Nadia&Daniel skriver:
Hader når klokken slår 18.45/19 stykker i det lille hjem.. Laura's sengetid.. Det er en KAMP hver aften, hvor Laura virkelig prøver mig af.. Ofte ender det med at hun græder meget og mor her græder meget indvending.. Har forsøgte så mange ting nu, og alligevel når hun at gør mig som ked og fortvivlet på min rolle som mor.. De sidste par dage har været en laaaang kamp, lige så snart jeg før træk til at putte hende i tremmesengen, skriger hun og vil kun være hos mig.. Hun vil heller ikke putte i vores seng, så tror hun bare, at hun skal mosle rundt og sidde op.. Når hun så endelig falder i søvn, så vågner hun kl. 22.30/23 - og VIL hun sove i vores seng..
Bare lige et øv-indlæg fra en træt mor..
P.s. håber dog på at hun er faldt til ro inde i sengen nu..
Uhhh jeg kender det alt for godt. Viggo har aldrig sovet god eller meget og så gør man dumme ting for den mindste søvns skyld
ca. halvdelen af hans liv er han blevet puttet i egen seng, men sover som regl kun mellem 45-90 min før han vågner og er dybt ulykkelig. Her har vi også taget ham ind i vores seng da vi følte det som den eneste løsning for at han ville sove. Men i ca. 1 måned har det været stor slemt med ham. Han ville ikke puttes med mindre det var i min seng og jeg eller hans far lå ved siden af. Han vågnede mange gange hver aften, hvor vi igen måtte lægge os til han sove tungt. Envidere vågnede han også 2-5 gange pr nat efter jeg var gået i seng, men fald dog hurtigt i søvn igen hvis han lige fik en hånd på maven
I mandags besluttede jeg, at dette skulle slutte nu. Jeg var træt af at spilde mine aftener med at være bange for hvornår han nu vågnede igen, så jeg igen måtte tilbringe 20 min i sengen + at jeg trænger til noget sammenhængende søvn!
Jeg har brugt den der metode(kan ikke huske hvad den hedder) hvor man putter barnet og går ud. Græder barnet venter man 1 min med at gå ind, og gør så igen det samme. Ligger dynen på og sider godnat og går. barnet græder stadig men nu venter man 3 min med at gå ind. Det samme gentager sig men næste gang venter man 5 min og det er det antal min man fortsætter med indtil banet sover. Hvis barnet ågner igen i løbet af aftenen/natten starter man forfra,
Det er så meningen at man på dag 2 skal sætte minutterne op til 3,5,7,7,7,7 men det gjorde jeg ikke. Jeg brugte kun intevallerne fra dag 1, da jeg synes der er for længe i mellem intervallerne de andre dage.
Nå men, hvor om alting er tog det mig falktisk kun 2 dage at indføre sov igennem i egen seng. Den 3 aften/nat sov han fra han blev lagt til næste morgen, med kun en lille opvågning da jeg gik i seng og slukkede fjernsyn og lys osv. Han faldt dog i søvn igen efter jeg var inde og sige godnat og ligge dynen på ham.
den 4 aften/nat. Gik ikke helt så godt, men nu er han selvfølgelig ved at få hjørnetænder(alle 4 på en gang) og har derfor feber, så er tæmlig sikker på det er derfor han sov så uroligt i nat. Dog hold jeg fast i principperne og ventede 1 min med at gå ind og gentog så putningen og han fald i søvn alle gangene efter første gang jeg var der inde. og kom ikke ind til mig i min seng
Held og lykke med det, jeg ved det er hårdt
/ Line med Viggo på 13 måneder.