 skriver:

Uhhh jeg kender det alt for godt. Viggo har aldrig sovet god eller meget og så gør man dumme ting for den mindste søvns skyld

ca. halvdelen af hans liv er han blevet puttet i egen seng, men sover som regl kun mellem 45-90 min før han vågner og er dybt ulykkelig. Her har vi også taget ham ind i vores seng da vi følte det som den eneste løsning for at han ville sove. Men i ca. 1 måned har det været stor slemt med ham. Han ville ikke puttes med mindre det var i min seng og jeg eller hans far lå ved siden af. Han vågnede mange gange hver aften, hvor vi igen måtte lægge os til han sove tungt. Envidere vågnede han også 2-5 gange pr nat efter jeg var gået i seng, men fald dog hurtigt i søvn igen hvis han lige fik en hånd på maven

I mandags besluttede jeg, at dette skulle slutte nu. Jeg var træt af at spilde mine aftener med at være bange for hvornår han nu vågnede igen, så jeg igen måtte tilbringe 20 min i sengen + at jeg trænger til noget sammenhængende søvn!

Jeg har brugt den der metode(kan ikke huske hvad den hedder) hvor man putter barnet og går ud. Græder barnet venter man 1 min med at gå ind, og gør så igen det samme. Ligger dynen på og sider godnat og går. barnet græder stadig men nu venter man 3 min med at gå ind. Det samme gentager sig men næste gang venter man 5 min og det er det antal min man fortsætter med indtil banet sover. Hvis barnet ågner igen i løbet af aftenen/natten starter man forfra,

Det er så meningen at man på dag 2 skal sætte minutterne op til 3,5,7,7,7,7 men det gjorde jeg ikke. Jeg brugte kun intevallerne fra dag 1, da jeg synes der er for længe i mellem intervallerne de andre dage.

Nå men, hvor om alting er tog det mig falktisk kun 2 dage at indføre sov igennem i egen seng. Den 3 aften/nat sov han fra han blev lagt til næste morgen, med kun en lille opvågning da jeg gik i seng og slukkede fjernsyn og lys osv. Han faldt dog i søvn igen efter jeg var inde og sige godnat og ligge dynen på ham.

den 4 aften/nat. Gik ikke helt så godt, men nu er han selvfølgelig ved at få hjørnetænder(alle 4 på en gang) og har derfor feber, så er tæmlig sikker på det er derfor han sov så uroligt i nat. Dog hold jeg fast i principperne og ventede 1 min med at gå ind og gentog så putningen og han fald i søvn alle gangene efter første gang jeg var der inde. og kom ikke ind til mig i min seng

Held og lykke med det, jeg ved det er hårdt

/ Line med Viggo på 13 måneder.

Har I fået tjekket hans ører? Det lyder så meget som vores datter inden hun fik dræn!

Anmeld

2. december 2011

trunte24

Tulle28 skriver:

Har I fået tjekket hans ører? Det lyder så meget som vores datter inden hun fik dræn!

Vi har jo næsten lige været til 1 års undersøgelse og der var der i hvert fald ikke noget. Har før fået den tjekket da han var mindre, fordi han sov så dårligt, men var der heller ikke noget.

Det lader også til at gå bedre nu efter jeg tog kampen med ham i mandags. + han er også begyndt kun at sove 1 gang i løbet af dagen hvilket giver en middagskur på ca. 2 timer(det er helt vildi i vores verden)

Men tak for fiffet, tænk nu hvis man ikke lige havede overvejet den problematik!

Anmeld

2. december 2011

K&S

trunte24 skriver:

Vi har jo næsten lige været til 1 års undersøgelse og der var der i hvert fald ikke noget. Har før fået den tjekket da han var mindre, fordi han sov så dårligt, men var der heller ikke noget.

Det lader også til at gå bedre nu efter jeg tog kampen med ham i mandags. + han er også begyndt kun at sove 1 gang i løbet af dagen hvilket giver en middagskur på ca. 2 timer(det er helt vildi i vores verden)

Men tak for fiffet, tænk nu hvis man ikke lige havede overvejet den problematik!

Uha, hvor vi kender det med "jeg behøver ikke sove hele dagen" - vi er også glade, hvis bare Anton sover minimum 1 time til middag i dagplejen

Anmeld

2. december 2011

2babygirls

Nadia&Daniel skriver:

Hader når klokken slår 18.45/19 stykker i det lille hjem.. Laura's sengetid.. Det er en KAMP hver aften, hvor Laura virkelig prøver mig af.. Ofte ender det med at hun græder meget og mor her græder meget indvending.. Har forsøgte så mange ting nu, og alligevel når hun at gør mig som ked og fortvivlet på min rolle som mor.. De sidste par dage har været en laaaang kamp, lige så snart jeg før træk til at putte hende i tremmesengen, skriger hun og vil kun være hos mig.. Hun vil heller ikke putte i vores seng, så tror hun bare, at hun skal mosle rundt og sidde op.. Når hun så endelig falder i søvn, så vågner hun kl. 22.30/23 - og VIL hun sove i vores seng..

Bare lige et øv-indlæg fra en træt mor..

P.s. håber dog på at hun er faldt til ro inde i sengen nu..

Vi har liiiiige haft den samme periode, og det var sku piv hårdt. Nu har hun endelig forstået at det er hendes egen seng hun skal sove i, og at det ikke nytter noget at kæmpe imod.

Har sådan en lille lave lampe tingest fra Bilka som går ud efter 1 minut og ikke bliver varm som Madeleine nu bliver puttet med. Så kan hun ryste lidt med den så der er lys i rummet og så falder hun i søvn bag efter.

Håber Laura snart er ovre den dumme periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.